Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורבת בית לויה בשפלת יהודה

חורבת בית לויה היא אתר עתיקות ובו שרידים מתקופות שונות: הברזל, בית שני, ביזנטית וממלוכית. ממש כאן בחורבת בית לויה אותרה כתובת בעברית מתקופת בית ראשון ובה יש את השם העברי “ירושלים”. הכתובת בעברית כיום מוצגת במוזיאון ישראל. אם מגיעים לכאן בחודשים ינואר עד אפריל אפשר להנות מפריחה מגוונת לצידי האתר של רקפות סגולות ורודות, כלניות אדומות, חרציות צהובות, עיריות לבנות ומרבדי תורמוסים סגולים מרשימים. חשוב לציין כי חורבת בית לויה נמצאת בשטח אש פעיל ולכן הביקור כאן הוא בסופי שבוע או בתיאום מראש עם צה”ל באמצע השבוע.

בית לויה פסיפס

במרכז האתר תמצאו שרידים של כנסייה ביזנטית גדולה ובורות מים רבים סביבה (זהירות מבורות פתוחים). בצד המערבי של חורבת בית לויה אותרו פסיפסים צבעוניים מרשימים מאוד מהמאה החמישית לפני הספירה. פסיפסים של בעלי חיים, עופות, יונקים,פירות וצורות גיאומטריים. למעשה חורבת בית לויה מפורסמת בעיקר בזכות הפסיפסים שנשמרו כאן כל אותם השנים. במהלך הטיול שלכם בחורבת בית לויה תעברו גם לצד בית בד גדול ומרשים אליו ניתן להיכנס בזהירות על ידי ירידה במספר מדרגות, לצד בית הבד יש כאן מקווה יהודי מתקופת בית שני. בתחום האתר אותרו גם מספר מערות קולומבריה יחסית גדולות שחצבו כאן בסלע הקירטון, בתוך המערות אפשר לראות את כותם כוכבים ששימשו לגידול יונים.

דרכי הגעה לחורבת בית לויה

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חורבת בית לויה. הדרך הנוחה ביותר להגיע אל חורבת בית לויה היא ב “דרך הפוטרולים” שיוצאת מכביש 35 כחצי קילומטר מזרחית למושב אמציה. על פניו מדובר על דרך עבירה לכל רכב בזהירות אך לרוב לאחד הגשמים הדרך אפשרית רק לרכבים גבוהים או 4*4. מרגע הפניה מכביש 35 ניסע כ 1.4 ק”מ על סימון שבילים אדום ואז נפנה שמאלה. מכאן ניסע לכיוון צפון כ 3.2 ק”מ עד שנראה את חורבת בית לויה משמאלנו.

דרך מלכי יהודה

דרך מלכי יהודה היא דרך שאורכה סה”כ 100 ק”מ היא מתחילה בצפון בין גן לאומי בית גוברין לקיבוץ גלאון ביער גוברין מצודת גלאון ומסתיימת בדרום בחורבת רימון שביער להב. לאורך הדרך יש 32 אתרים היסטורים מלאים במורשת. דרך מלכי יהודה הוקמה בשיתוף בין קק”ל, משרד ירושלים ומורשת ציוני דרך יחד עם המועצות המקומיות: יואב, לכיש ובני שמעון. נכון להיום הדרך לא מסומנת עדיין אך אתם מוזמנים להגיע לרוב האתרים שבוצעו בהם פיתוח והנגשה על ידי רשות העתיקות וקק”ל. בואו לצעוד בדרך שהלכו השופטים והמלכים מתקופת דוד ועד צדקיהו בימי הבית הראשון, בית חשמונאי, מנהיגי ימי הבית השני ולוחמי מרד בר כוכבא. חשוב לציין כי חלק גדול מדרך מלכי יהודה עוברת בתחום שטחי אש ולכן יש לתאם מול צה”ל או להגיע בסופי שבוע. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

באר השבעה – באר שם טוב – באר שם טוב נמצאת מזרחית לחבל לכיש בדיוק היכן שהיה עובר גבול ישראל ירדן בתקופת מלחמת ששת הימים. באר מים שעומקה למעלה מ 11 מטרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע גבעות גד – בדרום שפלת יהודה בסמוך למושב אמציה נפרסת שמורת טבע גבעות גד. כאן תמצאו מגוון מסלולים, מערות פעמון, מערות מחילה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מבין המקומות המדהימים שאסור לפספס, חוויה אדירה בכניסה אל מערת נטיפים בת מליוני שנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית גוברין –  עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לזכות לטייל בה בכל עונה אך העונה היפה ביותר היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.