Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גבעת תום ותומר

גבעת תום ותומר נמצאת במישור החוף הדרומי, בסמוך לקיבוץ נגבה, והיא מקום מאוד מיוחד ומטופח שהטיול בו הוא לא פחות ממרגש. בעברה שימשה הגבעה כמחצבה שננטשה עם השנים, אך כיום היא גן בוטני ואתר הנצחה לזכרם של 73 הנופלים באסון המסוקים שהתרחש בשנת 1997. שדרוג המקום והפיכתו לגן בוטני נוצר ביוזמתו של יואב קידר, בן קיבוץ נגבה ששכל את בנו, תומר קידר, באסון המסוקים. יואב רצה להנציח כאן את בנו ומכאן מגיע גם שם המקום שנקרא על שמם של תומר קידר וחברו הטוב תום כיתאין שנפלו באסון. הגבעה היא חלק מהמוזיאון הפתוח של נגבה. 

בגבעת תום ותומר תוכלו לפגוש היום מיני צמחים ופרחים שונים ומגוונים ולהגיע גם אל נקודות תצפית מרהיבות. לצד הצמחייה תוכלו לקרוא על הצמחים השונים משלטי ההסבר שהוצבו באתר ושירי ארץ ישראל ברקע. המקום מתוחזק באופן שוטף ואחת לתקופה נשתלים כאן מיני צמחים ופרחים נוספים. בכניסה תפגשו שני סלעים גדולים המייצגים את תום ותומר. עוד ברחבת הכניסה תוכלו לראות עמוד חשמל גבוה שעליו מצוירים 73 יונים כמספר חללי האסון.

מצידו האחר של העמוד מצוטטות מילות קטע שיר של נתן יונתן. העמוד הגבוה בולט עוד מהכביש, כך שיהיה קשה לפספס אותו. משם תוכלו להמשיך ללכת בשביל שיוביל אתכם אל הגן הבוטני המטופח ולנוח בפינות הישיבה המסודרות שהוקמו לצידו של השביל. לאורכו של השביל סלעי הנצחה שעליהם מופיעים שמות החללים. בגן ישנה רחבה המוקדשת במלואה לתום ותומר עם תמונות שלהם, סיפורים ומילות הקדשה. במקום אפשרי לטייל עם עגלות ויש כאן שירותים מסודרים. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גבעת תום ותומר.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

המוזיאון הפתוח בנגבה – אתר מורשת – בקיבוץ נגבה נמצא המוזיאון הפתוח בו יש מספר אתרים שמומלץ לבקר בהם ולהכיר את מורשת הקרב ביניהם אתר משוחזר של “חומה ומגדל”. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער כרמון ושלולית החורף הודיה – בצפון הנגב בין קיבוץ נגבה למושב הודיה חוצה לו כביש 232 את יער כרמון. בצידו המזרחי של יער כרמון תמצאו דרך נוף עם מספר נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הכפר ביער קוממיות – יער קוממיות נמצא מערבית לעיר קריית גת, ליד צומת פלוגות. היער ניטע על ידי קק”ל ובמשך עשרות שנים מאז, ממשיך היער להתפתח הן מבחינת הנטיעות שבו כאן תמצאו את שביל הכפר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שלולית החורף שפיר – עין צורים – שלולית החורף שפיר בעין צורים היא בריכת עונתית המוצפת בחורף ומתייבשת בקיץ. בתקופת ההצפה הנמשכת מהגשמים הראשונים ועד אמצע הקיץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאיזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם, בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא ותצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבו נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציה מיוחדת מאוד ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד– הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד מפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק – נחל שורק הוא מבין הנחלים הארוכים שיש לנו בישראל, הוא מתחיל בהרי ירושלים עד לשפך צפונית לקיבוץ פלמחים – בגן לאומי נחל רובין שפך נחל שורק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – טבע, חיות ושעשועים והכל בחינם – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.