Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל אוג תחתון – מסלול מעגלי עם סולמות ונופים

נחל אוג הוא הצפוני ביותר מבין הנחלים שנשפכים אל ים המלח הישר ממדבר יהודה, ובתקופת החורף בתוואי הנחל יש שיטפונות חזקים. החלק המוכר יותר של הנחל הוא בסמוך לקיבוץ אלמוג, שם יש מסלול מעגלי באורך של כ-4 ק”מ ברמת קושי בינונית עד קשה. המסלול כולל טיפוס בסולמות ויתדות הוא לא מתאים למי מכם שיש לו פחד גבהים! לבאים עם ילדים מומלץ להגיע רק במידה ואתם מורגלי טיפוס שלא מפחדים מגבהים ואתגרים. אין להיכנס לנחל בעת התראות לשיטפון!

המסלול מתחיל ברחבת עפר שתפגשו כ-100 מטרים אחרי שער הכניסה לקיבוץ אלמוג. מכאן יוצאים למסלול הליכה בסימון שבילים אדום ומהר מאוד תראו את הירוק, זהו הקטע הרחב של הנחל שילך וייעשה צר עד לפתח המצוק. מכאן הולכים בנוף מרהיב של קניון שהולך ונהיה צר ובמהלכו פוגשים ב- 3 סולמות: הראשון גובהו כ-8 מטרים והוא הסולם גבוה ביותר שתפגשו בטיול, ועוד שני סולמות אחריו שהם מעט נמוכים יותר. לאחר הליכה של כ- 1.5 ק”מ בתוך הנקיק, לאחר המעבר של שלושת הסולמות, ממשיכים אל הנחל והשביל מתרחב שוב. בשלב זה פונים ימינה בסימון שבילים שחור. מכאן נלך כ 400 מטרים בחלק צר (שמרו על הילדים) ואז פונים ימינה בסימון שבילים כחול שיוביל אותנו חזרה אל קיבוץ אלמוג.

רגע לפני שאתם חוזרים אל הרכב מומלץ לעצור גם במצפור אוג ממנו ניתן לראות את יריחו ואת איזור צפון ים המלח. צריך לקחת בחשבון כי בתקופת החגים המסלול הזה מאוד מבוקש ולכן יכול להיווצר כאן “פקק” לפני כל סולם. במידה ואתם מגיעים אחרי שהנחל עבר שיטפון, חלק מהגבים לאורך הנקיק יכול להיות עם מים – בואו עם בגדים שניתן להרטיב ובגדי החלפה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נחל אוג חניון עליון.

כמה דברים שחשוב לדעת

  • אין להיכנס למסלול זה בעת אזהרה על שיטפונות – מומלץ להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים או באתר של השירות המטאורולוגי.
  • אם אתם מגיעים לאחר השיטפונות קחו בחשבון שבסוף כל ירידה של סולם יחכה לכם גב מים שתצטרכו לעבור בו ולהירטב.
  • אם הגעתם אחרי השיטפונות יש לבדוק בעדכונים באתר של רשות הטבע והגנים לגבי תקינות הסולמות והיתדות.
  • המסלול נחשב למסלול למטיבי לכת, אתגרי והוא לא מתאים לכל אחד.
  • המסלול מתאים כמעט בכל עונות השנה חוץ מימי הקיץ החמים מאוד.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עיינות צוקים – עין פשחה –  פארק טבע יפהפה שבו מספר בריכות מים לרחצה, אליהן זורמת נביעה טבעית. ברחבי הפארק שולחנות פיקניק ופינות חמד, מנגלים מומלצים בהחלט. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

קאסר אל יהוד – אתר טבילה מיוחד הקדוש לדת הנצרות. אלפי תיירים מגיעים הנה בשנה כדי לטבול במי הנהר כאן, כשמצדו האחד אתם עומדים על אדמת ישראל ומעברו השני של הנהר צופים אל ממלכת ירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מרפסת ים המלח מצפה יריחו – בדרך מירושלים אל ים המלח יש נקודת תצפית מרהיבה על נופי מדבר יהודה ובקעת הירדן. אפשר לראות מכאן את צפון ים המלח, הרי מואב, העיר יריחו ועוד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מנזר סנט ג’ורג’ – מנזר סנט ג’ורג’ מספק מראה מיוחד במינו בנופי ארצנו. מנזר מרהיב הנמצא בלב הנוף המדברי על צלע ואדי קלט, באזור יריחו.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ערוגות – שמורת הטבע עין גדי – מסלול חווייתי שמשלב מים ומפלים במדבר. המים כאן זורמים בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל דוד – שמורת הטבע עין גדי – מסלול קל שמתאים למשפחות ועובר בין מפלים ובריכות מים במדבר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין בוקק – עין בוקק בדרום ים המלח מציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, והשילוב של השניים הוא חוויה מיוחדת מאוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל פרת – אחת משמורות הטבע היפות במדבר יהודה: מים זורמים, נופי נווה מדבר ויופיו של הטבע במיטבו. תוכלו לצאת כאן למסלול הליכה שמתאים לכל המשפחה או למסלול אתגרי לאורך הנחל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גלריה מינוס 430 – אומנות במקום הנמוך בעולם – בצפון ים המלח תוכלו למצוא מקבץ של בתים נטושים שקיבלו צבע וחיים בזכות אומנות הגרפיטי המרשימה שנעשתה כאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

פארק וגן לאומי קומראן – מגילות ים המלח – פארק לאומי קומראן נמצא בצפון ים המלח והוא מציג עתיקות וממצאים ארכיאולוגיים מרתקים ומסקרנים. הגן הלאומי למרגלות מצוקי המדבר וצופה אל נופי ים המלח. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע – להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.