Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בריכת הקשתות ברמלה ואטרקציות נוספות

בריכת הקשתות בעיר רמלה מציגה אדריכלות עתיקה מרשימה ומשלבת גם אטרקציה חוויתית וייחודית מאוד. מעריצי “חסמבה ונערי ההפקר” יכולים לזהות את המקום כיוון שהוא שימש כאחד מאתרי הצילום של הסרט. הבריכה בת אלף ומאתיים שנה,היא עדיין מתוחזקת, משומרת הייטב ונותנת לנו דוגמא מצוינת לאדריכלות המוסלמית העתיקה. ניתן ליהנות מאטרקצית השייט המיוחדת בין הקשתות. 

מאגר המים נבנה בשנת 789 בימי שלטון של החליף הארון אל ראשיד. מאגר תת קרקעי יחסית גדול – בריכת קשתות שהיא המבנה החשוב ביותר מימי שלטון העבאסים בארץ ישראל. שנת הייסוד מוזכרת בכתובת החרוטה בטיח הבריכה: “בשם אללה וברכה מאללה, ציווה לבנות הסוכן של אמיר המאמינים, יאריך אללה את קיומו, בחודש חג’ה של שנת שתיים ושבעים ומאה שנה”.

שם הבריכה: בריכת אל ענזיה כלומר בריכת העיזים כיוון שבעבר ניתן היה לראות במקום קשתות ששימשו להשקיית בהמות. שם נוסף שהנוצרים נותנים למקום הוא “בריכת הלנה הקדושה” זאת בגלל שעל פי המסורת יש האומרים שהלנה, אמו של הקיסר הרומי קונסטנטינוס הראשון היא זו שיזמה את חפירתה של הבריכה התת קרקעית. מדרגות קצרות יכניסו אתכם הישר אל קו המים ומשם תוכלו לראות שלושה טורי עמודים בנויים אבן כאשר בכל טור חמישה עמודים הנושאים את הקשתות המקומרות שעליהן בנויה התקרה. בימי החורף החזקים הבריכה עולה על גדותיה והמים נשאבים ממנה – הביקור בחורף אסור בהחלט.

אם הגעתם עד רמלה תוכלו לשלב ביקור באטרקציות נוספות באזור כמו:

מוזיאון המשאיות: ביקור במוזיאון המשאיות הינו חוויה רווית נוסטלגיה להורים וכייפית מאוד לילדים. במתחם תצוגה גדולה של משאיות שהופעלו לאורך השנים ורובן פתוחות למשחק. למידע מלא על המוזיאון לחצו כאן.

המגדל הלבן: בגובה של 30 מטר, אחרי עלייה של 111 מדרגות, תגיעו אל מרומי המגדל, וממנו תשקיפו אל נוף עוצר נשימה של העיר רמלה וסביבתה. הקמתו הושלמה בשנת 1318 והוא החל להיבנות בהוראת הסולטאן הממלוכי אל-מלכ אל -כאמל נאצר א- דין מחמד.

מוזיאון רמלה: בשנת 2001 נחנך מוזיאון רמלה במבנה ששימש עד 1948 כבניין העירייה הבריטי. מי זו המדונה של רמלה? איך הגיע לכאן אוסף מטבעות זהב נדיר מהגדולים בארצינו? התשובות במוזיאון. 

שוק רמלה: שוק רמלה המפורסם שבמרכז העיר, נחשב לאחד מהשווקים הגדולים והססגוניים בישראל. בשוק עצמו וגם מסביבו מבחר אתרי תיירות.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.