Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק

נחל שורק הוא מבין הנחלים הארוכים שיש לנו בישראל, הוא מתחיל בהרי ירושלים ואורכו 70 ק”מ עד לשפך צפונית לקיבוץ פלמחים. בחלק זה נעשו המון עבודות שיקום מה שהפך את המקום לגן לאומי שפך נחל שורק, במסלול הליכה הולכים לצד הנחל הזורם עם לא מעט נקודות עניין וכמה דרכי טיול לבחירתכם:

  • מסלול מעגלי קצר עד לאי הצבים – 2 ק”מ מתחיל ומסתיים בחורשת הצנחנים.
  • מסלול מעגלי קצר עד לתצפית קורמורנים – 2.5 ק”מ מתחיל ומסתיים בחורשת הצנחנים.
  • מסלול מעגלי ארוך עד לתצפית הים וחזרה דרך דיונות החול – 3.5 ק”מ מתחיל ומסתיים בחורשת הצנחנים.
  • מסלול ארוך קווי – 3.8 ק”מ, בסימון שבילים שחור, מתחיל בחורשת הצנחנים ומסתיים בחניון חוף פלמחים הצפוני.

המסלול מתחיל ב “חורשת פלמחים” או בשמה הנוסף “חורשת הצנחנים” לצד כביש 4311, מדובר על חורשת אקליפטוסים גדולה שקיבלה את שמה בגלל שממש כאן כל צנחן נוחת בצניחתו הראשונה. תמצאו כאן שולחנות פיקניק ובעיקר צל לימים החמים. מכאן יוצא מסלול בשולט של רשות הטבע והגנים, יש עמודים עם הכוונה ברורה.

לאחר בערך 400 מטרים עוברים מתחת לגשר ומגיעים אל סכר הסלעים – סכר זה נבנה כחלק משיקום הנחל. ההליכה עד לסכר היא המקטע היחיד שהוא נגיש, ומכאן למי שרוצה להמשיך לא יכול לעשות זאת עם עגלות כיוון שההליכה היא חולית. מכאן ניתן להגיע אל אי הצבים בהליכה קצרה. באיזור הזה יש אפיק שהוא מלאכותי, הוא קיבל את שמו “אי הצבים” כיוון שכאן ממש תוכלו למצוא את צבי הביצה והצבים הרכים. הם הוחזרו לכאן כחלק משיקומם.

מכאן יש לכם אפשרות לחזור חזרה לנקודת ההתחלה באותה הדרך שהגעתם וזה למעשה המסלול הכי קצר שאורכו 2 ק”מ. למי מכם שרוצה להמשיך הנקודה הבאה היא תצפית הקורמורנים – אחרי טיפוס קצר בדיונת חול שהיא אטרקציה בפני עצמה לילדים, מגיעים אל תצפית הקורמורנים. את הציפור הזו תוכלו לרוב לפגוש בחורף ובאביב, מדובר על להקה גדולה שנמצא על צמרות עצי האקליפטוס שכאן. מכאן יש לכם אפשרות לחזור חזרה לנקודת ההתחלה באותה הדרך שהגעתם וזה למעשה המסלול הקצר שאורכו 2.5 ק”מ.

למי שרוצה להשלים את המסלול המלא ממשיך אל עבר הנקודה הבאה “מערת הגמדים“. מדובר על מערה שחצובה ברכס הכורכר – הכניסה אליה אסורה בשל סכנת התמוטטות. מכאן נמשיך אל הנקודה הבאה “תצפית הים“. מכאן אפשר לקבל נקודת תצפית מטריפה על האיזור: מצפון לנו יש את ראשון לציון, בת ים. מזרחית לנו יש את הרי ירושלים ומדרום לנו יש את קיבוץ פלמחים.

אם תגיעו הנה בתקופת פברואר תוכלו לראות את פריחת אירוס הארגמן. מכאן למי מכם שרוצה יכול לחזור חזרה דרך שביל הדיונות שנפרץ כאן ובסופו של דבר לחזור חזרה אל הרכב וזה למעשה המסלול המעגלי שאורכו 3.5 ק”מ. מכאן ממשיכים עם סימון שבילים שחור לאורך קו החוף עד להגעה לחניון. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בויז: גן לאומי שפך נחל שורק. אם אתם בוחרים לעשות את המסלול המלא את הרכב השני יש להחנות 500 מטר דרומה לכניסה לפלמחים. לנקודה בוויז לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות טיול באזור?

גן לאומי גבעות הכורכר – שביל שומר הגבעות – רכס הכורכר שנמצא במערב נס ציונה הוא רכס גבעות הכורכר מהאחרונים שנותרו כסביבה טבעית. כאן חיים בעלי חיים וצומחים פרחי בר בין מסלול מעגלי וקל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת חומרה – שמורת אירוס הארגמן – בין ראשון לציון לפלמחים נמצאת גבעת כורכר ושמה גבעת חומרה. גבעת חומרה קיבלה גם את שמה: שמורת אירוס הארגמן כי ממש כאן תוכלו למצוא את פריחתו ולא רק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק האגמים של ראשון לציון – לא להאמין כמה אנשים גרים כל כך קרוב לפנינת הטבע הזו ולא יודעים על קיומה. אגם הנקיק ואגם הסופרלנד הם חלק מפרויקט “פארק האגמים”. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – בריכה עתיקה ויפהפייה בת אלפי שנים שנשמרה באופן מרהיב וכיום משמשת כאטרקציה לשיט קצר ומיוחד מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז, אנחנו ממליצות להגיע לכאן להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד – הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד מפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.