Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 33 שביל ישראל ממצדה עד עין בוקק

מקטע 33 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בגן לאומי מצדה דרך הסוללה ויורד לכיוון נחל מצדה. השביל ממשיך דרומה על סימון שבילים אדום ולאחר המעבר בנחל מצדה הופך שחור במגמת עליה תלולה. בשלב מסויים מגיעים אל צומת סימון שבילים אדום שחור, כאן ניתן לסטות מהדרך לכיוון פסגת הר אלעזר אל מחנה ח’ – המחנה הרומי שהיה שייך לחיל המודיעין, מהר אלעזר אפשר לקבל עוד נקודת תצפית מרהיבה. לאחר כ 300 מטר מצומת סימון שבילים מגיעים לעוד סימון שבילים שחור אדום הפעם נפנה עם השחור שהוא גם שביל ישראל.

מכאן ממשיך השביל במגמת ירידה על מצוק העתקים, חוצה את נחל קנאים שמתנקז בים המלח. השביל ממשיך וחוצה את נחל רחף, אל תפספסו את נקודת התצפית על הנחל וסדרת המפלים אותם אפשר לעבור אך ורק עם מדריך וסנפלינג חבלים. מכאן ממשיך דרומה במגמת ירידה ואז עליה אל ראש מעלה מור. מכאן ניתן לראות את הנקודה בו ים המלח מסתיים ומתחילות בריכות האידוי, זאת נקודת תצפית שמראה עד כמה מצבו של ים המלח עגום מאוד. מראש מעלה מור אנחנו מתחילים לרדת במגמת ירידה כאשר מולנו נפרס נוף ים המלח.

השביל ממשיך ומגיע עד לבקעת ים המלח, חוצה את נחל מור וממשיך דרומה במקביל לכביש 90. בשלב מסוים השביל חוצה את הכביש לכיוון סכר מספר 5 של בריכות האידוי והולך על טיילת ים המלח עד למלונות ים המלח. לצד הכיכר של מלונות ים המלח ישנו חניון לילה מסודר בו ניתן ללון וזו גם הנקודת בה המקטע זה מסתיים.

מה עוד חשוב לדעת?

  • אין להתקרב לקצה המצוק של מפל נחל רחף.
  • הכניסה לגן לאומי מצדה בתשלום נפרד.
  • אין להיכנס למסלול זה בזמן סכנת שטפונות.
  • לינה:
    • חניון לילה מלונות ים המלח בסוף המקטע.
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.