Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צפון ים המלח – האתרים והחופים שכדאי להכיר במקום הנמוך בעולם

אזור ים המלח הוא אחד המקומות החשובים והמשמעותיים של המדינה ותופעת טבע מיוחדת ונדירה. רבים מגיעים לים המלח, גם מהארץ וגם תיירים מחו”ל, כדי לבקר במקום הנמוך בעולם. החלק המתוייר והמוכר יותר של ים המלח הוא האזור הדרומי בו מצויים גם רוב המלונות הגדולים והחופים המוכרזים. אך צפון ים המלח, הקרוב יותר לירושלים, הוא מיוחד לא פחות ובו נגלה את האוטנתיות של המקום. בחלק הצפוני של המקום הקסום הזה נמצאים החופים המפורסמים בזכות הבוץ השחור שתוכלו למרוח על גופכם. רק נציין כי צפון ים המלח נמצא מעבר לתחום הקו הירוק אך הוא איזור מתוייר מאוד משני צידי המפה.

גלריה מינוס 430

הגלריה הנמוכה בעולם. הגלריה נמצאת על כביש הגישה לחוף קליה והיא אוסף של יצירות אומנות על מבנים עתיקים שמטרתה לזעוק את מצוקתו של ים המלח ההולך ונעלם. המבנים העתיקים והנטושים שימשו כמחנה ירדני עד לשנת 1967 ולאחר מכן הם הפכו להיאחזות של גרעין נח”ל. מאז, כבר עשרות שנים שהם עומדים נטושים. לטובת הפרוייקט של גלריה מינוס 430 התנדבו כמה עשרות אמני גרפיטי מהארץ והעולם שיצרו יחד מקבץ של ציורי מחאה צבעוניים במיוחד שלא תוכלו לפספס. הנושאים שהיה חשוב להעביר בפרויקט הם החזרת החיים לאזור הזה של ים המלח ההולך ונעלם וכן להעלות את המודעות לדו קיום בין העמים. תוכלו להתקרב עד למבנים עצמם, להתרשם מהציורים המרשימים מאוד ולהצטלם. הכניסה לגלריה פתוחה לכולם והיא בחינם.

חוף קליה

לאחר ביקור בגלריה, תוכלו להמשיך לנסוע בכביש הגישה ולהגיע ישירות אל חוף קליה האגדי, אחד החופים הותיקים והיותר מזוהים עם ים המלח. כשתגיעו קרוב לכניסה של החוף תוכלו לראות את פארק המים הנטוש שנסגר בשנת 2001 ועומד שם נטוש עד היום, כאילו הזמן עמד מלכת. חוף קליה הוא מן החופים היפים והמסודרים שיש בצפון ים המלח אבל לצערנו הוא גם ממחיש את האסון של ים המלח ההולך ונעלם ולכן המרחק של הים מאזור הישיבה של החוף הוא עצום (והוא הולך ומתרחק מדי שנה). על מנת להגיע אל החוף באופן מהיר ונוח תוכלו להשתמש בשירותי השאטלים שהמקום מפעיל, עם כמה תחנות שאפשר לרדת ולעלות בהן במהלך הדרך. בחוף קליה יש את המסעדה הנמוכה ביותר בעולם, בוץ טבעי של ים המלח ובעיקר את הים המקורי. טיפ קטן לאלו שמגיעים עם ילדים קטנים – אנחנו הגענו לכאן עם בריכה קטנה שאותה ניפחנו ומילאנו במים כדי שתהיה לילדים תעסוקה, כי הקטנטנים לא נכנסים לים המלח. הכניסה אל חוף קליה כרוכה בתשלום, והוא מציע גם אפשרויות לינה במקום. לאתר הרשמי של חוף קליה לחצו כאן.

גן לאומי קומראן

למרגלות מצוקי מדבר יהודה ממש מעל איזור חופי קליה אתם יכולים לחזור אחורנית בזמן אל חייהם של בני כת המדבר. במקום נמצאו מגילות עתיקות שנכתבו על ידי בני אותה כת והן מהוות ממצא ארכיאולוגי מבין החשובים שהתגלו במאה ה 20. את הטיול תתחילו במבנה מקורה שבו מוצג סרט קצרצר ונחמד שיסביר לכם על המקום אליו הגעתם ויתן רקע להמשך הטיול שלכם. מיד לאחר הסרט תצאו לטייל בפארק שבו תוכלו לראות את המערות שבהן נמצאו המגילות החשובות. הטיול בפארק הוא כחצי שעה-שעה לכל היותר ומאוד תלוי גם במספר העצירות שתעשו. הנוף מפה הוא מרהיב ועובר גם בנקודת תצפית. מצד אחד תראו את ערי יהודה המרשימים והמצד השני את ים המלח המיוחד. הגן הלאומי קומראן נגיש כולו כך שניתן לטייל בו עם עגלות. גן לאומי קומראן מתוחזק על ידי רשות הטבע והגנים והכניסה אליו היא בתשלום, או בחינם לבעלי מנוי מטמון. לאתר הרשמי של פארק קומראן לחצו כאן . אל תפספסו את שביל המגילות.

חוף נווה מדבר וחוף ביאנקיני

שני חופים פרטיים נוספים שנמצאים בצפון ים המלח, זה לצד זה. שניהם מציעים חווית בילוי לכל המשפחה ומשמשים גם ככפרי נופש עם אופציות לינה וקמפינג. יש בהם חופי רחצה מסודרים עם הבוץ המפורסם של ים המלח, בריכות מים מתוקים, שירותים, חנות משקאות ומזון וכיסאות ושולחנות לשימוש האורחים. הכניסה אל החופים כרוכה בתשלום. לאתר הרשמי של כפר הנופש ביאנקיני לחצו כאן. לפרטים נוספים על חוף נווה מדבר לחצו כאן .

עיינות צוקים עין פשחה

ואוו כמה שהמקום הזה יפה, מדובר בנווה מדבר שהוא באמת מדהים ביופיו. נביעות מים טבעיות לצד נופי הצוקים האדירים של המדבר. במקום ישנן מספר בריכות של נביעה טבעית שבהן ניתן לשחות. חלקן עמוקות וחלקן פחות. לילדים מומלץ להביא גלגל ים או מצופים. ברחבי הפארק שולחנות פיקניק ופינות חמד. מנגלים מומלצים בהחלט. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר הטבילה קאסר אל יהוד

מבין המקומות המיוחדים והמקודשים לנצרות. אם תגיעו לאתר תוכלו לראות ממש מולכם מעבר לירדן את ממלכת ירדן. צליינים נוצרים מכל העולם עולים לכאן בשביל לטבול בנהר שעל פי המסורת יוחנן הטביל את ישוע כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל אוג תחתון

נחל אוג הוא הצפוני ביותר מבין הנחלים שנשפכים אל ים המלח הישר ממדבר יהודה, ובתקופת החורף בתוואי הנחל יש שיטפונות חזקים. החלק המוכר יותר של הנחל הוא בסמוך לקיבוץ אלמוג, שם יש מסלול מעגלי באורך של כ-4 ק”מ ברמת קושי בינונית עד קשה. למידע מפורט לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

נחל פרת וואדי קלט
כל אפשרויות הטיול בנחל פרת
נחל פרת וואדי קלט מנזר סיינט ג'ורג'
מנזר סנט ג'ורג' - ארץ המנזרים
נקודות עצירה ואטרקציות בדרך לאילת
נקודות עצירה ואטרקציות בדרך לאילת
מרפסת ים המלח מצפה יריחו
מרפסת ים המלח מצפה יריחו
נחל פרת וואדי קלט
כל אפשרויות הטיול בנחל פרת
נחל פרת וואדי קלט מנזר סיינט ג'ורג'
מנזר סנט ג'ורג' - ארץ המנזרים
נקודות עצירה ואטרקציות בדרך לאילת
נקודות עצירה ואטרקציות בדרך לאילת
מרפסת ים המלח מצפה יריחו
מרפסת ים המלח מצפה יריחו