Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול מעגלי אל חרבת חנות עין מטע ועין תנור

בצד המערבי של הרי ירושלים, באיזור המשתלב עם עמק האלה, תוכלו למצוא מסלול מעגלי שמתאים לכל המשפחה. הטיול יוצא מחרבת חנות ומגיע בדרכו אל שני מעיינות שנובעים כאן, אחד מהם הוא מעיין נקבה הזורם בין הסלעים. בתקופת הפריחה תוכלו ליהנות ממגוון רחב של פריחה צבעונית מגוונת שתקשט לכם את הטיול. בין הפרחים שפורחים כאן תמצאו סתווניות, רקפות, נרקיסים ועוד.

אורכו של המסלול הוא כ-1.5 ק”מ והוא מעגלי – מתחיל ומסתיים בחניון חרבת חנות. בחניון יש ספסלי פיקניק, חניון לילה של קק”ל ושביל נגיש קצר באיזור חרבת חנות. המסלול המעגלי מוגדר כמסלול בינוני עד קשה למשפחות, צריך לקחת בחשבון כי המסלול נוח להליכה אך בחזור ישנה עליה שגורמת לו להיות מעט מאתגר. מתחילים את המסלול מהחניון בסימון שבילים כחול, כאן נפגוש את חרבת חנות.

חורבת חנות שימשה בתקופה הממלוכית כחאן דרכים. היא שירתה לרוב את העוברים שעברו ב “דרך הקיסר” שהייתה הדרך מירושלים דרך בית לחם אל בית גוברין וקיבלה את שמה “הדרך הרומית”. בחורבת חנות תמצאו רצפת פסיפס שהייתה שייכת לכנסייה מהתקופה הביזנטית ועוד שלל ממצאי ארכיאולוגים כמו גת ובריכות אגירה.

בפיצול הראשון תגיעו אל צומת T – שמאלה תוכלו לרדת עם הסימון שבילים השחור כ 500 מטרים הליכה במגמת ירידה. בדרך המסומנת שחור תפגשו מספר נוסף של ממצאים ארכיאולוגים כמו בור מים קטן שחצוב בסלע. מי שמגיע לכאן עם רכב 4*4 יכול לבחור לפנות ימינה עם סימון שבילים אדום על דרך ג’יפים. לאחר הליכה של כ 500 מטרים על סימון שבילים שחור נפגוש את סימון שבילים אדום (אותי דרך ג’יפים) עליה נצעד כ 120 מטרים נחצה את נחל זנוח עד להגעה לפיצול שבילים כחול אדום, כאן נמשיך ישר כ 100 מטרים עם הכחול עד לפניה קטנה ימינה לכיוון עין מטע.  

בהגעתכם למעיין תפגשו מעיין קטנטן נובע שמימיו נאגרים לבריכה רדודה מאוד ולא כל כך מזמינה לרחצה – חשוב לציין כי לא תמיד יש מים במעיין. מעין מטע נחזור חזרה כ 100 מטרים עד לאותו פיצול שבילים אדום כחול, הפעם נפנה ימינה עם האדום ונצעד כ 300 מטרים עד שנראה פניה שמאלה, מכאן נצעד כ 100 מטרים על סימון שבילים שקוף עד להגעה לעין תנור. עין תנור הוא מעיין נקבה הזורם בין הסלעים, על מנת להכנס אליו רצוי להצטייד בפנסים שיאירו לכם את הדרך. 

מכאן נחזור חזרה לשביל האדום עד להגעה לצומת סימון שבילים אדום כחול. כאן נפנה ימינה עם האדום עד להגעה לפיצול עם השחור. נפנה שמאלה עם השחור שיחזיר אותנו עד לתחילת המסלול לחרבת חנות. כדי להגיע לתחילת המסלול רשמו בוויז: חרבת חנות. למי מכם שרוצה לעשות מסלול קווי יכול לצאת אל מסלול מחרבת חנות בית הבד. למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

חרבת בורגין – פארק עדולם צרפת – טיול קליל אל מול נוף יפהפה עם פריחה מגוונת, שבמהלכו תגיעו אל אטרקציה מיוחדת של מערות זחילה בטבע. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר המציג שרידי עיר עתיקה שבה נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול אליהן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד של זחילה במערות. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. הטיול בגן מומלץ מאוד בתקופת השלכת. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים  – בין הבתים של העיר מבשרת ציון ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל נופי נחל קטלב ונופי שורק – פארק עצמאות ארה”ב– הפארק נמצא בסמוך לבית שמש, על השיפולים הדרום מערביים של הרי יהודה, ובו יש מגוון מסלולים שאחד היפים שבהם הוא שביל נופי נחל קטלב ונופי שורק. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – תופעת טבע מיוחדת ומרהיבה שנוצרה כאן במהלך עשרות אלפי שנים, ועדיין בהתהוות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.