Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק עד הלום (גשר עד הלום) באשדוד

פארק עד הלום באשדוד הוא מקום נהדר לטייל בו בקרבת העיר וגם ליהנות מאווירת טבע ומרחב פתוח. בפארק ניתן לטייל בין השבילים ולפגוש בדרך תצפית, מקום מסודר לפיקניק ואפילו זרימת מים לאחר הגשמים שמציפים את נחל לכיש. הפארק מהווה גם מקום היסטורי משמעותי ועל כך תוכלו ללמוד מאתרי המורשת וההנצחה שנמצאים בשטח הפארק.

גשר עד הלום

בפארק עד הלום תוכלו לראות את גשר עד הלום ההיסטורי שמהווה נקודת עניין מרכזית ומרשימה בפארק. בימי מלחמת העצמאות ניסו צבאות זרים לפלוש לעומק שטחה של ישראל. על מנת למנוע את המשך התקדמות האוייב לכיוון מרכז המדינה, הופצץ הגשר על ידי צבא ישראל בימי המלחמה. כך למעשה הגשר היווה את הנקודה הצפונית ביותר אליה הצליח להתקדם צבא מצרים בימי מלחמת העצמאות ולכן הוא קיבל את שמו “עד הלום”. לאחר המלחמה הגשר שופץ ושוחזר למראה המקורי שלו, ולצידו הוקם הפארק שקיבל את השם – פארק עד הלום.  

בפארק ניתן לראות גם את גשר הרכבת שעובר מעל ערוץ נחל לכיש שזורם כאן לאחר הגשמים. אל תתבלבלו – גשר הרכבת הוא גשר מודרני יותר וממנו כדאי להמשיך בהליכה עד לנקודה ממנה תוכלו לראות לראות את גשר עד הלום המרשים.

נקודות עניין נוספות בפארק עד הלום

כיכר תצפית – תצפית מיוחדת שעל רצפתה שושנת רוחות גדולה שמציגה כיוונים ומרחקים למקומות חשובים בימי מלחמת העצמאות.

אנדרטה לחיילים המצרים – כחלק מהסכם השלום עם מצרים הוקמה בפארק אנדרטה להנצחת החיילים המצרים שנפלו בקרב כאן.  האנדרטה היא בצורת אובליסק, מבנה צר וגבוה שמזכיר בצורתו פירמידה, שהיה מקובל בבנייה במצריים העתיקה. מאחורי האנדרטה ניתן לראות גם עמדה מצרית שקועה בתוך האדמה.

אנדרטה ללוחמי גבעתי – בפארק יש אנדרטה נוספת להנצחת לוחמי גבעתי שלחמו ונפלו בקרבות מלחמת העצמאות. על האנדטה מופיעים שמות החיילים והמשפט “ללוחמים שזעקו עד הלום נפלו ולא זכו”.

פילבוקס – פילבוקס היא עמדת שמירה משוריינת שצורתה עגולה, אשר שימשה כעמדת שמירה בריטית. עמדה זו הוקמה כאן במטרה להגן על גשר מסילת הרכבת שעובר מעל ערוץ נחל לכיש.

אזור לפיקניק – בכניסה אל הפארק יש חורשת עצים שבה שולחנות פיקניק תחת צל העצים ומקום למנגלים למי שמעוניין לעשות כאן על האש.

לאורכו של הפארק תפגשו שילוט עם הסברים על אירועי ההיסטוריה שהתרחשו כאן. נחל לכיש זורם כאן לאחר הגשמים וחוצה את הפארק. ניתן לצפות בו בצורה מצויינת מגשר הרכבת. אין להכנס לערוץ הנחל בזמן שיטפונות. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק עד הלום.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק אשדוד ים – הפארק מתאים לבילוי יום לכל המשפחה ויש בו מגוון אטרקציות, מתקני משחק, מגרשי כדורסל וכדורגל, מתקני כושר מתקדמים, שעשועים ועוד. למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצודת אשדוד ים – קלעת אל-מינה או בשמה המוכר יותר מצודת אשדוד-ים ממוקמת בצד הדרומי של העיר אשדוד ממש בסמוך לחוף המצודה פריט היסטורי ששווה ביקור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – טבע, חיות ושעשועים והכל בחינם – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.