Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול זרימות ומפלים עם ילדים בצפון

סוף כל סוף הגשם פה והוא הגיע בעוצמה כך שניתן לעשות טיול זרימות ומפלים! יש מספר מקומות שניתן להגיע אליהם עם הרכב, בהליכה קצרה ובטוחה (!!)  ולראות את הזרימה המרשימה יחד עם הילדים. כאן נספר לכם על מספר מקומות בצפון שאסור לפספס כשיש זרימות. לפני שנפרט על אותם המקומות חשוב לנו לבקש – אנא סעו בזהירות כיוון שכל הכבישים כרגע רטובים!

מפלי פרוד

הביקור במפלי פרוד הוא מבין הקסומים שהר מירון יכול לספק לנו. תחילה נציין כי הנחל והמפלים פועלים רק בתקופת החורף ואם יש חורף מספיק חזק אז הזרימה נמשכת גם לתקופת האביב. אם אתם מחפשים טיול קליל ואפילו רומנטי, זה המקום. שימו לב כי טרם ביקורכם כאן מומלץ לבדוק האם המפלים זורמים או לא.  למידע מלא על המקום לחצו כאן.

נחל ראש פינה

בחלקה העליון של המושבה ממש בכניסה לבית הקברות המקומי מתחיל מסלול הליכה בצמוד לנחל ראש פינה הזורם כל ימות השנה ובחורף הוא נותן לנו טעימה מהממת על נחל זורם בעוצמה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל עיון מפל הטחנה ומפל התנור

ניתן להיכנס אל השמורה ולטייל בה אך בימי הגשם החזקים רשות הטבע והגנים סוגרים את השמורה ולא מאפשרים כניסה. לשמחתנו ניתן עדיין לתצפת על מפל הטחנה מהמושבה מטולה. תכוונו את הוויז שלהם לרחוב השמורה במושבה מטולה ומשם תוכלו בביטחה ובקלות לצפות על הזרימה המרשימה של המפל. במידה ותוכלו להיכנס אל השמורה מומלץ גם להיכנס ולראות את הזרימה שם. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

זרימת נחל שניר חצבני

במקום המפגש של נחל שניר עם נחל עיון, ממש מאחורי מתחם גן הצפון יש זרימה חזקה בימי החורף. תוכלו לצפות בה אם תרדו בגרם המדרגות שיש ממש מאחורי המסעדות של גן הצפון (המכשפה והחלבן ומקדונלד). בימי החורף הקשים לא מתאפשר לרדת כיוון שגובה המים עולים משמעותית אך עדיין ניתן לתצפת מהגשר/מסעדות בביטחה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

זרימת נחל שניר

מקום נוסף שניתן לצפות בזרימה של הנחל היא ממש בסמוך למסעדת דג על הדן. בימים הסוערים יותר כל האיזור מוצף מהנחל אך בימים הרגועים בהחלט אפשר להתקרב עם הרכב ולצפות בזרימה המרשימה. כדי להגיע לנקודה המדוברת תוכלו לרשום בוויז – דג על הדן ואת הזרימה תראו בצד ימין שלכם.

זרימת נחל דן

בתוך שמורת הטבע תל דן ממש בכניסה כבר פוגשים את עוצמת הזרימה המרשימה שיש לשמורה הזאת להציע. יש כאן מסלול נגיש לעגלות, קליל ובטוח שניתן לצפות בזרימה לאורכו. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

השביל התלוי בבניאס ומפל הבניאס

ממש לאחר הגשמים אפשר להיכנס אל השביל התלוי הנמצא בשמורת הטבע בניאס שרשות הטבע והגנים מתחזקת נהדר. צריך לקחת בחשבון שבימים הסוערים השמורה סגורה כיוון שמאוד מסוכן להתקרב לאיזור בשל עוצמת המים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מפל סער

אולי המפל המבוקש ביותר לצפייה, כאשר מתחילה מערכת חורפית באיזור. מפל סער הוא חלק מנחל סער ולאחר הגשמים הוא זורם בעוצמה חזקה מאוד. ניתן לתצפת עליו בצורה בטוחה מסודרת דרך מרפסות צפייה. בדרך כלל המקום הזה מאוד מבוקש וגם עמוס בתקופת החורף בעיקר, לאחר הגשומים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גשר בנות יעקב

לפני שנפרט על המקום חשוב לנו לעדכן שהעליה לגשר היא אסורה ומסוכנת מאוד(!!). אם תרצו לראות את הזרימה המרשימה של הירדן באיזור גשר בנות יעקב, תוכלו לעמוד לצידו ותקבלו מבט מרשים על העוצמה של זרימת המים באיזור הזה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

טיילת בן עמי

בתוך כפר בלום מאחורי הבתים תוכלו להגיע אל טיילת מסודרת ואף נגישה לעגלות. הטיילת עוברת לאורך הירדן שזורם כאן ובימי החורף אפשר לראות את מפלס המים עולה ואת הזרימה החזקה שיש באיזור. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מפל עיט

בצומת המפלים או בשמו השני “ציר המפלים” כביש מספר 808, כביש מרכזי המחבר את כל דרום רמת הגולן. הכביש קיבל את הכינוי בגלל שהוא כביש החוצה את מרבית נחלי הגולן בחלקם הרדוד. זהו המקום בו ערוצי הנחל הופכים לקניונים. במידה והגעתם מצומת יהודיה תפנו ימינה והמשיכו ישר עד לשלט בצד ימין למפל עיט. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

קניון הבזלת

נחל חרוד שזורם מפסגת גבעת המורה וחוצה את עמק חרוד עד למפגשו עם הירדן אורכו הוא 32 ק”מ. ממש לפני המפגש עם נהר הירדן איזור הנחל הופך לקניון בזלת עצום וממנו נופלים מפלי נחל חרוד בעוצמה (במיוחד אחרי הגשמים). למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גשר הקנטרה

נמצא כאן מתקופה הממלוכית, כאשר הם כבשו את אזור עמק בית שאן בשנת 1,260 לספירה. מטרת הגשר הייתה להעביר מים מנחל חרוד אל השטחים החקלאיים באזור צפון הנחל. הגשר המקורי היה עם שלוש קשתות מאבן שמשם הגיע שמו: “קנטרה” בערבית משמעותה קשת. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

 

שביל בין הגשרים

לאורך נחל חרוד נמצאו שרידים של 30 טחנות קמח שהופעלו על ידי מי הנחל. בעצירה זו נוכל לראות את “טחנת התאומים” שנקראת כך בגלל 2 ארובות מים “תאומות” הנמצאות במרכזה. גלגל התנופה שהיה מתחת לארובות המים והם אלה שהניעו את אבן הריחיים שטחנו את גרגרי החיטה. למידע מלא על המקום לחצו כאן. 

 

חורשת גדעונה

באיזור זה בו עובר חלקו של נחל חרוד בימי הגשם החזקים ניתן לחוות כאן אחלה זרימה כאשר כל איזור בריכת גדעונה עולה על גדותיה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.