Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון "החאן" בחדרה

מוזיאון “החאן” חדרה (ע”ר) שוכן באתר הלאומי הח’אן של חדרה, במרכז ההיסטורי של העיר. מבנה הכורכר המרשים היה במקורו בית חווה חקלאית עות’מאני מאמצע המאה ה- 19. המבנה נרכש בשנת 1891, יחד עם 30,000 דונם אדמות חדרה, מהאפנדי הלבנוני סלים חורי, על ידי נציגי ארבע אגודות מיישבות ממזרח אירופה: קובנה, ריגה, וילנה ו”אגודת היחידים”. שש שנים שימש החאן למגורים זמניים עבור ראשוני המתיישבים.

מחדרי הבית המקוריים נותרו היום אחד עשר בלבד, אשר משמשים כאכסניה לארכיון ההיסטורי של העיר, לתצוגות הקבע של תולדות חדרה ולפעילות התרבותית והחינוכית של המוזיאון. למוזיאון “החאן” פעילויות חינוכיות המותאמות לכל סוגי האוכלוסייה במגוון גילאים. בהדרכות ובתצוגות הקבע של המוזיאון משולבים מופעי אמנים, שחקנים וסרטי וידאו היסטוריים.

שעות הפעילות של האתר בימי ראשון, שלישי וחמישי בין השעות 08:00-17:00, ימי שני ורביעי 08:00-14:00. מוזיאון החאן בחדרה הוכרז כאתר מורשת על ידי מועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, הוא משתתף במיזם “שבת ישראלית” שבמסגרתו אפשר להגיע לכאן בסופי שבוע לסיורים בחינם. בימי שישי מתקיימים סיום מודרכים בשעות 10:00,11:00 ובימי שבת סיורים מודרכים בשעות 11:00,12:00,13:00. לאתר הרשמי של מוזיאון החאן חדרה לחצו כאן

מיזם “שבת ישראלית” תפס תאוצה והוא גורם לשלל משפחות לצאת ולהכיר את אתרי המורשת, מוזיאונים ועוד שלל פעילויות נקודתיות ללא עלות במהלך סופי השבוע. מיזם “שבת ישראלית” הוא בסיבסוד של משרד התרבות והספורט והוא מיזם חשוב מאוד שצריך לשמר אותו. המיזם מאפשר לנו להגיע אל מקומות בהם נחשף לעולם הארכיאולוגיה, היסטוריה, טבע, מדע, טכנולוגיה, אמנות, עיצוב, תיאטרון, קולנוע, מוזיקה ועוד. לרישום לביקור במוזיאון ה”חאן” בחדרה במסגרת מיזם שבת ישראלית לחצו כאן.  למי מכם שרוצה להתעדכן על אירועים תוכלו למצוא מידע גם בדף הפייסבוק הרישמי של “החאן”. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מוזיאון החאן חדרה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק נחל חדרה – פארק נחל חדרה מקום יפהפה בו תוכלו לטייל לצד הנחל ועד לחוף הים. בפארק המטופח יש מדשאות, צל, גן שעשועים לילדים והטיול בו גם נגיש לעגלות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי פארק השרון ויער חדרה – הטיול בגן לאומי פארק השרון ויער חדרה מומלץ בעיקר בתקופת החורף לאחר שירדו כאן גשמים מכובדים. בדיוק אז בריכות החורף ושלוליות החורף קמות לחיים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקו פארק חדרה – ברחבי הפארק הענק יש מספר אטרקציות ונקודות עניין שהופכות אותו לאטרקטיבי ומעניין במיוחד למשפחות ולילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ושמורת טבע חוף גדור – החוף שוכן בין גבעת אולגה למכמורת. לצד חוף הים המרהיב, יש לכם אפשרות לצאת לסיור רגלי על רכס הכורכר המיוחד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי קיסריה, חוף הקשתות אקוודוקט והנמל – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו ליהנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

לגעת בחיות – ספארי לילדים בגבעת חיים – לגעת בחיות בגבעת חיים הוא גן חיות קטן שמדמה את חיי החיות בטבע. במקום אפשר לטייל בין החיות, ללטף ולהאכיל. יש במקום אטרקציות נוספות ופינות ישיבה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גשר הצבים – פארק צבי הנחל בנחל אלכסנדר – פארק צבי הנחל הוא אחד האטרקטיביים מבין הפארקים שסובבים את נחל אלכסנדר. נקודת העניין המבוקשת שבפארק היא התצפית על צבי הנחל הרכים שחיים כאן. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

קטע נחל לדוגמא בפארק איטליה – נחל אלכסנדר – מפארק איטליה יוצא שביל הליכה מסודר ונגיש שעובר לצידו של נחל אלכסנדר ומגיעו בסיומו של גשר הצבים. בפארק יש ספסלי ישיבה ואזורי פיקניק מסודרים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער האילנות – גן בוטני ומרכז מבקרים – יער האילנות בשרון הוא המקום המושלם לשלב בו טיול נגיש וקצר, פיקניק והמון מרחבי משחק לילדים. תביאו לילדים בימבות, אופנים וכדור ותגיעו ליהנות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.