Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האגם הנעלם - אגם המים בלב המדבר

האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם של בקעת תמנע יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז בלב המדבר – מראה ייחודי שלא ישאיר אף אחד אדיש אליו. אל האגם הנעלם תוכלו להגיע בנסיעה קצרה מהפארק החווייתי של תמנע והוא במרחק נסיעה של כ-30 דקות מהעיר אילת, כך שהוא גם יכול להוות עצירה קלילה בדרך. האגם הנעלם ממוקם על שטחו של מכרה נחושת ישן שנסגר בשנת 1978. מי התהום מציפים כאן את האדמה וכך הם יוצרים את הבריכה היפהפייה הזו בלב המדבר. השילוב של המדבר היבש והצהוב עם גוון המים הכחול המיוחד שכאן יוצרים מראה מיוחד מאוד שאין שני לו בארץ. שימו לב – המים באגם הנעלם אינם מיועדים לרחצה בשל מליחות מים גבוהה במיוחד.

את האגם הנעלם לא תוכלו לראות בזמן הנסיעה שלכם מהכביש מאחר שהוא מסתתר לו בין ההרים. ככל שתתקרבו אל התצפית אל עבר האגם, ייחשף בפניכם היופי המיוחד של המקום הזה. את האגם ניתן לראות מנקודת התצפית הגבוהה או לרדת אל גדותיו. הירידה לקו המים מתאימה בעיקר לרכבי 4*4 או להליכה רגלית. קחו בחשבון שבסיום הביקור שלכם כאן, יש לטפס את הדרך חזרה. מדובר בהליכה של מספר דקות בעליה תלולה ולא קלה לכן רמת הקושי כאן היא בינוני עד קשה + חשוף לשמש.

לצד האגם הנעלם ישנה תופעת טבע מרשימה נוספת של סדקי תמנע. סדקי תמנע נוצרו כתוצאה ממכרה הנחושת שהיה כאן בעבר והותיר אחריו את הסדקים הגדולים לאחר ייבושו. בין הסדקים ישנם בורות בגובה של עד 2 מטר עומק ולכן יש להיזהר מאוד מדריכה במקום. תופעת הסדקים יוצרת מראה ייחודי מאוד והמקום אהוב במיוחד על צלמי נוף וטבע. הסדקים נמצאים בצד שמאל של החנייה של האגם הנעלם.  כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: האגם הנעלם. עליכם לנסוע על כביש 90 לכיוון אילת ולפנות ימינה פניה אחת אחרי הפניה לתמנע. נסיעה קצרה בכביש עפר תוביל אתכם לתצפית הכל כך מיוחדת הזו. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

קניון שחורת – שמורת טבע הרי אילת – מסלול משפחתי, מעגלי שמשלב בתוכו את כל מה שיפה בהרי אילת: סולמות, סלעים בצבעים מטריפים, תצפיות מדהימות ואפילו מאובנים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק תמנע – מסלולי הליכה ואופניים עם נופי בקעת תמנע שאסור לפספס! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק יטבתה – עצירת התרעננות בפארק לטיול קצר, ואפשרות ללמוד קצת במרכז המבקרים החווייתי שמספר על הקיבוץ ועל המחלבה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

שמורת טבע חי בר יטבתה – במרחק של מספר דקות נסיעה בודדות תוכלו להגיע אל שמורת הטבע החשובה ולצאת לטיול ספארי בין החיות שמתגוררות כאן. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

הר אמיר – הרי אילת – אתם מוזמנים לאחד המסלולים המדהימים שהרי אילת מציעים – הר אמיר. טיול מאתגר, מעגלי עם נופים עוצרי נשימה, מכרות נחושת וסלעים בפיסול טבעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המצפה התת ימי באילת – המצפה התת ימי באילת הוא אחת מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת ומגיעים אליו עשרות אלפי מבקרים בשנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אטרקציות שאסור לפספס בתוך אילתלרשימה המלאה לחץ כאן

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – אם אתם מבקרים באיזור אילת אל תפספסו את הביקור בעמודי עמרם. עמודי עמרם הם עמודים העשויים אבן חול נובית רכה וצבעונית בגוון אדום ורוד. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

ביקור בקיבוץ לוטן – אטרקציות בערבה הדרומית‎ – קיבוץ לוטן נמצא בערבה הדרומית, קיבוץ לוטן הוקם בשנת 1983 ומאז הוא מאופיין באורח חיים אקולוגי, שמירה על הסביבה ואהבת הארץ. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.