Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין יובל נחל תימנה ותל מקנה – ארכיאולוגיה, נחל זורם ומעיין

עין יובל נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. המקום נמצא בשפלת הארץ ליד קיבוץ רבדים. המים זורמים כאן יוצרים כאן בריכת שכשוך קטנה עם מים קרירים. עין יובל מוכר גם בשם מעיין תימנה מאחר והוא נוצר במסלול הזרימה של נחל תימנה. המקום הוא פינה קטנה שמתאימה למי שמחפש בילוי קצר או פיקניק שמשלבים בילוי לצד במים. גובה המים בבריכה מגיע לכ-50 ס”מ וסביבה יש עצי אקליפטוס שמעניקים יתרון של צל עם פינות פוטנציאליות לפיקניק.

ההגעה אל המעיין היא בחלקה בנסיעה בשביל עפר שאורכו כ-2 ק”מ בסימון שבילים אדום. השביל אינו מוגדר כדרך 4*4 אך לעתים הדרך קצת משובשת ויכולה להיות מאתגרת לרכבים נמוכים, מומלץ לנסוע בזהירות ולנסות להתעדכן לפני ההגעה למקום מה המצב של הדרך באותה נקודת זמן.

תל מקנה הנמצא באותו האזור הוא אתר ארכיאולוגי שמזוהה עם העיר פלישתית עקרון. על גבי התל ניתן לראות כמה שרידי היסטוריה וביניהם בתי בד שבחלקם תוכלו לבקר. על גבי התל ישנה גם נקודת מצפור מסודרת ומוצלת. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “עין יובל”. לבאים מכביש 6 יש להיכנס במחלף שורק לכביש 3 לכיוון טל שחר. כ 650 מטר לאחר הפניה לכביש 3 תראו פניה לכביש עפר דרומה. לאחר נסיעה של 2 ק”מ בכביש עפר תגיעו אל הבריכה. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת אשדוד ים – קלעת אל-מינה או בשמה המוכר יותר מצודת אשדוד-ים ממוקמת בצד הדרומי של העיר אשדוד ממש בסמוך לחוף המצודה פריט היסטורי ששווה ביקור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – טבע, חיות ושעשועים והכל בחינם – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.