Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעיין הבוקרים – כפר הנשיא רמת כורזים

יש לא מעט מעיינות בצפון אבל מעיין הבוקרים ברמת כורזים הוא אחד המיוחדים שיש. מעיין הבוקרים נמצא בדיוק מתחת לכפר הנשיא בגבול שבין הגליל העליון לרמת הגולן היכן שזורם לו נהר הירדן בחלקו ההררי. מעיין הבוקרים מקבל את מימיו דרך צינור המזרים את מי הנביעה אל בריכה. גודלה של הבריכה 3*4 ועומקה 2.5 מטרים – עמוק! שמו הנוסף של מעיין הבוקרים הוא מעיין כפר הנשיא. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

מעיין הבוקרים קיבל את שמו כיוון שהוא נמצא בתוך תחום מתחם ששימש בעבר לגידול בקר. סביב המעיין יש אפשרות לשבת תחת העצים שנותנים כאן צל רב, יש כאן גם ספסל שהמקומיים בנו למי מכם שרוצה לנוח ולהנות מפינת החמד שמעיין הבוקרים נותן. סביר להניח שאם תגיעו לכאן לטבילה תהיו לבד כיוון שההגעה למעיין הבוקרים לא כל כך פשוטה הכוללת נסיעה בדרך עפר והליכה – לכן המעיין לא מתאים להגעה עם ילדים קטנים. כדי להגיע למקום תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז. בנוסף מומלץ להשתמש גם באפליקצית ניווט וגם קיראו את כל ההוראות כיוון שיש כמה דרכי הגעה למעיין הבוקרים:

  • רכב פרטי – למי מכם שמגיע מצומת מחניים יש לפנות לכביש 91, מרגע הפניה סעו כ 7.7 ק”מ תעברו בדרך את משמרת הירדן ואז את גדות ונרד עם הכביש לכיוון נהר הירדן. בדיוק בעיקול הכביש היורד לכיוון גשר בנות יעקוב תוכלו לראות שלט ימינה לירדן ההררי, כאן נפנה וניסע בדרך עפר מסומנת אדום כ 3.8 ק”מ במקביל לירדן ההררי. כאן נעצור את הרכב ונעלה בשביל המסומן כחול (לא עביר לרכב פרטי) עד להגעה למעיין הנמצא קרוב לעיקול העולה לכיוון כפר הנשיא. שימו לב בימי הגשם אין לנסוע בדרך זו כיוון שהיא הופכת בוצית ומסוכנת.
  • רכב 4*4 – למי מכם שמגיע מכביש 90 נפנה לכביש 8677 לכפר הנשיא, לאחר הפניה ניסע 3.6 ק”מ עד שנראה פניה שמאלה מסומנת כחול. דרך עפר היורדת כ 5.5 ק”מ עד להגעה למעיין הבוקרים. שימו לב בימי הגשם אין לנסוע בדרך זו כיוון שהיא הופכת בוצית ומסוכנת.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

הירדן ההררי – נהר הירדן – נהר הירדן הארוך זורם לו ברוב חלקי הארץ. הירדן ההררי הוא אחד החלקים המיוחדים והיפים של הנהר בהם תוכלו לבקר ולהנות מעוצמת הזרימה החזקה של הנהר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חמאם בנות יעקב – מעיין קטן, אינטימי ולא כל כך מוכר למרות מיקומו הצמוד לרפטינג נהר הירדן. המים כאן צלולים ואם תסתכלו מספיק טוב תראו את הבועות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורבת ירדה ועין ירדה נחל מחניים – נחל מחניים שאורכו סך הכל 13 ק”מ שמתחיל ביער ביריה ונשפך לנהר הירדן. יש המון פינות חמד אחת מהן היא חורבת ירדה ועין ירדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל חצור  – הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל ראש פינה – הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

עין אמפי עין איקליפטוס – בריכת מים ששמה ניתן לה כיוון שצורת האבנים שבונות אותה הן בצורת אמפיתאטרון ומנגד עצי האיקליפטוס שומרים על כל האיזור מוצללעוד מעיינות באיזור ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה – היא שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות המפורסם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.