Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז המבקרים "הגדת חבל ימית"

אתר המורשת ומרכז המבקרים “הגדת חבל ימית” נמצא במושב דקל אותו הקימו בשנת 1982 משפחות המפונים מחבל ימית, במועצה האזורית אשכול. זאת לאחר שמדינת ישראל חתמה על הסכם שלום עם מצרים ובמסגרת ההסכם פונו ישובי חלק ימית והאיזור חזר לשליטה מצרית. ביקורכם באתר המורשת יקח אתכם אל סיפור חלוצי אודות ההתיישבות במדבר, בסיני, הוויתור על הבית למען השלום והבחירה להיבנות מחדש בשממה, בנגב המערבי. אורכו של הביקור במרכז המבקרים כשעה ובע והוא מתאים החל מגיל 9.

הביקור שלכם כאן יתחיל עם סרטון המתאר את חיי ההתיישבות בצפון סיני, לאחר מכן סיפור חבל ימית מוגש על ידי המדריכה בנימה אישית ולבסוף מוקרן סרטון נוסף החותם את השהות במקום. בשישי שבת אתר המורשת משתתף במייזם שבת ישראלית כך שהכניסה לכאן היא ברישום מראש כאן וללא תשלום. בשאר השבוע הביקור כאן לקבוצות בתיאום ביקור במספר 054-6668856 ובתשלום. שעות הפעילות בימי שישי: 10:30, 12:30. ימי שבת: 10:30, 12:00, 13:30. אתר המורשת הגדת חבל ימית נגיש לעגלות תינוק וכסאות גלגלים. למי מכם שרוצה יכול לשלב ביקור גם באנדרטת אוגדת הפלדה, קירות ימית ומשולש הגבולות. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: הגדת חבל ימית דקל.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מוזיאון מורשת צאן ברזל קיבוץ צאלים – מוזיאון מורשת צאן ברזל בקיבוץ צאלים תמצאו אוצר שבתוכו אוסף מדהים של עבודות מתכת מיצורם של משפחת בעלי מלאכה ירושלמיים שלא תרצו לפספס! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך נוף נחל הבשור – אם אתם מחפשים טיול קליל העובר בין נופים מרהיבים של נחל הבשור הזורם לצד נוף מדברי הסובב אותו הגעתם למקום הנכון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אשכול – גן לאומי הבשור – גן לאומי אשכול שוכן על גדות נחל הבשור. הפארק ענק עם מרחבי דשא, שולחנות פיקניק ומים זורמים. בילוי נהדר שמתאים לכל מי שמחפש להעביר יום כייף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה | אומנות על חומת המגן בין ישראל לעזה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב בסופו של המושב תמצאו את חומת המגן הגדולה והמרשימה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה – נתיב לשלום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפה דור בקעת צין – מבין התצפיות היפות והנוחות להגעה, יש כאן ספסל הצופה ישירות על נחל צין וכל האיזור הפראי. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מצפה ליפא גל – פארק חרותות הסלע – מסלולים קלים עם נוף עוצר נשימה ואטרקציה מיוחדת שתוכלו למצוא רק כאן באיזור. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.