Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחה בגבעת חציר - עמק יזרעאל

בגליל התחתון, בסמוך לכפר מנשייה א זבדה שבעמק יזרעאל, מתנשאת לה גבעה קטנה שבה תוכלו לצאת לטיול קליל שאת אורכו תקבעו אתם, ובמהלכו ליהנות ממרחבי טבע, נוף, פינות פיקניק מסודרות ופריחה עונתית מרשימה מאוד. על הגבעה נסלל מסלול ייחודי שמוגדר כסינגל אשר מונגש לרכיבה לטובת רוכבים עם מוגבלות. השביל עובר בין עצי אלוני התבור והוא מתאים גם לשיטוט חופשי להולכי רגל. הטיול בגבעת חציר הינו טיול קל שמתאים לכל המשפחה. 

השביל, לאורך כמה מאות מטרים ראשונים, הינו שביל נגיש ולאורכו תפגשו גם ספסל פיקניק הצופה אל נוף העמק. לאחר מכן השביל חוצה גשר ונכנס הישר אל תוך יער האלונים בשביל צר עם אדמה דחוסה (חלק זה לא נגיש) המסלול הוא ברובו מוצל ואפשר ליהנות מטיול בו לאורך כל עונות השנה, אך הוא מומלץ בעיקר בתקופת הפריחה. מדי שנה, בין החודשים ינואר לאפריל, גבעת חציר הופכת ירוקה עם שלל פרחי בר צבעונים שמקשטים אותה: כלניות – אדומות, סגולות ולבנות, רקפות – ורודות, סגולות ולבנות, מרבדים סגולים מרשימים על צפורנית מצרית, פריחה צהובה של הסביונים ועוד.

בגבעת חציר יש מספר אפשרויות לטיול לבחירתכם: למי מכם שמגיע לכאן כדי לרכב את המסלול הזה בסינגל המלא יהנה ממסלול מעגלי שאורכו הוא כ- 6.5 ק”מ. אפשרות נוספת היא מסלול מעגלי לצד מגוון פריחה עונתית – מסלול הליכה קל שאורכו המלא הינו כ- 4.3 ק”מ. דרך נוספת לטייל כאן היא במסלול קווי שדורש מכם להשאיר רכב אחד בסיומו, לצד הכפר זרזיר. אורכו של המסלול הקווי המלא כ 3 ק”מ בלבד. חשוב לזכור כי מדובר בגבעה מאוד אותנטית ופראית, כך שאתם גם יכולים להגיע הנה ופשוט ליהנות משיטוט בין עצי האלון והפרחים, ליהנות בפיקניק בטבע הפתוח אל מול הנופים עוצרי הנשימה של צפון עמק יזעראל. 

במהלך הטיול שלכם כאן תעברו בתל חציר. בעבר הרחוק בוצעו באזור חפירות ארכאולוגיות ונמצאו כאן שרידים של מתקני חקלאות מתקופת הברזל. כדי להגיע לכאן דרך מנשייה א זבדה תוכלו ללחוץ כאן ולקבל נקודת וויז. נכנס אל תוך הכפר מנשייה א זבדה, נוסעים ישר ברחוב האלון כ 600 מטרים עד להגעה למעגל תנועה, כאן פונים שמאלה ומיד בפניה הראשונה ימינה. מכאן נוסעים עוד כ 600 מטרים עד להגעה לנקודת חניה והשילוט של קק”ל. כדי להגיע לכאן דרך זרזיר תוכלו ללחוץ כאן ולקבל נקודת וויז. מכביש 77, במחלף זרזיר, פונים ימינה לכיוון זרזיר. לאחר מכן פונים שוב ימינה אל רחוב בית לחם. לאחר נסיעה של מספר דקות בודדות תראו מימינכם פניה לכביש עפר, פנו שם עד לשילוט.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

יער בלפור יער קהילתי במגדל העמק – בצד הדרומי של העיר מגדל העמק תמצאו את יער בלפור. היער הוא מבין הראשונים שנטעה קק”ל בארץ והוא על שמו של הלורד ג’יימס ארתור בלפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

משטרת נהלל ההיסטורית – אתר מורשת – למי מכם שנסע בעמק יזרעאל בוודאי יצא לו לראות את המבנה הלבן המרשים לצד הכביש הראשי – משטרת נלל ההיסטורית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

שביל הרקפות במגדל העמק – בצד הצפוני של מגדל העמק תמצאו את שביל הרקפות שעובר בלב חורשת אורנים. בחודשים דצמבר עד מרץ תוכלו לראות כאן מרבדי רקפות שמקשטים את השביל בגווני סגול, לבן וורוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורשת השומרים – בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון, בדיוק באיזור בו נפתח הנוף לכיוון העמק ישנו מסלול העובר על תוואי שביל עמק יזרעאל, בשביל זה המטיילים נחשפים לסיפור של ראשית התיישבות הציונות הדתית, שרידי חקלאות עתיקה ותצפיות עוצרות נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל אילן – שביל אילן נמצא בצד הדרום מזרחי של קריית טבעון, והוא מאפשר לנו לצאת לטיול מעגלי שעובר בין נופי טבע פתוחים, פריחה מגוונת עונתית, תצפיות מרשימות על עמק יזרעאל והאזור ונקודות עניין נוספות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע אלוני אבא – שביל אלוני אבא – בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא. יער מקסים שבו עובר שביל הליכה קליל, מעגלי ומתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית שערים – המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ומגוון רחב של מערות מרשימות. מדובר במיצג ארכיאולוגי היסטורי גדול ומצד שני, חוויה לילדים שיכולים לטפס או לרדת לתוך המערות. לצד המערות הרבות יש מרחבי דשא גדולים, ספסלי פיקניק, שלכת עונתית מרשימה וחנות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק יצחק רבין מגדל העמק – בצד הצפון מזרחי של העיר מגדל העמק הוקם לו פארק יצחק רבין, פארק עירוני מקסים שאפשר להעביר בו יום שלם עם הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים כמו מסלול שביל הפסגה המפורסם בנוסף תצפית בראש ההר במנזר השתקנים אליו ניתן להיכנס כחלק מביקור בהר העגול – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – שביל קצר ונגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה (חודשים פברואר-מרץ) את האירוס הנצרתי. פרח נדיר שנמצא בסכנת הכחדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק חי בעמק – בירת העמק עפולה גם היא זכתה בפארק עירוני מושקע מאוד עם מגוון אטרקציות לילדים ופינת חי קטנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.