Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון בית אושיסקין – המרכז הגלילי לטבע

בית אושיסקין נמצא בקיבוץ דן שבגליל העליון והוא מופעל על ידי החברה להגנת הטבע. המוזיאון נקרא על שם אברהם מנחם מנדל אוסישקין שהיה מראשי הציונות, היה איש חובב ציון והיה עומד בראש קרן קיימת לישראל. כל האיזור סביב מוזיאון בית אושיסקין עמוס בטבע משובח: נחלים, מעיינות, תצפיות, חיות, צמחייה ואטרקציות והוא מהווה נקודת יציאה להמשך הטיולים באיזור. ביקור במוזיאון הוא בגדר חובה לחובבי הטיולים והטבע, המוזיאון מחולק לשני אגפים עיקריים: זואולוגי, וארכאולוגי/היסטורי. במוזיאון תוכלו לפגוש תצוגות ואוספים ממגוון הרחב של החיות והנופים של האזור הסובב את המוזיאון: הגליל העליון ואצבע הגליל, הגולן והחרמון.

בביקור שלכם במוזיאון בית אושיסקין תוכלו לצפות במופע אור קולי על הטבע מותאם לילדים, סרטים על פי הזמנה אישית של מגוון נושאי טבע, פעילויות שונות לקבוצות, פעיליויות במסגרת מיזם שבת ישראלית בחינם, תצוגה זואולוגית של בעלי חיים מפוצלחים בתצוגה תלת ממדית, תצוגה גיאולוגית על החרמון והגולן על בתי הגידול שבהם, תצוגת בולים מישראל ומחו”ל שמוקדשת לבעלי החיים ותערוכה מיוחדת על חיי האדם באזור בתקופת התנ”ך וכל זה על ידי ממצאים ארכיאולוגים שנמצא כאן בתל דן הסמוך.

כאשר תגיעו אל מוזיאון בית אושיסקין מתוך קיבוץ דן בכניסתו הרישמית, תוכלו לראות את הר החרמון מוצג מתוך “חלון” שתוכנן בצורה מוקפדת תחת קשת הכניסה. הבנין תוכנן בצורה כזאת שהוא ישתלב עם הנוף סביבו. לצד המוזיאון זורם פלג של נחל דן, ישנה רחבת דשא גדולה לצד טנק ובעבר מכאן היה יוצא/נגמר שביל ישראל שאת הסימון לזה ניתן לראות בחלקו המזרחי של המוזיאון. טרם ביקורכם במוזיאון מומלץ לבקר בדף הפייסבוק הרישמי בו מתעדכנים האירועים הקרובים – לדף לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בית אוסישקין דן.

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

  1. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  2. שביל הנוחיילה – שביל חטיבת חירם – למידע מלא לחץ כאן.
  3. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  4. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  6. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  7. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  8. מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  9. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  10. מסלול עין דיבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  11. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  12. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  13. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  14. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.