Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 25 שביל ישראל - צומת האלה לבית גוברין

מקטע 25 של שביל ישראל מתחיל את דרכו לצד כביש 38 בקרבת צומת האלה. מהמעבר התת קרקעי תחת הכביש פונה השביל ימינה לצד נחל האלה ובמהרה פונה שמאלה לכיוון פארק בריטניה. פארק בריטניה משתרע על פני כ 40 אלף דונם ושביל ישראל חוצה מהנקודה הצפונית עד לדרומית. השביל פונה לכיוון דרום מערב במגמת טיפוס לכיוום חורבת שקלון – תל עתיק מהתקופה הביזנטית שבו התגלו שרידי גתות, בורות מים ובתי בד. מכאן כבר אפשר לראות לכיוון קו החוף הדרומי את אשדוד ואשקלון. בשלב זה שביל ישראל נכנס אל תוואי שביל הבארות והבורות שהוא אחד מהמסלולים המבוקשים שיש כאן בפארק בריטניה בעיקר בתקופת פריחת השקדיות. השביל ממשיך עד לחניון הפרפר חוצה את כביש 353 ומשם מגיעים עד מהרה לתוואי שביל האלות, שביל נוסף מבוקש ומוכר כאן בפארק בריטניה.

מכאן השביל ממשיך וחוצה את חניון שריגים, חניון אורנים וחורבת עקבה – שרידי מבנים קדומים, בורות מים, מערות ושרידי בית בד. ממשיך השביל לכיוון דרום ומגיע למצפה משואה. מצפה משואה נמצא ברמת אבישור שהוא המקום הגובה ביותר בפארק בריטניה ובו יש מגדל תצפית אש של קק”ל, המגדל הוקם בשנת 1957 וממנו ניתן לקבל נקודת תצפית על מרחבי הפארק והרי יהודה. המקום קיבל את שמו בעקבות כתובת שנתגלתה בתל לכיש: “כי אל משואות לכיש אנחנו שומרים ככל האותות אשר נתן אדוני. כי לא נראה את עזקה”.

מכאן ממשיך השביל דרומה וחוצה את חורבת צורה ובו שרידי מבנים מהתקופה העות’מאנית. ממשיך השביל ועובד דרך תל גודד – כאן אותרו שרידים מהתקופת המקרא ומערכות מסתור מימי בר כוכבא. שימו לב כי בפארק בריטניה הכניסה למערכות מסתור אסורה, למי מכם שרוצה להיכנס למערכות מסתור שכאלה יכול ללכת לפארק עדולם אל חרבת בורגין או חרבת מדרס.  השביל ממשיך וחוצה את כביש 3538, חוצה את נחל גוברין וממשיך דרומה עד להגעה לתחנת הדלק של בית גוברין כאן מסתיים מקטע זה.

מה עוד חשוב לדעת?

  • אין להיכנס למערות שיש לאורך פארק בריטניה משל חשש בטיחותי והם לא מותאים לביקור מטיילים
  • יש ללכת אך ורק בשבילים הברורים כיוון שכל איזור השפלה מלא בבורות פתוחים.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת הנה כמה דוגמאות:
    • בכניסה לשביל בארות בורות כ 4.5 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: שביל הבארות והבורות.
    • בחניון שריגים בכניסה לשביל האלות כ 4.1 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: שביל האלות.
    • במצפה משואה כ 6 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: מצפה משואה.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.