Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוף קליה - צפון ים המלח

אזור ים המלח הוא אחד המקומות החשובים והמשמעותיים של המדינה ותופעת טבע מיוחדת ונדירה. רבים מגיעים לים המלח, גם מהארץ וגם תיירים מחו”ל, כדי לבקר במקום הנמוך בעולם. החלק המתוייר והמוכר יותר של ים המלח הוא האזור הדרומי בו מצויים גם רוב המלונות הגדולים והחופים המוכרזים. אך צפון ים המלח, הקרוב יותר לירושלים, הוא מיוחד לא פחות ובו נגלה את האוטנטיות של המקום. בחלק הצפוני של המקום הקסום הזה נמצאים החופים המפורסמים בזכות הבוץ השחור שתוכלו למרוח על גופכם, אחד מהם הוא חוף קליה. 

כביש הגישה אל חוף קליה מכביש 90 תוכלו להגיע ישירות אל חוף קליה האגדי, אחד החופים הותיקים והיותר מזוהים עם ים המלח. למעשה בחלק הצפוני של ים המלח זהו ים המלח האמיתי. כשתגיעו קרוב לכניסה של החוף תוכלו לראות את פארק המים הנטוש שנסגר בשנת 2001 ועומד שם נטוש עד היום, כאילו הזמן עמד מלכת. חוף קליה הוא מן החופים היפים והמסודרים שיש בצפון ים המלח אבל לצערנו הוא גם ממחיש את האסון של ים המלח ההולך ונעלם ולכן המרחק של הים מאזור הישיבה של החוף הוא עצום (והוא הולך ומתרחק מדי שנה).

על מנת להגיע אל החוף באופן מהיר ונוח תוכלו להשתמש בשירותי השאטלים שהמקום מפעיל, עם כמה תחנות שאפשר לרדת ולעלות בהן במהלך הדרך. בחוף קליה יש את המסעדה הנמוכה ביותר בעולם, בוץ טבעי של ים המלח ובעיקר את הים המקורי. טיפ קטן לאלו שמגיעים עם ילדים קטנים – אנחנו הגענו לכאן עם בריכה קטנה שאותה ניפחנו ומילאנו במים כדי שתהיה לילדים תעסוקה, כי הקטנטנים לא נכנסים לים המלח. הכניסה אל חוף קליה כרוכה בתשלום, והוא מציע גם אפשרויות לינה במקום. לאתר הרשמי של חוף קליה לחצו כאן. צפון ים המלח נמצא מעבר לתחומי הקו הירוק, אך הוא איזור מתוייר מאוד משני צידי המפה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עיינות צוקים – עין פשחה – מבין המקומות הקסומים, נווה מדבר עם בריכות ושמורת טבע חבויה אליה ניתן להגיע רק עם מדריך צמוד – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל ערוגות – המסלול האהוב עלינו ביותר בים המלח, נחל ערוגות מספק לנו הליכה בין גבים ומפלים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

נחל דוד – שמורת הטבע עין גדי – אולי המסלול הכי מתאים למשפחות עם ילדים קטנים, נחל זורם עם בריכות ומפלים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין בוקק – מסלול הליכה במים קליל ממש מאחורי מלונות ים המלח בנקודה הדרומים שלו. מתאים עם ילדים קטנים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי מצדה – מה יש לומר על מצדה? אולי המקום הכי מפרסם בארץ וכל אחד חייב לבקר פה לפחות פעם אחת. הנוף מכאן עוצר נשימה והסיפור של ההר כובש. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל פרת – השמורה הכי יפה שיש במדבר יהודה. מים זורמים, נופי נווה מדבר והמון שקט! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גלריה מינוס 430 – אומנות במקום הנמוך בעולם – בצפון ים המלח, במקום הנמוך ביותר בעולם תוכלו למצוא את גלריה מינוס 430. בתים נטושים שקיבלו צבע וחיים בזכות אומנות הגרפיטי שנעשה כאן. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.