Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת מעיינות גיבתון

שמורת טבע מעיינות גיבתון נמצאת בסמוך למזכרת בתיה שבשפלה. בשמורה נחשפים נופי ביצות מפתיעים, בתי גידול לחים של מגוון בע”ח שמתקיימים כאן ותל מקראי ממנו תצפית יפה אל האזור. שמורת מעיינות גיבתון, שגודלה כ -80 דונם, שוקמה והונגשה לקהל המטיילים לאחר שיפוץ ושיקום אינטנסיבי של מספר שנים. השמורה נפתחה למבקרים במהלך חודש ינואר 2023. בעינות גיבתון עובר מסלול טיול מעגלי וקצר שמתאים לכל המשפחה, במהלכו תעברו בין שביל צף יפהפה שאורכו כ 250 מטרים עם רצפה שקופה, מגדל תצפית וחורשת אקליפטוסים נהדרת לפיקניק.

בשמורת הטבע מעיינות גיבתון תגיעו אל בריכת מים שמקבלת את מימיה ממעיינות נובעים, ובחורף לאחר הגשמים היא משמשת לניקוז המים מכל האיזור. צפונית לבריכה תוכלו לעלות על תל מלוט (תל אל-מלאט) שגובה כ 80 מטרים מעל פני הים. התל מזוהה עם העיר הפלשתית גבתון ומכאן השמורה קיבלה את שמה. בפסגת תל מלוט ישנם שני עצי זית וישנו שילוט רב המסביר על האיזור כולל מפות, הסברים על החי והצומח שבשמורה ועל ההיסטוריה של התל. בפסגת התל ישנה אנדרטה לזכרו של רפנאל מוסקל שהיה לוחם סיירת אגוז ונהרג במלחמת לבנון השנייה – הוא היה גר במזכרת בתיה.

אל השמורה ניתן להגיע מתחנת הרכבת של מזכרת בתיה או מבית העלמין של מושב יציץ – צריך לקחת בחשבון במי שמגיע לתחנת הרכבת של מזכרת בתיה מוסיף לעצמו עוד קילומטר הליכה לכל כיוון ובכך המסלול המלא יכול להגיע לעד 4 ק”מ. למי מכם שמגיע דרך בית העלמין של מושב יציץ יסתפק במסלול קצר יותר שמסתכם בכ 2 ק”מ בלבד. צריך לקחת בחשבון כי השמורה עמוסה מאוד בשבתות ולכן אם אתם מגיעים לכאן מומלץ להגיע מוקדם.

השמורה נמצאת בין מסילות הרכבת והיא קרובה מאוד לכביש 6. הכניסה לשמורה היא חופשית ללא תשלום, הכניסה למים אסורה ואין להדליק אש בשמורה. כדי להגיע לשמורת מעיינות גיבתון תוכלו לרשום בוויז: תחנת רכבת מזכרת בתיה. מכאן יוצא מסלול בסימון שבילים כחול ושילוט שיוביל אתכם עד לשמורה. מהחניה ישנה הליכה של כקילומטר וקצת עד להגעה לשמורה, דרך מעבר תת קרקעי שעובר מתחת למסילת הרכבת. מי שרוצה לקצר את זמן ההליכה יכול לרשום בוויז: בית עלמין מושב יציץ , ומשם לאחר הליכה של כ 400 מטרים תגיעו ישירות אל תל מלוט.

שביל גזר

שמורת טבע מעיינות גיבתון היא חלק משביל גזר במקטעים 5 ו 6. שביל גזר שהוא שביל המחולק ל 7 מסלולים באורכים שונים ואורכו הכולל כ 70 קילומטר. המסלולים עוברים בין אתרי אריאולוגיה, אתרי טבע, יערות, יקבים, בתי עסק כמו מסעדות וגלריות לאומנות בחבל ארץ – מועצה אזורית גזר. השביל סומן על ידי המועצה בעזרת שלטים בכל התחלה וסיום של מקטע. המקטעים כאן מתאימים להליכה, רכיבה על אופניים וחלקים גם לרכב. מועצה אזורית גזר ממוקמת בלב השפלה על הדרך בין ירושלים לתל אביב. מרחבי המועצה מהווה ריאה ירוקה ומקום ביתם של בעלי חיים רבים, יש כאן פרדסים, שטחי חקלאות רבים, כרמים ועוד. מידע מלא על שביל גזר.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי תל גזר – תל גזר הוא אתר עתיקות הנמצא בסמוך ליישוב כרמי יוסף. בטיול שלכם בתל גזר תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל מגוון של עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי גבעות מרר – הטיול בגן הלאומי, הנמצא דרומית לרחובות, עובר במסלול מעגלי וקל על רכס כורכר ובמהלכו תצפיות יפות על האזור וגם קצת היסטוריה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חולדה ביתו של הרצל – לאחר מותו של בנימין זאב הרצל בשנת 1904 קק”ל נטעה יער על שמו, מזרחית לעיר רחובות. בתוך יער חולדה יש מספר נקודות עניין שאפשר לטייל ביניהן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער המגינים – יער המגינים משתרע על שטח של כ- 3,500 דונם ובו עוברים מסלולי הליכה, מסלולי רכיבה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יד לשריון פארק לטרון –  בפארק לטרון שבהרי ירושלים מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת, היסטוריה ואטרקציה שמעניינת גם את הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

יער אשתאול דרך בורמה – פארק יצחק רבין – במאי 48 נפרצה דרך בורמה ובכך הופסק המצור על ירושלים! כיום קק”ל הכשירה את דרך בורמה למטיילים בדרך נוף יפהפייה במהלכה תפגשו נקודות עניין רבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין יובל נחל תימנה ותל מקנה – עין יובל או בשמו הנוסף מעיין תימנה נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

בריכת הקשתות ברמלה – בריכת הקשתות מציעה אטרקציה ייחודית של שייט קצר בין קירות מבנה עתיק ומיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.