Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע אחו נוב

בדרום רמת הגולן יש המון נקודות עניין ואפשר להעביר כאן ימים שלמים ועדיין לא להספיק לראות הכל. ישנו מסלול אחד שהוא בגדר מסלול עליה לרגל בתקופת הפריחה – שמורת טבע אחו נוב. שמורת נוב היא אזור ביצתי והפריחה מתחילה כאן כבר בסתיו וממשיכה עד החורף. שיאה של הפריחה לרוב בחודשים ינואר-פברואר שבהם האירוס המצוי והנרקיס המצוי קיימים כאן בשפע. בנוסף לפריחת הנרקיס דווקא בחודשי הסתיו ישנה פריחה יפה במקום של אלפי חלמוניות זעירות וסתווניות שפורחות שם.

לשמורה קוראים גם שמורת טבע אירוס הביצות כי כאן ממש ניתן לפגוש את הפריחה הנדירה של הפרח הצהוב. פריחת אירוס הביצות לרוב היא לרוב באמצע פברואר. בשמורה ישנו מסלול הליכה קצר של קילומטר הליכה והוא מעגלי. למי מכם שמחפש את האיזור הנגיש מומלץ להיכנס דרך הכניסה השניה שצמודה לכביש ולא זו שיוצאת מהחניה. יש לציין כי החלק הנגיש הוא קצר מאוד ובחורפים גשומים הוא מוצף מים. שאר המסלול הלא נגיש לאחר הגשמים בוצי. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: שמורת אחו נוב – אירוס הביצות.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

אתר הנצחה לזכר משה ויזל ז”ל – על כביש 98 בדרום רמת הגולן, בכניסה למושב נוב הוקם אתר הנצחה לזכר משה ויזל ז”ל שנפל ממש כאן במלחמת ששת הימים על אדמת רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הרפת הרובוטית באבני איתן – סיור חוויתי במרכז המבקרים – הרפת הרובוטית נמצאת במושב אבני איתן שבדרום רמת הגולן. הרפת הרובוטית מציגה חדשנות וייחודיות בתחום החליבה ובמרכז המבקרים תוכלו לצאת לסיור חוויתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין ג’וחדר וחאן אורחה – ברמת הגולן אפשר למצוא המון בריכות קצינים ששימשו את הקצינים הסורים לטבילה במי המעיינות הצוננים של רמת הגולן, אחת מהן היא עין ג’וחדר עין אורחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו האיזור הזה שופע מעיינות חלקם ניתן להגיע עם הרכב עד למים למידע מלא על הטיול מעיינות לחצו כאו.

טיול לאורך כביש 98 חוצה רמת הגולן – כביש 98 חוצה רמת הגולן מספק לנו לא מעט נקודות עניין: מסלולי הליכה, מעיינות, תצפיות, אטרקציות, מורשת קרב וארכיאולוגיה רבת שנים. למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדס”ר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין הקשתות – בואו לחזור אחורנית בזמן ולהנות מהנוף עוצר הנשימה של אתר עין הקשתות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע גמלא – מבין השמורות היפות שיש בדרום רמת הגולן, שייך לרשות הטבע והגנים וכאן יש מספר מסלולים שניתן לעשות גם נגישים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל אלי כהן – שביל חוצה רמת הגולן מתחיל מהנקודה הדרומית ביותר בחמת גדר ומסתיים בצפון רמת הגולן ליד מרום גולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לנקודות לחצו כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – השמורה הכי מגניבה שיש לימי הקיץ החמים גם שמורה זו שייכת לרשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.