Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נקבת השילוח: סיור עיר דוד המקראית

גן לאומי עיר דוד, שנמצא בעיר ירושלים, נחשב לאתר ארכיאולוגי פופולארי אליו מגיעים מיליוני מבקרים מהארץ ומהעולם. האתר של עיר דוד הוא אחד החשובים והמסקרנים בישראל מאחר וקרו בו מספר אירועים משמעותיים מאוד בהיסטוריה של עם ישראל. כיום מדובר בגן לאומי שמור ומרשים שהביקור בו מלמד אותנו קצת על מה שקרה פה פעם. בתוך תחום עיר דוד תוכלו לצאת למגוון של מסלולים וסיורים כאשר אחד מהם הוא סיור עיר דוד המקראית – נקבת השילוח. הסיור בנקבת השילוח העתיקה או בשמה הנוסף נקבת חזקיהו הוא מבין הסיורים המרתקים והמיוחדים שתוכלו לקחת בהם חלק בעיר ירושלים, והוא יקח אתכם לטיול מרתק מתחת לאדמה של העיר החשובה. 

מי מכם שרוצה ללון בירושלים תוכלו ליהנות מהנחות מיוחדות לגולשי אתר בשביל המשפחה: 10% הנחה ללינה במלון אלדן, עם הזנת קוד קופון SHVIL בעת ההזמנה – לפרטים נוספים לחצו כאן. או 10% הנחה לרשת אברהם הוסטלס בארץ ובירושלים עם קוד קופון: SHVIL – לפרטים נוספים לחצו כאן.

צריך לקחת בחשבון כי הסיור של עיר דוד המקראית כולל ירידה בהמון מדרגות ודרגת הקושי שלו נחשבת לבינונית. הסיור מתחיל בתצפית על ההרים הסובבים את ירושלים: הר ציון, הר הזיתים, הר הצופים והר אצל (ג’בל מוכאבר). מהתצפית מתחילים לרדת לכיוון נקבת השילוח, לפני כן עוצרים על פני מבנה האבן הגדול שיש האומרים כי מדובר על שריד מארמון דוד. טרם הכניסה לנקבת השילוח נצפה בסרטון המסביר את הדרך שבה חצבו את הנקבה. נקבת השילוח היא נקבת מים חצובה בסלע שאורכו כ- 533 מטרים.

הנקבה נחצבה בימי המלך חזקיהו על מנת להגן על מעיין הגיחון מפני פלישה. כיום ניתן לסייר בתוך הנקבה ולהתרשם מהתעלה החשובה הזו שנחצבה כאן בימי המקרא. במהלך הטיול פוגשים עדויות בשטח לחפירות ולאירועים שהתרחשו כאן ולכן הטיול בה נחשב לאחד המרתקים בארץ ויש האומרים שאפילו בעולם. מה חשוב לדעת לפני הטיול בניקבת השילוח? זמן הטיול בנקבה נמשך כ-45 דקות בחלק מהנקבה המים מגיעים עד לגובה של 70 ס”מ וברובה תצטרכו ללכת במים רדודים. למי מכם שמגיע עם מנשא ניתן להיכנס עם מנשא קדמי בלבד. הנקבה היא צרה וחשוכה, ולכן יש להצטייד בפנסים. הטיול אינו מומלץ למי שלא חובב מקומות סגורים.

בעת סיום הסיור יוצאים בבריכת השילוח המפורסמת לעוד הסבר קטן ואחרון. מכאן יש לכם אפשרות לקחת שאטל בתשלום שיחזיר אתכם לתחילת המסלול או חזרה רגלית. טרם יציאתכם למסלול מומלץ לבקר באתר הרישמי לעוד עדכונים – לאתר הרישמי לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי עיר דוד. למי מכם שמגיע עם רכב פרטי מומלץ להחנות בממילא או חניון קרתא כי אין הרבה חניות סביב הגן לאומי. 

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

תחנת הרוח במשכנות שאננים – מונטיפיורי – משכנות שאננים היא השכונה הראשונה שהוקמה מחוץ לחומות העיר וכיום אתם מוזמנים להגיע לטייל בסמטאות הציוריות של השכונה ולבקר בתחנת הרוח מונטיפיורי. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מנהרות הכותל – הקרן למורשת הכותל המערבי – הקרן למורשת הכותל המערבי פתחה לטובת המבקרים את האפשרות להיכנס אל תוך מנהרות תת קרקעיות, ולקבל הצצה מיוחדת אל העבר של ירושלים בתקופת ימי בית שני. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עמק הצבאים – עמק הצבאים הוא אתר הטבע העירוני הגדול ביותר בישראל. בפארק יש עדר של כמה עשרות צבאים שחיים בו לאורך השנים, בנוסף יש כאן מגוון רחב של יונקים, ציפורים ועופות. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין לבן – מעיין הזורם אל שתי בריכות טבע יפהפיות ויוצר לצידו פינת ישיבה מרעננת ומפתיעה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

אקווריום ישראל – אטרקציה נהדרת לכל המשפחה במהלכה תיחשפו לעולם המים במלוא תפארתו. אקווריומים גדולים עם מאות מיני דגים וחיות מים מרחבי העולם. בנוסף, אטרקציה מיוחדת במינה מעולם הפרפרים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מערת הנטיפים – תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מעיינות בירושלים – אזור שהתברך בהרבה נביעות ומעיינות קרירים ומיוחדים, כאן תקבלו רשימה של כמה מהמעיינות המומלצים של ירושלים. מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
שמורת הטבע נחל חלילים – בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.