Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולי מערות ומסלולי נקבות מים בישראל

הקיץ כבר כאן ואנחנו מרגישים את זה היטב בחום שיש בחוץ. עכשיו כשכל כך חם אי אפשר לצאת לטייל בכל מקום בטח לא עם הילדים. לשמחתנו הגדולה יש לא מעט מסלולים שאפשר למצוא בהם שילוב עם מערות ונקבות מים – מערות נטיפים, מערות פעמון, מערות קבורה, מחילות זחילה, מחילות מסתור מערות מחסה, מערות פרהיסטוריות, מפעלי מים, מעיינות נקבה ובכך לברוח מהחום! חשוב לנו לציין כי לא כל המלצה שמופיעה כאן  יכולה להתאים למשפחה שלכם וליכולת שלה – אנא בדקו את הפרטים המלאים טרם צאתכם לטיול.

בנוסף לפני שנפרט כמה מקומות מומלצים חשוב לציין: ישנן מערות שסגורות למבקרים בין החודשים נובמבר לאפריל, במערות ישנים העטלפים ובתקופה זו הם נחים (מומלץ להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים). לא לשכוח להביא פנסים – רצוי כאלה לראש כדי שהידיים יהיו משוחררות ומי שיש לו פחד ממקומות סגורים, חושך וכדומה שלא יצא לטיולים האלו. אז הינה כמה רעיונות:

שמורת נחל שרך ומערת שרך

בגליל המערבי תוכלו לצאת אל מסלול שמורת נחל שרך ובמרכזה תמצאו את מערת שרך. הטיול מתאפיין בהליכה קלה, מוצלת ויחסית קצרה מחניון חרבת דנעילה. המערה היא מערת נטיפים בהגדרתה וניתן להגיע עד לגובה של 20 מטרים לתוך ההר. מכאן ניתן להמשיך למסלול הארוך ולהגיע עד לנחל בצת שזורם בזרימה מלאכותית נהדרת שמתאימה בדיוק לימים החמים.  למידע מלא על המסלול לחץ כאן.

מערת נמר

מערה נוספת שנמצאת בגליל המערבי ומתאימה למשפחות שמחפשות הרפתקאות – מערת נמר. גם כאן מדובר על מערת נטיפים והדרך אליה מעט מאתגרת יותר ממרת שרך שסיפרנו קודם לכן. המערה נמצאת ממש לא רחוק ממערת קשת המפורסמת סמוך לישוב אדמית. למידע מלא ומפורט מאתרו של ילדטבע לחץ כאן.

מערת עלמה

בגליל סמוך לכפר הצ’רקסי ריחאניה וליד מושב עלמה תמצאו את מערת עלמה שהיא הארוכה מבין המערות שנמצאות בגליל. אורך המסלול בתוך המערה הוא 500 מטרים לכיוון (!!) רצוי לזכור שמי שרוצה לעשות את המסלול כאן מומלץ שלא יהיה לו פחד ממקומות סגורים בכלל. לאמיצים בלבד!!!  למידע מלא על המסלול מאתרו של ילדטבע לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה הנקרות

אתר התיירות של ראש הנקרה נמצא בנקודת החוף הצפונית ביותר בארץ, מטרים בודדים מהגבול בגליל המערבי. הטיול באתר יוצא מצוק גבוה, הצופה אל החוף ונכנס אל בטן האדמה לנקרות. טיול הרבה יותר קליל ובחלקו מונגש. למידע מלא על אתר התיירות ראש הנקרה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה - שמורת הטבע חוף ראש הנקרה

מערת ספונים

בשיפולים המערבים של הר הכרמל ישנו מסלול לא כל כך מטוייל אבל הוא נותן לנו הצצה לאחת המערות היפות ברכס זה – מערת ספונים. המסלול המעגלי עובר בין עצי חורש ים תיכוני, תצפיות נוף, מחצבה, מערה ובית בד.  חלקו עובר על תוואי נחל ספונים וחלקו על נחל מתלה.למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים

גן לאומי בית שערים נמצא בגליל התחתון ובתוכו מערות קבורה רבות מתקופה קדומה. אתר ארכיאולוגי חשוב וגם אטרקציה לילדים. בגלל חשיבותו, בשנת 2015 הוכרז הגן כאתר מורשת עולמית. מומלץ להביא אתכם פנס ולהירשם מראש באתר של רשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות

שמורת הטבע נחל מערות נמצאת על רכס הכרמל . האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים. מומלץ להגיע לכאן עם פנסים ולהירשם מראש באתר של רשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק אלונה מי קדם

בין זיכרון יעקב למגידו ממש בין המושבים עמיקם ואביאל תוכלו למצוא את פארק אלונה מי קדם. מי קדם היא ניקבת מים תת קרקעית ואתר ארכיאולוגי מהתקופה הרומית – ביזנטית. גובה המים בנקבה מגיע עד כ 70 ס”מ והוא מומלץ בחום. אל תשכחו פנים ובגדי ים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה

מערות אפקה הן מפורסמות ומוכרות בעיקר בעקבות פריחת הנרקיסים המרהיבה שממלאת את האזור כולו בחורף, שמזמינה אליה מבקרים רבים שבאים לצפות ביופי אבל לא רק, יש כאן מספר מערות קבורה מרשימות מאוד בהליכה קצרה בלב גוש דן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות אפקה - טיול פריחה לצד מערכות קבורה עתיקות

גן לאומי עיר דוד ונקבת השילוח

נקבת השילוח בעיר דוד היא נקבה ארוכה שאורכה 533 מטרים. מטרת חציבתה היה כדי להזרים מים ממעיין הגיחון בעמק נחל קדרון אל בריכת השילוח. כיום במקום יוצאים סיורים מרתקים בתוך הנקבה – הנאה בוטחת לילדים וגם לכם!! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערות הכותל

לא רחוק מגן לאומי עיר דוד תוכלו להגיע אל מערות הכותל. 3,000 שנה של היסטוריה במערות שאורכן 300 מטרים. מכאן יוצא סיור מודרך בקבוצות קטנות שנותן לכם הצצה מדהימה אל מה שקורה מתחת לכותל המערבי ומעבר לו. חוויה אדירה שמתאימה לכל המשפחה. הסיורים הם ברישום מראש. למי מלא על המקום לחץ כאן.

מסלול הסטף נקבת הסטף

הר איתן הוא חלק מהרי ירושלים והוא נמצא לא רחוק מכביש 1, בצידו המזרחי של הר איתן תוכלו להגיע אל מעיינות הסטף. יש כאן כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות, המסלול שלדעתנו מתאים הכי הרבה לעונת הקיץ הוא המסלול שבמהלכו תיפגשו מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים (לא לשכוח פנסים!). למידע מלא על הסטף בהר איתן לחץ כאן.

טיול מעגלי בסטף למשפחות

שמורת הטבע מערת הנטיפים

מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם.  והבדיל מהמערות האחרות שציינו בתחילת הכתבה היא נגישה לציבור הרחב ונוחה לטיול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מערת התאומים

בתוך שמורת נחל מערה בשולחיים המערביים של הרי ירושלים תמצאו את מערת התאומים שהיא מערה קרסטית שנוצרה בתהליך ארוך של המסת סלע הגיר על ידי מים. בעבר הרחוק מאוד המערה כונתה  “מערת אום א-תואמין”  שהפרוש הוא: מערת התאומים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס פארק עדולם

לא רחוק מחרבת בורגין תמצאו גם את חרבת מדרס, אותו סגנון של טיול תמצאו גם כאן: המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות שניתן לזחול שהם כמו מערת קולומבריום. גם כאן לא מומלץ למפחדים ממקומות קטנים, חשוכים וסגורים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם

בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה מרכזית של מערות זחילה – לא מומלץ למפחדים ממקומות קטנים, חשוכים וסגורים! לאורך המסלול ישנה גם מערכת פעמון ומערות קבורה מתקופות שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – טיול מערות חוויתי

גן לאומי בית גוברין

גן לאומי בית גוברין מרשה הוא עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, עוצרים ליד כל מערה נכנסים ומתרשמים מהיופי של הגן! מומלץ לא לשכוח פנסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

לפני שנסיים נאמר כי יש עוד לא מעט טיולי מערות ונקבות כמו: מערת אורנית ונקבת עין קדם, מערת האצבע, יער קרן הכרמל שביל המערות, בור המים העתיק בגן לאומי מגידו, מפעל המים העתיק בגן לאומי תל חצור, מאגר המים ומנהרת ששת הפירים בדן לאומי ציפורי.

תזכורת: ישנן מערות שסגורות למבקרים בין החודשים נובמבר לאפריל, במערות ישנים העטלפים ובתקופה זו הם נחים (מומלץ להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים). לא לשכוח להביא פנסים – רצוי כאלה לראש כדי שהידיים יהיו משוחררות ומי שיש לו פחד ממקומות סגורים, חושך וכדומה שלא יצא לטיולים האלו.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום
מפת הטיולים שלנו
מפת הטיולים שלנו פתוחה חינם לכולם!
דרך נוף יערות ציפורי – דרך נוף יער קרית אתא
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בצפון
גן לאומי הר הרוח ודרך נוף נחל יתלה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי במרכז
דרום אדום יער שוקדה
6 המקומות המומלצים לפיקניק משפחתי בדרום