Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניון פתחת נחל אורן: חניון פיקניק ומסלולים

בכניסה המערבית לפארק הכרמל נמצא חניון פתחת נחל אורן. החניון הוא חניון פיקניקים גדול מאוד ובו המון שולחנות פיקניק שחלקם גם נגישים לצד עצי זית מרשימים מאוד. בחניון יש שירותים וברזי מים ושבילים נגישים מחניון הרכבים. החניון הוא חניון מבוקש מאוד בעיקר מהסיבה שממנו יוצאים לא מעט מסלולים בדרגות קושי שונות כך שמי שמבקש כאן לרוב עושה זאת לפני או אחרי מסלול. 

אם תגיעו לכאן בתקופת הסתיו תוכלו לפגוש את פריחת הסתווניות הוורודות ששולטות כאן בחניון, אם תגיעו לכאן לאחר הגשמים תפגשו את הפטריות, הכרכומים, כלניות, סביונים, כתמיות והרקפות. במידה ויורדים גשמים רבים בפארק הכרמל והסביבה אפשר להנות כאן גם מזרימת נחל בוסתן שנשפך היישר לנחל אורן שזורם בסופו של דבר לים. זהו מקום מצוין להגיע עם כל המשפחה ולהנות מתצפית על זרימות בצורה בטוחה ומסודרת. חשוב לציין: אם אתם באים לכאן לראות את הזרימות מומלץ לבדוק טרם ההגעה שאכן הנחלים זורמים. פירוט מסלולים היוצאים מחניון פתחת נחל אורן:

מערת אצבע ורכס אצבע

מסלול הליכה מעגלי העובר בין חורש ים תיכוני ומגיע מערת אצבע ורכס אצבע. דרגת הקושי של המסלול המלא קל עד בינוני והוא מתאים למשפחות מטיילות חובבות הליכה. גולת הכותרת של המסלול היא מערת אצבע: המערה הזו היא מערה קרסטית, מה שאומר שהיא נוצרה על ידי המסת הסלע על ידי חומצה פחמתית. פתח המערה נראה יחסית קטן אך המערה בתוכה גדולה ומרשימה מאוד. למי מכם שרוצה להיכנס אל המערה מומלץ להגיע עם פנסים. בחפירות שנעשו במקום נמצאו עלי אבן שונים וחלקי עצמות מהתקופה הפרהיסטורית המצביעים על כך שהמערה הייתה בשימוש של האדם הקדמון. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

נחל בוסתן

נחל בוסתן מציע מסלול קלאסי שנמצא בצידו המערבי של הר הכרמל והוא מאפשרת למטיילים בו טיול רגוע בתוך חורש ים תיכוני, פריחה עונתית, מוצל כמעט ברובו וגולת הכותרת הליכה בין מדרגות סלע שהטבע יצר. את המסלול אפשר לצלוח כמסלול קווי הכולל הקפצת רכבים שאורכו 3.4 ק”מ או מעגלי עם רכב אחד שאורכו 7 ק”מ. את המסלול הקווי מתחילים בין ניר עציון לכפר הנוער ימין אורד ומסיימים כאן בחניון פתחת נחל אורן. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

נחל אורן

מסלול נחל אורן מתחיל את דרכו לצד מחצבות קדומים וחוות משמר הכרמל, שם הוא מתחיל בסימון שבילים כחול. מדובר על מסלול קווי מה שמצריך הקפצת רכבים. המסלול בדרגת קושי קל עד בינוני והוא מתאים למשפחות חובבות הליכה. לכל אורכו ישנה פריחה עונתית, צנירים מרשימים מאוד ונוף עוצר נשימה אל נחל אורן. לאחר צעידה של כ 4 ק”מ הוא פוגש את סימון שבילים האדום איתו השביל ממשיך בתוואי הנחל עצמו כ 2 ק”מ עד להגעה לחניון פתחת נחל אורן. אין להיכנס למסלול זה כאשר יש נרימה בנחל בשל סכנת שטפון והחלקה.

מקטע 13 שביל ישראל – יגור לנחל אורן

מקטע 13 של שביל ישראל הוא מבין היפים שיש כיוון שהוא חוצה למעשה את כל פארק הכרמל! אורכו כ 17 ק”מ והוא מתחיל בצידו המזרחי של הכרמל בנחל יגור מטפס אל עבר לב פארק הכרמל דרך נחל חיק, מגיע אל פסגת הר שוקף ממנה יש נקודת תצפית עוצרת נשימה על כל האיזור, חרבת רקית, ממשיך דרך מערת ישח ומסתיים כאן בחניון פתחת נחל אורן. למידע מפורט על מקטע זה לחצו כאן.

מקטע 14 שביל ישראל – נחל אורן לכרם מהר”ל

מקטע 14 של שביל ישראל מתחיל את דרכו ממש כאן בחניון פתחת נחל אורן. הוא מתחיל את הטיפוס לכיוון מערת אצבע, חוצה אותה אל עבר רכס אצבע, נחל בוסתן, כפר האומנים עין הוד, שמורת הטבע נחל מערות עד שמסתיים באיזור כרם מהר”ל לצד משרדי קק”ל ביער עופר. המקטע הוא מקטע בדרגת קושי בינוני עד קשה, תוואי הדרך לרוב הוא במגמת טיפוס מה שמעלה את דרכת הקושי שלו. למידע מפורט על מקטע זה לחצו כאן.

דרכי הגעה לחניון פתחת נחל אורן

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “חניון נחל אורן”, לבאים מכביש החוף מאיזור דרום יש לפנות במחלף עתלית מזרחה, לאחר נסיעה של 1.4 ק”מ תגיעו לצומת בה תפנו שמאלה ומיד לאחר הפניה קחו ימינה לכיוון פארק הכרמל ובית אורן. מרגע הפניה ישנה נסיעה של 600 מטרים ואז תראו את החניון בצד ימין שלכם. לבאים מהצפון מכביש 4, בצומת מת”מ יש להמשיך ישר, לאחר נסיעה של 8.6 ק”מ פנו שמאלה לכיוון פארק הכרמל ובית אורן.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

מסלול לחורבת רקית ותצפית הר שוקף – בלב הר הכרמל תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולים בדרגות קושי שונות, אחד המסלול שפחות מוכרים הוא מהאתר הארכאולוגי חורבת רקית עד להר שוקף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע וגן לאומי חוף שיקמונה – בשמורת טבע ימית וגן לאומי חוף שקמונה יש מגוון של בתי גידול חופיים וימיים. מפרצים סלעיים וחוליים, טבלאות גידוד, בריכות שפל ושפכי נחלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל שיח – נחל שיח הוא פנינת טבע בלב העיר של חיפה. מדובר במסלול הליכה ציורי שיש בו הכל: פריחה ועצי פרי, מי מעיינות לשחיה, נוף קסום ואפילו קצת ארכיאולוגיה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קדם – מעיין נובע שנמצא במזרח העיר טירת הכרמל. המסלול אליו מהווה יציאה חדה מן העיר אל הטבע ובכך גם הקסם שבו, מסלול עם נופים מדהימים של הים וההרים סביב חיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – טיול בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. המסלול עובר לצידו של הנחל ובמהלכו נפגוש עתיקות. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין אלון – בלב יערות הכרמל, בין העצים במקום הכי רגוע שיש תוכלו למצוא את עין אלון.  מעיין עין אלון הוא חלק מנחל אורן, המים נובעים מתוך הסלע ונאספים אל בריכה רדודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כלח בשוויצריה הקטנה – בנחל כלח שנמצא בתוך שוויצריה הקטנה בחלקו הצפוני של הר הכרמל ישנו מסלול מקסים. למה שוויצריה הקטנה? כי הנוף כאן עוצר נשימה ומזג האוויר כאן נעים לאורך רוב חודשי השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.