Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נוסעים לכיוון החרמון? הנה כמה המלצות לטיולים בדרך

אם כבר הגעתם עד החרמון או קרוב אליו, דעו שיש עוד המון מה לעשות באזור היפהפה הזה שהוא מבין האזורים הכי אטרקטיביים לטיול בארץ. אז בין אם נכנסתם לאתר הסקי הרשמי של ישראל וגם אם לא, הנה כל המקומות המומלצים באזור שכדאי לכם מאוד לבקר בהם לפחות פעם אחת (ולא בהכרח בחורף).

גן לאומי מבצר נמרוד

מבצר עתיק שנמצא למרגלות החרמון ומתנשא לגובה של 800 מטר כך שהנוף מפה הוא מרהיב והטיול ברחבי המבצר הוא מעניין ומרתק. מעבר לתצפיות שהן אטרקציה בפני העצמה, טיול ברחבי המבצר מציג פיסות היסטוריה מרתקות. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת טבע נחל חרמון – הבניאס

יש לא מעט נקודות בתוך שמורת הטבע נחל חרמון אבל הנקודה המוכרת יותר היא:  “השביל התלוי בבניאס”. מסלול הליכה שיורד אל המפל המרשים והעוצמתי של הבניאס. תוכלו לרדת עד המפל וליהנות מהליכה “מרחפת” על שביל המים ולהגיע קרוב מאוד אל המפל. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

תצפית מפל סער

מפל סער נמצא בצפון רמת גולן במפגש הכבישים 98 ו-99 והוא אחד מהמפלים היפים והעוצמתיים שיש באזור כשהוא זורם. גובה המפל כ-20 מטרים אך הוא אינו זורם כל השנה אלא בעיקר בעונת החורף והאביב וכדי להתרשם ממלוא העוצמה שלו מומלץ מאוד להגיע אחרי תקופת גשמים.  למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הג’ובה הגדולה

אם ביקרתם ביער האיילים אל תוותרו על ביקור בג’ובה הגדולה שנמצאת ממש ממול.  הג’ובה הגדולה היא מכתש קטן שנוצר בעקבות רעש וולקני שהיה כאן לפני המון שנים (משהו כמו 100,000 שנה) – תופעה גיאולוגית מיוחדת. יש כאן מסלול נגיש וקצר שמגיע עד לנקודת תצפית  אל המכתש – חוויה מדהימה! למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עיינות עדן – עין סלוקיה

עינות עדן הם מקור המים ממנו שאבה בעבר חברת “מי עדן” את מי השתייה שהגיעו אלינו בבקבוקים בסופו של דבר. מקור השם סלוקיה נלקח מכפר יהודי בתקופת בית שני שהיה ממוקם פה באזור. אחרי הגשמים מקסים לראות כאן את הזרימה במסלול קצר לצד הנחל שזורם עם שלל בריכות מים מרשימות ונוף עוצר נשימה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הר בנטל וקופי ענן

הר בנטל נמצא באזור צפון רמת הגולן והוא אחד האטרקטיביים והמתויירים באזור ותכף תבינו למה. מדובר בהר געש כבוי שמתנשא לגובה של כ-1,150 מטרים מעל פני הים, והוא שוכן לצידו של הר אביטל שהוא גבוה אפילו קצת יותר (אליו לא תוכלו לעלות מאחר והוא מוגדר כשטח צבאי). בין שני ההרים הגבוהים מסתתר עמק שהתצפית אליו מהר בנטל היא מדהימה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הצינור החם במאגר בנטל

אם אתם מחפשים ספא חינם בטבע – מאגר בנטל הוא בהחלט המקום להגיע אליו. מאגר המים המיוחד הזה נמצא ברמת הגולן, בסמוך לקיבוץ מרום גולן. מדובר במים חמים שמוזרמים מצינור ישירות לתוך בריכות עם מפלונים, טמפרטורת המים מגיעה עד לכ-40 מעלות. מאגר בנטל נחשב לאחד ממאגרי המים הגדולים ברמת הגולן, הוא אחראי לאגור את מי השיטפונות לצורך שימוש בחקלאות והנוף ממנו עוצר נשימה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הפארק הוולקני באביטל

אין אחד שלא יודע (או אולי כן?) על כך שרמת הגולן כולה היא הר געש אחד גדול. הרי לא סתם יש כאן המון אבני בזלת. אז איפה הכי מגניב לחוות חוויה של פארק וולקני אם לא ברמת הגולן? הפארק הוולקני אביטל ממוקם בצד המזרחי של הר אביטל שהוא הר געש רדום שהוא חלק מקו התלים של רמת הגולן. אתר שמספר את ההיסטוריה הגעשית של רמת הגולן ומציג את התופעות הגיאולוגיות של האזור בצורה מוחשית ומיוחדת. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

אתר ההנצחה לאסון המסוקים

ליד שאב ישוב ודפנה עומד לו אתר ההנצחה שאי אפשר לפספס אותו גם מהכביש הראשי. מומלץ לעצור ולחוות את המקום. מדובר באנדרטה מעוצבת ומיוחדת לזכר 73 הנופלים באסון המסוקים בשנת 1997, בסמוך למקום האסון בו התנגשו המסוקים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע תל דן

מבין השמורות המיוחדות שיש כאן באיזור, נחל דן שזורם בעוצמה בלב השמורה עם המון בריכות מים ובעיקר נופים כאילו נלקחו מהאגדות. נחל דן הוא אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן. המים מגיעים אליו מהחרמון וזורמים בנחל בכל ימות השנה. בשמורה יש מספר מסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה וגם עיר מקראית מן העבר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

חמת גדר
מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
טיפים לביקור באתר החרמון
המדריך המלא לביקור בחרמון – טיפים לטיול מוצלח
יער האיילים יער אודם
5 מקומות שאסור לפספס אם מגיעים לטיול ברמת הגולן
נחל שניר חצבני גן הצפון
טיול זרימות ומפלים עם ילדים בצפון
חמת גדר
מעיינות חמים בישראל טיול חם לחורף
טיפים לביקור באתר החרמון
המדריך המלא לביקור בחרמון – טיפים לטיול מוצלח
יער האיילים יער אודם
5 מקומות שאסור לפספס אם מגיעים לטיול ברמת הגולן
נחל שניר חצבני גן הצפון
טיול זרימות ומפלים עם ילדים בצפון