Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הספינה הטרופה בחוף הבונים

חוף הבונים הינו חוף מפרצי יפהפה מבין המרשימים שיש בישראל, והוא נמצא על רצועת מישור החוף, בין חוף הכרמל לאזור השרון. ברצועת החוף המרהיבה הזו תוכלו להגיע אל תופעה מיוחדת ולפגוש בספינה אחת מפתיעה במיוחד, שממנה לא תוכלו להתעלם.

הספינה הטרופה בחוף הבונים היא למעשה שרידיה של ספינת דיג עתיקה אשר נסחפה הנה בשנות ה 60 בסערה, ומאז ועד היום היא נותרה עומדת כאן. כיום כשתגיעו הנה תוכלו לפגוש את השרידים המתפוררים של הספינה העתיקה שתקועה כאן כבר במשך עשרות שנים. המראה הייחודי שיוצרת הספינה בלב רצועת החוף הציורית הזו של חוף הבונים מביא אל המקום מבקרים רבים וגם צלמים שמגיעים הנה על מנת לצלם את התופעה.

סיפורה של ספינת הדייג הטרופה נץ

המונח ספינה טרופה מתייחס לספינה שנסחפה ונשברה בעקבות ים סוער וטבעה בלב ים או ששבריה הגיעו אל החוף. הספינה הטרופה בחוף הבונים היא למעשה ספינת דיג אשר הושקה בשנות ה 60 והיתה מוכרת בשם “נץ”, או בשמה המקורי “אלישבע”. הספינה קיבלה את שמה אלישבע על שם אחותו של מתכנן הספינה יצחק אריאל. לימים הספינה נמכרה לדייג אחר מיפו אשר שינה את שמה ל”נץ”.

בשנת 1970 יצאה הספינה מנמל אשדוד אל עבר כיוון נמל חיפה. בדרכה תפסו אותה תנאי ים קשים, בעקבות מזג אוויר סוער, שמנעו ממנה מלהגיע ליעדה. הספינה ניסתה ליצור קשר עם כוחות שיגיעו לעזרתה, אך במהלך השיט נתפס חבל הגרירה באחד מחלקי הספינה ומנועה הפסק לפעול. הספינה שנותרה ללא יכולת ניווט נסחפה עם הגלים והגיעה לחוף הבונים, שם היא נמצאת עד היום, במרחק של כמה מטרים בודדים מהחוף. עם השנים חלקי הספינה התמלאו חלודה והיא החלה להתפורר אל תוך הים, אך עדיין ניתן להבחין בשלד ברור של מודל הספינה המרשים.

איך מגיעים לספינה בחוף הבונים?

הספינה הטרופה נמצאת ברצועת חוף הבונים, מצפון לשמורת הטבע חוף דור הבונים, שהיא מקום יפהפה ומומלץ לביקור בפני עצמו. אל הסירה תוכלו להגיע מתוך השמורה של רשות הטבע והגנים או מחוצה לה. כדי להגיע אל המיקום שלה עליכם לרשום בוויז: שמורת הטבע חוף הבונים. את הרכב יש להחנות בחלקו הצפוני ביותר של החניון. משם, הליכה קצרה על החוף לכיוון צפון תוביל אתכם אל המיקום של הספינה הטבועה.

הכניסה אל שמורת טבע חוף דור הבונים היא בתשלום או בחינם לבעלי מנוי מטמון. מי שנכנס אל השמורה יוכל ליהנות גם ממסלול טיול נהדר, תצפיות, פריחה מגוונת ועוד כמה תופעות טבע ייחודיות.  אפשרות נוספת להגעה (מחוץ לשמורה): יש לחצות את פסי הרכבת, שם תראו מימינכם את אתר הזיכרון לחללי אסון הבונים. משם המשיכו ימינה אל כביש עפר בנסיעה של כקילומטר אחד במקביל לפני הרכבת. לאחר כקילומטר תפנו שמאלה ומשם, לאחר נסיעה של עוד כ-500 מטרים, תגיעו אל נקודת החנייה. *שימו לב כי בדרככם יש לחצות נחל זורם.

חוף הצדפים והמערה הכחולה

שני מוקדי עניין נוספים שלא כדאי לדלג עליהם אם אתם כבר כאן. על רצועת החוף היפהפייה של שמורת הטבע חוף דור הבונים, מדרום לספינה הטרופה נמצאות שתי תופעות טבע מרשימות במיוחד: מפרץ הצדפים: חוף מפרצי מרהיב שכולו מכוסה בצדפים על הקרקע. המערה הכחולה: מערה שנוצרה כאן לאורך שנים רבות כתוצאה מתהליכי הכרסום של הים בסלע. המערה זכתה לכינוי המערה הכחולה בזכות צבע המים המיוחד שזורם באזורה. כשתראו את המערה, כבר תבינו לבד. את כל המידע על שמורת הטבע חוף דור הבונים תוכלו למצוא כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

אתר זיכרון לחללי אסון הבונים – אתר זיכרון לחללי אסון הבונים שהתרחש בשנת 1985 ובו 19 תלמידי בית הספר ברנר, אם מלווה ונהגת האוטובוס נהרגו בתאונת מזעזעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – בואו ליהנות ממגון של מסלולים והצצה לחיו של האדם הקדמון. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גבעת הפרחים בין מעגן מיכאל לפארק הדייג מעיין הצבי – רכס כורכר – לאורך כל השנה תוכלו להגיע לסיור קצר לגבעת הפרחים שנמצאת בדיוק בין קיבוץ מעגן מיכאל לפארק הדייג מעיין הצבי ולהנות משלל פריחה צבעונית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נמל קיסריה וגן לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע לא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – רשות הטבע והגנים מפעילה את שמורת הטבע המקסימה הזו, בחורף תוכלו ליהנות כאן ממסלולים בין העתיקות ובקיץ ללכת במסלול רטוב באמת המים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין צור רמת הנדיב – סביב פארק הנדיב מסלולים רבים, אחד היפים שבהם הוא מסלול ההליכה לעין צור. מסלול קצר ונהדר המשלב עתיקות, טיול מים ומקום נהדר לפיקניק. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל, תוכלו למצוא אטרקציה מיוחדת שמתאימה לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.