Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסליק בכפר גלעדי – בית הראשונים

בלב קיבוץ כפר גלעדי עומד לו עד היום המבנה הראשון של הקיבוץ ושמו הוא בית הראשונים. המבנה בנוי כולו מאבני בזלת וכאשר הוקם בשנת 1918 הוא שימש את כל תושבי הקיבוץ למגורים. הקסם האמיתי של המקום ללא ספק קורה מתחת לאורוות, שם במשך שנה שלמה חפרו את הסליק הראשון של הקיבוץ. מאז ועד לקום המדינה הוקמו עוד למעלה מ 20 סליקים ברחבי הקיבוץ שנשמרו במשך תקופה ארוכה כסוד שמור במיוחד.

הסיור כולל ביקור בסליק השמור וצפייה בסרט קצר שאורכו כרבע שעה שיספר לכם על “כפר גלעדי בתחילת דרכה”. הסיור כאן יכניס אתכם עמוק אל תוך חייהם של החלוצים הראשונים של כפר גלעדי חברי ארגון השומר – ביקור בחדר האוכל, במחלבה, רפת, אורווה, מבני הלולים, האסם והסליקים. עד קום המדינה לא דיברו וגילו את סוד הסליקים הגדול של כפר גלעדי וכיום יש כאן  מספר סליקים שניתן לבקר בהם. אל חצר הראשונים תוכלו להגיע לביקור גם במסגרת המיזם של שבת ישראלית . 

אם הגעתם עד לכאן נמליץ לכם לבקר גם ב “שביל הלולים” שהוא אחד מאתרי המורשת של הקיבוץ. בעבר בשני צידי השביל היו לולים קטנים ובסופו הייתה מדגרת אפרוחים ומכאן הוא קיבל את שמו. בטיול שלכם כאן תוכלו כיום ליהנות מסיור בין גלריות האומנים המקומיים וחנויות הבוטיק שנמצאות במבנים שבעבר שימשו כלולים. מבנה מדגרת האפרוחים הישנה כיום משמש כמבשלת שיכר שמומלץ לבקר בה לטובת כוס בירה מקומית טובה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בית הראשונים כפר גלעדי.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מוזיאון בית “השומר” – כפר גלעדי – בתקופת העלייה השנייה לישראל היה צורך בהקמת כוח מגן עברי, ברגע זה ארגון השומר הוקם. במוזיאון תוכלו ללמוד כאן על תקופת העלייה השנייה ולא רק. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל מעלה קורצ’אק – באצבע הגליל, בין כפר גלעדי למצפה עדי, עובר שביל מעלה קורצ’אק. השביל הוקם להנצחת ד”ק הנריק דולשמיט יאנוש קורצ’אק ומספר את חלומו הגדול שלא התגשם. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

חצר תל חי והאריה השואג – בין קרית שמונה לכפר גלעדי עומד לו חצר תל חי. חצר תל חי היא חצר קטנה הבנויה מאבני בזלת ולא רחוק ממנה עומדת אנדרטת האריה השואג המרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל אבל בית מעכה – גן לאומי תל אבל בית מעכה מושך אליו מטיילים בעיקר בתקופת הפריחה, על גבי התל הקדום אפשר למצוא מגוון רחב של פרחי בר שונים וביניהם גם את האירוס הנצרתי היפהפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מצפה דדו במטולה – בפסגת הר צפייה – מצפה נוף עוצר נשימה שמספק מבט אל מרחבי הגליל העליון, הרי הגולן והחרמון ותצפית אל עבר דרום לבנון. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל עיון – מפל התנור, הטחנה ועיון –  המסלול בשמורת הטבע נחל עיון יקח אתכם לטיול יפהפה ומרשים, שם תפגשו את מפל התנור המפורסם שהוא מבין המפלים המרשימים בצפון. למידע מלא לע המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

בריכת המנחת פארק המטוס – נחל עיון הארוך יוצר מספר נקודות עניין לאורכו. בבריכת המנחת תוכלו ליהנות מזרימת הנחל, מסלול טיול קצר לצידו ופינות פיקניק מסודרות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל עין הזהב – פארק הזהב קרית שמונה – בתוך העיר זורם לו נחל ושמו “עין הזהב” והוא זורם כל ימות השנה. לצידו פארק יפהפה, פינות קסומות והמון טבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עמק הנהר הנעלם – נחל קורן קיבוץ הגושרים – מסלול עמק הנהר הנעלם נמצא בגליל העליון, מאחורי מלון הגושרים המפורסם. שם תצאו לטיול קצר וקסום שייקח אתכם למסע בג’ונגל המיוחד של הטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע תל דן – נחל דן הוא אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן. שמורת הטבע תל דן סמוכה לקיבוץ דן שבצפון הארץ ומציעה מסלול טיול מים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

הטנק הסורי ההפוך בבניאס – ברוכים הבאים לאחד מהמקומות הפחות מוכרים של נחל הבניאס, אטרקציה מקומית שגורמת לנוף המקום להראות מיוחד עוד יותר – הטנק הסורי ההפוך. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע הבניאס נחל חרמון – מעיינות – שמורת הטבע הבניאס או בשמה הנוסף שמורת הטבע נחל חרמון היא שמורה גדולה ומדהימה בה ניתן לצאת למגוון רחב של מסלולים ואטרקציות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיילת עמי – טיילת הירדן – טיול מושלם שמתאים לעגלות לכל אורכו. הטיילת נקראת גם טיילת הירדן ולכל אורכה תוכלו ליהנות מזרימת הירדן שלצידכם. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל ומצפה רן – שביל החידות – בתוך יער נבי יושע תוכלו למצוא מסלולון קצרצר שבסופו ישנה תצפית מרהיבה על כל עמק החולה , עמק קדש והרי הגול לזכרו של רב סרן רן כוכבא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.