Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק הנחלים מזכרת בתיה

במושבה מזכרת בתיה הנמצאת במרכז הארץ, תוכלו לצאת לטיול קליל ופסטורלי ולחוות אווירת טבע נהדרת בפארק הנחלים. פארק הנחלים של מזכרת בתיה הוא פארק אקולוגי מטופח שעבר שיקום משמעותי וכיום הוא מספק אפשרות לטיול קצר בין השבילים, הפריחות המשתנות, פינות פיקניק נחמדות ונחל עונתי שזורם לאחר הגשמים.

אורכו המלא של מסלול הטיול בפארק הנחלים הינו כ- 2 ק”מ. ניתן לעשות את המסלול כולו או ללכת בחלקים ממנו. בתחומי הפארק עובר נחל עקרון שזורם בעיקר בחורף לאחר הגשמים ובמקביל אליו זורם נחל השלושה. אם תגיעו לטייל הנה בעונה זו, תתווסף לכם חוויה של טיול לצד הנחל הזורם. לאורכו של הפארק פריחה מגוונת עונתית כמו החצבים בסתיו, הרקפות שפורחות כאן בחורף ופריחה אביבית עשירה. בפארק תפגשו שילוט שיסביר לכם על הפארק ועל מסלול ההליכה שעובר בו.

נחל עקרון הינו נחל אכזב, שמתמלא לאחר הגשמים, ועובר בסמוך אל בתי התושבים של המושבה מזכרת בתיה. במשך שנים היה נחשב אזור זה לפחות מטופח ומתוחזק. המושבה שמה לה למטרה להחיות את האזור וליצור בו חיבור מחדש אל הטבע. כחלק מפרויקט השיקום של נחל עקרון נוצר פארק הנחלים שהרעיון העומד מאחוריו הוא ליצור פארק אקולוגי מסביב לנחל, ששופע חי וצומח ומהווה מוקד מרכזי עבור תושבי הסביבה. מסביב לתוואי זרימת הנחל נשתלו עצי נוי ופרי ובפרויקט לקחו חלק פעיל גם תושבי האזור.

לאחר שיקום הנחל הפך פארק הנחלים לפארק טבע עירוני מטופח שרבים מגיעים אליו לטיול במרחבי הטבע ונהנים מהחי והצומח הרבים שמעניקים תחושת פסטורליות ורוגע. בטיול בין שבילי הפארק תוכלו לשמוע היטב את ציוץ הציפורים, רשרוש העצים ובחורף את צלילי המים הזורמים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: כיכר צור אלפי. כיכר צור אלפי נקראת כך על שמו של צור אלפי שנהרג באסון צפית בשנת 2018. 

סרטון של רשות מקרקעי ישראל:

נחל עקרון

נחל עקרון הינו נחל אכזב שזורם באזור מישור החוף הדרומי. אורכו המלא של הנחל כ-12 ק”מ והוא מתחיל מתל גזר ומגיע עד נחל שורק הזורם אל הים. הנחל עובר לצד הערים רחובות, קריית עקרון והמושבה מזכרת בתיה ובסיומו זרימתו מתמזגת עם יובליו של נחל שורק. לצד נחל עקרון שוקמו והוקמו נקודות עניין ששדרגו את הטבע ויצרו מסלולי טיול ופארקים. הנחל זורם בתקופת החורף, לאחר ימי הגשמים, וזה גם הזמן הטוב ביותר להגיע וליהנות מטיול לצדו וליהנות מבריכות החורף שהוא יוצר, והטבע שמתעורר לחיים לאורכו.

עיינות גיבתון

לא רחוק מפארק הנחלים במזכרת בתיה על תוואי נחל עקרון תוכלו למצוא את שמורת הטבע מעיינות גיבתון. בשמורה נחפשים נופי ביצות מפתיעים, בתי גידול לחים של מגוון בע”ח שמתקיימים כאן ותל מקראי ממנו תצפית יפה אל האזור. שמורת מעיינות גיבתון, שגודלה כ -80 דונם, שוקמה והונגשה לקהל המטיילים לאחר שיפוץ ושיקום אינטנסיבי של מספר שנים. השמורה נפתחה למבקרים במהלך חודש ינואר 2023. בעינות גיבתון עובר מסלול טיול מעגלי וקצר שמתאים לכל המשפחה, במהלכו תעברו בין שביל צף יפהפה שאורכו כ 250 מטרים עם רצפה שקופה, מגדל תצפית וחורשת אקליפטוסים נהדרת לפיקניק. למידע מפורט על עיינות גיבתון לחצו כאן.

מסלול מפארק הנחלים אל עיינות גיבתון

למי מכם שרוצה לצאת למסלול הליכה ארוך יכול לשלב את הביקור בין פארק הנחלים לעיינות גיבתון. אורכו המלא של המסלול כ 4.2 ק”מ, הוא קווי ולכן מומלץ להקפיץ את הרכב לנקודת סיום במושב יציץ (וויז: בית עלמין מושב יציץ). למי מכם שרוצה להפוך את המסלול למעגלי (הלוך חזור) אורכו המלא יהיה 6.5 ק”מ. חשוב לציין כי המסלול לא מסומן בסימון שבילים והוא עובר בשטחים חלקאים לכן מומלץ להשתמש באפליקצית ניווט. המסלול מתחיל את דרכו ממש כאן בפארק הנחלים, כ 1.3 ק”מ הראשונים הולכים לאורך פארק הנחלים ממש בסמוך לבתים, מכאן פונה המסלול מזרחה לשטחי החקלאות הפתוחים בשבילים לא מסומנים. כ 1.3 ק”מ נוספים עד להגעה לפסי הרכבת, כאן פונה השביל בהליכה במקביל לפסי הרכבת לכיוון צפון. הליכה של כ 300 מטרים יובילו אותנו למעבר תחת פסי הרכבת וכניסה לשמורת הטבע עיינות גיבתון. כאן תוכלו לצאת למסלול הקצר בתוך השמורה כולל הליכה על הגשר הצף ותל מלוט. בסיום מחכה לנו כ 800 מטרים הליכה על השביל הכחול שיוביל אותנו לנקודת סיום המסלול בבית העמלין מושב יציץ שם ממתין לנו הרכב השני. 

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שמורת טבע מעיינות גיבתון – בשמורה נחפשים נופי ביצות מפתיעים, בתי גידול לחים של מגוון בע”ח שמתקיימים כאן ותל מקראי ממנו תצפית יפה אל האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר – תל גזר הוא אתר עתיקות הנמצא בסמוך ליישוב כרמי יוסף. בטיול שלכם בתל גזר תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל מגוון של עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי גבעות מרר – הטיול בגן הלאומי, הנמצא דרומית לרחובות, עובר במסלול מעגלי וקל על רכס כורכר ובמהלכו תצפיות יפות על האזור וגם קצת היסטוריה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חולדה ביתו של הרצל – לאחר מותו של בנימין זאב הרצל בשנת 1904 קק”ל נטעה יער על שמו, מזרחית לעיר רחובות. בתוך יער חולדה יש מספר נקודות עניין שאפשר לטייל ביניהן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער המגינים – יער המגינים משתרע על שטח של כ- 3,500 דונם ובו עוברים מסלולי הליכה, מסלולי רכיבה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יד לשריון פארק לטרון –  בפארק לטרון שבהרי ירושלים מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת, היסטוריה ואטרקציה שמעניינת גם את הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

יער אשתאול דרך בורמה – פארק יצחק רבין – במאי 48 נפרצה דרך בורמה ובכך הופסק המצור על ירושלים! כיום קק”ל הכשירה את דרך בורמה למטיילים בדרך נוף יפהפייה במהלכה תפגשו נקודות עניין רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין יובל נחל תימנה ותל מקנה – עין יובל או בשמו הנוסף מעיין תימנה נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – בריכת הקשתות מציעה אטרקציה ייחודית של שייט קצר בין קירות מבנה עתיק ומיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.