Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול בעקבות פריחת הנרקיסים - המלך של הביצה

בטבע יש מגוון רחב של סוגי נרקיסים ורובם פורחים בחודשי החורף לאחר הגשמים. הנרקיס הוא פרח יפהפה בצבעי לבן-צהוב והוא גם ריחני. כשתגיעו למקום ובו משטחי נרקיסים גדולים, לא תוכלו להתעלם מהיופי ומהריח המופץ לאוויר. שיא פריחת הנרקיסים הוא בחודשים ינואר-פברואר, והרשימה שכאן היא רשימה שרוכזה על פי פריחה מרשימה שנראתה בשנים קודמות. ולמרות זאת בכל הקשור לפריחה לטבע חיים משלו, ולכן ייתכנו הפתעות. בכל מקרה, גם אם פספסתם את הפריחה, כל המקומות הם יפים ומהנים לטיול בטבע. הנרקיס הוא אמנם מלך הביצה, אבל תופתעו לגלות שהוא פורח בתפארתו במקומות נוספים ואפילו במדבר. אז הנה ההמלצות שלנו לטיול מהנה שמשלב מראות של פריחה מרהיבה, מצפון לדרום.

נרקיסים בשמורת נוב – דרום הגולן

שמורת נוב היא אזור ביצתי השופע בפריחה מגוונת בכל ימות השנה. הפריחה מתחילה כאן כבר בסתיו וממשיכה עד החורף. שיאה של הפריחה לרוב בחודשים ינואר-פברואר שבהם האירוס המצוי והנרקיס המצוי קיימים כאן בשפע. בשמורה יש מסלול הליכה קצר של כ-1 ק”מ שחלקו מונגש לנכים ועגלות. בימי גשומים המסלול בוצי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע תל אנפה בעמק החולה

תל ארכיאולוגי שנוצר בעקבות שינויים גאולוגיים של מאות שנים. התל מכונה גם “גבעת הנרקיסים” וזאת כמובן בעקבות הפריחה המרשימה שתפגשו כאן. במקום יש שביל טיול מסודר לטיול קצר ובסופו נק’ תצפית שצופה עד לחרמון. למידע מלא על מקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל האחוזה בפארק רמת הנדיב

גני הנדיב המרשימים נמצאים בסמוך לזכרון יעקב ובהם יש מגוון אפשרויות טיול. אחד מהטיולים המומלצים הוא בשביל האחוזה שיוביל אתכם לטיול מרתק בין עתיקות, כשסבבכם פריחה צפופה ומגוונת. שביל ההליכה מעגלי והוא מתאים לכל המשפחה. מהשביל נקודות תצפית מרהיבות.

שמורת טבע ביתן אהרון

שמורה קטנה ומהפחות מוכרות של רשות הטבע והגנים אשר נמצאת באזור השרון, קרוב לנתניה. בתוך השמורה רכס כורכר עשיר מאוד בפריחה וגם אפשרות לטיול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה. המסלול מתחיל בנקודת מצפור מיוחדת. הכניסה לשמורה בחינם. לעוד מידע על הטיול בשמורת הטבע ביתן אהרון לחצו כאן. 

שמורת הטבע פי גלילות

במספר דקות נסיעה מהעיר הסואנת תגלו שמורת טבע מפתיעה במיוחד. בסמוך לפי גלילות תוכלו לצפות בפריחת נרקיסים מפתיעה ומרשימה מאוד. קחו בחשבון סיכוי לבוץ אם אתם מגיעים לאחר הגשמים. את הנרקיסים תוכלו לראות כאן לקראת סוף חודש דצמבר, תחילת ינואר. לראות סוף חודש ינואר יצטרפו לכאן גם הכלניות והאירוס ארץ-ישראלי. למידע נוסף לחצו כאן.

יער ראש העין

יער ראש העין נפרס על שטח גדול ובו מספר מסלולי טיול. בעונת הפריחה תוכלו לראות כאן מגוון מרשים של פרחים ביניהם רקפות, כלניות, וגם את הנרקיסים היפים והריחניים. בשטח היער עובר שביל פרחי הבר שבו יש אפשרות לצאת לטיול מעגלי שאורכו כ-1 ק”מ. לעוד מידע על הטיול בשביל לחצו כאן. 

חרבת חנות

מסלול הליכה בהרי ירושלים המציג שרידי עתיקות ורצפת פסיפס מיוחדת במינה. המסלול עובר בין חורש פורח. מהחניון ניתן לצאת למספר מסלולים. אנחנו נמליץ על המסלול המעגלי שמתאים לכל המשפחה, אורכו כ-1.5 ק”מ ובמהלכו תגיעו לעין מטע ועין תנור. מומלץ מאוד להגיע מוקדם מאחר וחניית המקום מתמלאת במהרה. להצעה למסלול טיול בחרבת חנות לחצו כאן. 

פארק בריטניה

הפארק הוא אחד מבין היערות הרבים של קק”ל. הוא נמצא ליד בית שמש והוא מציע מגוון מסלולי הליכה קלילים שמתאימים לכל המשפחה. הטיול ביער יחשוף אתכם למראה מקסים של פריחות. מסלולים מומלצים: מסלול הבארות ושביל האלות שיוצא מחניון שריגים. בפארק שולחנות פיקניק. להצעה למסלול טיול בפארק לחצו כאן. 

יער המלאכים בקרית גת

עוד אחד מבין היערות של קק”ל. בחודש ינואר, לאחר הגשמים היער מתמלא בנרקיסים והמראה מקסים. ביער תמצאו גם שבילי הליכה נגישים, שולחנות פיקניק ומתקני משחק לילדים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שביל הנרקיסים בנחל דימונה

שביל הנרקיסים מציע לנו את אחד המראות המיוחדים של פריחה בלב המדבר, בין הסלעים. יש כאן מסלול הליכה מעגלי של כ 4 ק”מ (3 שעות הליכה בערך). מסלול לא נגיש שמתאים למשפחות שאוהבות לטייל.

נחל אשלון

שכנו של נחל דימונה המספק לנו אופציה נוספת של צפייה בנרקיסים הפורחים. המסלול פה פשוט יותר מאשר זה של נחל דימונה. כדי להגיע לאזור הפריחה עליכם לצעוד כשעה, ולחזור לאחר מכן באותה הדרך.

נחל חצץ

נתיב הנחל עובר בסמוך לשדה בוקר. בעונת הפריחה נפגוש כאן מראה מרהיב ומיוחד של עשרות נרקיסים בלב המדבר. מדובר במסלול הליכה ארוך, אך ההליכה בו נוחה. אזור הפריחה נמצא במרחק של כ-3.5 ק”מ מהחנייה ומשם ניתן לחזור באותה הדרך ממנה הגעתם. בדרך תפגשו גם את בורות המים ושרידי ישוב עתיק. מי שמגיע עם רכב 4X4 יוכל להגיע קרוב יותר לאזור הפריחה ולקצר את המסלול. שימו לב, אסור להגיע למקום בזמן התראה על שיטפונות.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.