Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער עזריקם באר טוביה

בין באר טוביה ולעזריקם לאורך שנים רבות עמדה לה חורשת עזריקם נטושה ומוזנחת, בשנים האחרונות בעזרת לא מעט תושביים מקומיים המקום סודר ובו יש בו מסלולים שונים העוברים בין נקודות עניין ביער. במשך שנים רבות היער היה מוכר רק בגלל מחנה נוער ע”ש קורן שפועל כאן עד היום.

מספר כניסות יש ליער עזריקם אך הנוח ביותר הוא דרך מושב עזריקם. עוד לפני כניסתכם ליער תמצאו חורשה קטנה עם שעשועים לילדים וספסל פיקניק אחד. החורשה הקטנה הזו מוקדשת לזכרם של אלי תמם ז”ל בן המושב ורב”ט נטלי גלילי ז”ל שנהרגה בעת מילוי תפקידה בבסיס עובדה. מכאן אפשר לראות את השלט של קק”ל המפנה אותנו להיכנס אל תוך היער. דרכי העפר שיש כאן ביער על פניו הם עבירים לכל רכב אך לאחר הגשמים הם יכולים להפוך בוציים ובלתי עבירים. סביב היער יש לא מעט שטחים חקלאים – שדות ומטעים. מסלולים ביער:

גבעת הבריכה

זהו המסלול הקצר והקל ביותר שיש כאן. מסלול מעגלי שנמצא בסמוך לכניסה, אורכו 700 מטרים, בסימון שבילים כחול לאורכו יש עמודי קק”ל לניווט, קל להליכה ועובר על גבעת הבריכה בה יש מבנה בטון בעל כיפה עגולה גדולה.

גבעת היונים וגבעת האהבה

מסלול מעגלי שנמצא בלב היער, אורכו 4 ק”מ, בסימון שבילים ירוק, קל להליכה ועובר בבאר ביזנטית, תצפית בגבעת האהבה על מאגר החדרה, תיאטרון פתוח וגבעת היונים ממנה יש תצפית יפה על כל האיזור סביבנו. בתחילת המסלול מגיעים אל “דרך רועי” לזכרון של סמל רועי טהר ז”ל בן מושב עזריקם שנהרג בתאונת אופנוע ביער זה בעת שירותו הצבאי. הדרך מובילה אל המקום בו נהרג, שם יש סלעים בצורת חצי גידול עם שלט הסבר וספסלי מנוחה אל מול נוף האיזור.

למי מכם שמגיע לכאן בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים בעיקר בחודש פברואר, גם יהנה ממאגר החדרה המלא וגם מפריחת הכלניות האדומות שצובעות כאן את היער. בנוסף לכלניות ישנה פריחה של סחלבים, לוטם, דבורנית, שקדיות ועוד. למפת יער עזריקם ולמסלול לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חורשת הבנים עזריקם. 

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

שלולית החורף שפיר – עין צורים – שלולית החורף שפיר בעין צורים היא בריכת עונתית המוצפת בחורף ומתייבשת בקיץ. בתקופת ההצפה הנמשכת מהגשמים הראשונים ועד אמצע הקיץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד– הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד מפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק – נחל שורק הוא מבין הנחלים הארוכים שיש לנו בישראל, הוא מתחיל בהרי ירושלים עד לשפך צפונית לקיבוץ פלמחים – בגן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – טבע, חיות ושעשועים והכל בחינם – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.