Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתר הטבילה קאסר אל יהוד - ארץ המנזרים

אזור ים המלח הוא אחד החשובים והמשמעותיים של המדינה ותופעת טבע מיוחדת ונדירה בעולם כולו. רבים מגיעים אל ים המלח, מהארץ וגם תיירים מחו”ל, כדי לבקר במקום הנמוך בעולם. החלק המתוייר והמוכר יותר של ים המלח הוא האזור הדרומי בו מצויים גם רוב המלונות הגדולים והחופים המוכרזים. צפון ים המלח, הקרוב יותר לירושלים, הוא מיוחד לא פחות ובו נגלה את ארץ המנזרים – שם גם נמצא אתר הטבילה קאסר אל יהוד. אזור צפון ים המלח נמצא מעבר לתחום הקו הירוק, אך הוא איזור מתוייר מאוד משני צידי המפה.

קאסר אל יהוד הוא מבין המקומות המיוחדים והמקודשים לנצרות. על פי המסורת הנוצרית כאן נמצא המקום בו יוחנן המטביל הטביל את ישו, ואתר הטבילה הזה נחשב שלישי בקדושתו בעולם הנוצרי! אך קאסר אל יהוד הוא מקום חשוב לא רק לנוצרים, שכן המקום הזה מוזכר גם בהיסטוריה של היהדות. על פי המסורת היהודית כאן חצו בני ישראל את הירדן בדרכם אל ארץ כנען המובטחת. 

האזור שסובב את אתר הטבילה קיבל את הכינוי “ארץ המנזרים”, וזה מאחר ובכל האזור תוכלו למצוא מספר גדול של מנזרים ומקומות קדושים לדת הנצרות. אל האתרים מגיעים תיירים רבים וצליינים שמקפידים להגיע הנה לטבילה לפחות פעם אחת בחייהם. 

תחילה כשתכנסו אל המתחם תסעו בכביש צר שסביבו תוכלו לראות מספר מבנים נטושים ושרידי עתיקות שהם למעשה שרידים של מנזרים מתקופות שונות. אל רובם לא ניתן להתקרב, מכיוון שרוב האיזור סביב האתר הוא ממוקש. מדי שנה בתאריך 18 לינואר חוגגת הכנסייה היוונית אורתודוקסית את חג ההתגלות או בשמו הנוסף חג האפיפניה. מדובר על חג נוצרי שנחגג לציונו של הטבלת ישו.

כשתגיעו אל מקום הטבילה תוכלו לראות את נהר הירדן הזורם, ומהגדה הנגדית לכם נמצאת ממלכת ירדן. כל מה שיפריד ביניכם לבין הירדנים הוא חבל שעובר במים ומסמן את הגבול בין המדינות. מעבר לחבל נמצא גם אתר הטבילה של הצד הירדני, שגם אליו מגיעים תיירים רבים. האתר הוא בתחזוקה של רשות הטבע והגנים ומאחר ומדובר בגבול, לרוב תמצאו כאן גם אבטחה של שני הצדדים. לפני ההגעה שלכם, כדאי לבקר באתר הרישמי של קאסר אל יהוד – לאתר לחץ כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אתר הטבילה – קאסר אל יהוד. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

דיר חג’לה – ארץ המנזרים – בצפון ים המלח יש ריכוז גדול מאוד של מנזרים בשל הקרבה אל נהר הירדן, שם על פי האמונה טבלו את ישו. אחד המנזרים המרשימים הוא דיר חג’לה, מנזר יווני אורתודוקסי. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

עיינות צוקים – עין פשחה –  פארק טבע יפהפה שבו מספר בריכות מים לרחצה, אליהן זורמת נביעה טבעית. ברחבי הפארק שולחנות פיקניק ופינות חמד, מנגלים מומלצים בהחלט. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מרפסת ים המלח מצפה יריחו – בדרך מירושלים אל ים המלח יש נקודת תצפית מרהיבה על נופי מדבר יהודה ובקעת הירדן. אפשר לראות מכאן את צפון ים המלח, הרי מואב, העיר יריחו ועוד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מנזר סנט ג’ורג’ – מנזר סנט ג’ורג’ מספק מראה מיוחד במינו בנופי ארצנו. מנזר מרהיב הנמצא בלב הנוף המדברי על צלע ואדי קלט, באזור יריחו.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ערוגות – שמורת הטבע עין גדי – מסלול חווייתי שמשלב מים ומפלים במדבר. המים כאן זורמים בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל דוד – שמורת הטבע עין גדי – מסלול קל שמתאים למשפחות ועובר בין מפלים ובריכות מים במדבר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין בוקק – עין בוקק בדרום ים המלח מציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, והשילוב של השניים הוא חוויה מיוחדת מאוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל פרת – אחת משמורות הטבע היפות במדבר יהודה: מים זורמים, נופי נווה מדבר ויופיו של הטבע במיטבו. תוכלו לצאת כאן למסלול הליכה שמתאים לכל המשפחה או למסלול אתגרי לאורך הנחל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גלריה מינוס 430 – אומנות במקום הנמוך בעולם – בצפון ים המלח תוכלו למצוא מקבץ של בתים נטושים שקיבלו צבע וחיים בזכות אומנות הגרפיטי המרשימה שנעשתה כאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק וגן לאומי קומראן – מגילות ים המלח – פארק לאומי קומראן נמצא בצפון ים המלח והוא מציג עתיקות וממצאים ארכיאולוגיים מרתקים ומסקרנים. הגן הלאומי למרגלות מצוקי המדבר וצופה אל נופי ים המלח. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.