Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האחו הפורח: גינה קהילתית בבאר יעקב

בשנים האחרונות קמות להן יותר ויותר גינות קהילתיות מושקעות מאוד, אחת כזאת נמצאת בעיר באר יעקב והיא קיבלה את שמה: האחו הפורח. עד שנת 2010 איזור האחו הפורח לא כל כך פרח, למעשה הוא היה משמש למזבלה. בשיתוף עם המועצה המקומית באר יעקב השטח נוקה, סודרו בו שבילי הליכה, פינות ישיבה, נשתל בוסתן עצי פרי ארצישראליים, נזרעו בו מינים רבים של פרחי בר, הוקמה כאן ספריית רחוב וגם נבנה שביל רגליים יחפות. בתקופת הפריחה בין החודשים ינואר למרץ תוכלו לראות כאן את פריחת: הכלניות, הצבעוני, הפרגים, רקפות, בן חצב יקינטוני, תורמוס ארצישראלי, אירוס הארגמן, פריחת השקדיות ועוד.

הגינה היא ריאה ירוקה קטנה ומאוד מטופחת שנפרסת מרחוב דרור ועד רחוב הבנים, כאן המתנדבים המקומיים מתחזקים למופת ודואגים לפרחי הבר וגם לכאלו שהם בסכנת הכחדה. כיתות וגנים מהעיר מגיעים לכאן ללימודי חוץ והאחו הופך למוקד עליה לרגל בתקופת הפריחה. האחו הפורח צמוד לבתי מגורים ולכן נקבעו כאן שעות בהן ניתן לבקר כאן: כל יום בשעות 10:00-14:00 וגם 16:00-19:00. צריך לקחת בחשבון כי המקום לא נגיש בהגדרתו אך למי מכם שמגיע עם עגלת תינוק אפשרי לעבור עם מעט עזרה לעגלה.

טרם ביקורכם חשוב לדעת: לא ניתן להפעיל מוסיקה, אסור להבעיר אש בתחום האחו, לא ניתן לקיים כאן פיקניק או חלילה לקטוף. ספריית האחו פתוחה 24/7 ניתן לקחת ספר בהשאלה, ספרי “גמר האחו” הספרייה האדומה הם רק לקריאה במקום. אנא קחו את האשפה אתכם. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: האחו הפורח או הבנים 40 באר יעקב.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

חוות הפסיפלורה בבית אלעזרי – חוות הפסיפלורה נמצאת במושב בית אלעזרי ליד העיר גדרה. בחווה יש מגוון של אטרקציות שיכולות לגמרי להוות יום שלם של כייף והנאה עם הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מכון איילון – מכון איילון בגבעת הקיבוצים הוא אתר מורשת שמספר את אחד מבין הסיפורים המרתקים והחושבים של המאבק בתקופה שלפני הקמת מדינה ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חווה בגבעה – החווה בגבעה היא פינת חי בקיבוץ גבעת ברנר. מעבר לפינת החי המקסימה, יש בחווה עוד מספר אטרקציות שהופכות אותה להיות מקום מושלם לבילוי עם הילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער חולדה – ביתו של הרצל – לאחר מותו מותו של בנימין זאב הרצל בשנת 1904 קק”ל נטעה יער על שמו מזרחית לרחובות. בתוך יער חולדה ישנם מספר נקודות עניין שאפשר לטייל בניהם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר ומעיין עין ורד – אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. אחרי שתסיימו את הביקור בתל גזר, אל תפספסו את עין ורד! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יד לשריון פארק לטרון –  בהרי ירושלים, בפארק לטרון מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת והרבה היסטוריה יחד עם אטרקציה שמעניינת גם את הילדים – יד לשריון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. אנחנו הגענו לטיול בפארק אחרי יום גשום ונופי הפרק פשוט מדהימים. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.