Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יער כרמון ושלולית החורף הודיה

בצפון הנגב בין קיבוץ נגבה למושב הודיה חוצה לו כביש 232 את יער כרמון. בצידו המזרחי של יער כרמון תמצאו דרך נוף שתוביל אתכם עד לשלולית החורף הודיה הקטנה, היא לאחר מספר ימים גשומים הופכת לבית גידול של צמחים ובעלי חיים שמוצאים בה את ביתם לתקופת החורף ובקיץ היא מתייבשת.

דרך הנוף מתחילה מהאנדרטה לזכר לוחמי גבעתי שנפלו במלחמת השחרור, כביש עפר עביר לכל רכב יוביל את בהמשך אל שרידי הכפר ג’וליס: יש כאן בורות מים כמו באר ג’וליס משולבת עם קבר השיח מחמד, שרידי כביש ורכבת. בהמשך הכביש בצד ימין שלכם תוכלו לראות את חניון יער כרמון, חניון יום עם לא מעט ספסלי פיקניק לטובת המטיילים. מתוך החניון יוצא גשר צף שאורכו 200 מטרים והוא נגיש כולו שיוביל אתכם לנקודת תצפית על השלולית.

בתצפית על השלולית תמצאו ספסל מנוחה ושלטי הסבר על החי והצומח בשלולית החורף. קק”ל עשו כאן שיפוץ ושיקום בשנים האחרונות והמקום הפך לפנינה מקסימה למי מכם שמחפש עצירת פיקניק וטיולון קצר. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בריכת חורף הודיה. למי מכם שמגיע דרך צומת הודיה בכביש 3 אל כביש 232 יאלץ לנסוע עד צומת גבעתי לעשות פרסה ולחזור חזרה באותה הדרך כ 3.8 ק”מ עד לפניה ימינה ליער.

אז מה זה בעצם שלולית חורף או בריכת חורף? מקווה מים שמתמלא לאחר הגשמים בחורף ולאחר מכן הוא מתייבש בהדרגה ככל שמזג האוויר מתחמם. כדי שמאגר מים יוגדר כבריכת חורף הוא צריך להיות מאופיין באדמה שמאפשרת למים להחזיק זמן ארוך עד להתייבשות (מספר חודשים) כדי לאפשר היווצרות של מערכת אקולוגית תקינה. בריכות החורף אופייניות בעיקר לאיזורים עם אקלים ים תיכוני. המים הנאגרים בבריכות החורף מאופיינים בצמחייה ייחודית ומהווים בית גידול ליצורים חיים מגוונים. יש הקוראים לשלוליות החורף גן עדן של החי והצומח.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גבעת תום ותומר – גבעת תום ותומר נמצאת במישור החוף הדרומי, בסמוך לקיבוץ נגבה, והיא מקום מאוד מיוחד ומטופח שהטיול בו הוא לא פחות ממרגש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הכפר ביער קוממיות – יער קוממיות נמצא מערבית לעיר קריית גת, ליד צומת פלוגות. היער ניטע על ידי קק”ל ובמשך עשרות שנים מאז, ממשיך היער להתפתח הן מבחינת הנטיעות שבו כאן תמצאו את שביל הכפר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שלולית החורף שפיר – עין צורים – שלולית החורף שפיר בעין צורים היא בריכת עונתית המוצפת בחורף ומתייבשת בקיץ. בתקופת ההצפה הנמשכת מהגשמים הראשונים ועד אמצע הקיץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד– הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד מפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק – נחל שורק הוא מבין הנחלים הארוכים שיש לנו בישראל, הוא מתחיל בהרי ירושלים עד לשפך צפונית לקיבוץ פלמחים – בגן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – טבע, חיות ושעשועים והכל בחינם – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.