Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אקו פארק אפולוניה

בחופה הצפוני של העיר הרצליה, ליד שכונת נוף ים, נמצא אקו פארק אפולוניה – ריאה ירוקה בלב העיר, שטח טבעי עשיר בחיות בר, תל ארכאולוגי עם שרידים מרשימים של גתות ופסיפסים מלפני 1,500 שנה וערכי טבע נדירים. בסמוך לאקו פארק נמצא גן לאומי אפולוניה המוכר של רשות הטבע והגנים, והוא חלק מהשמורה, מצידה המערבי. אקו פארק אפולוניה היא פנינת טבע של כ 550 דונם פראיים, שמטרתה לשמר ערכי טבע, מורשת ונוף ולהנגיש אותם למבקרים. 

בשטח האקו פארק עוברים מסלולי הליכה ושטחו של הפארק כולל דיונות חול, חמרה – כורכר, מצוקי כורכר ושמורה ימית. בשטח המתחם חיים כ- 30 מינים של בעלי חיים שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה כמו: צבי ארץ ישראלי, צבי ים ויבשה, ציפורים מקומיות ונודדות, מגוון רחב של זוחלים, קיפודי חולות ומגוון של צמחים.

במרחק של כ 100 מטרים מהכניסה הצפונית של הפארק תוכלו לראות את הגב העתיקה שמתוארכת מלפני למעלה מ 1,500 שנה, יש כאן פסיפס עתיק ומרשים. בהמשך תגיעו אל השקמה העתיקה שהיא בת למעלה מ 400 שנה – עץ מרשים ששולח את ענפיו לכל הכיוונים. בהמשך נמצאת שדרת הפיקוסים המרשימה ולאחר מכן חורשת עצי האורן. שביל ישראל עובר בחלקו המערבי של אקו פארק אפולוניה. כיום במרחבי הפארק ישנם מגוון שלטים שאפשר לסרוק וללמוד דרכם על בעלי החיים, העצים והאוצרות הנוספים שיש כאן.

בעבר הלא רחוק היה כאן מפעל תע”ש, אך כיום יש תכנון להקמת שכונת מגורים באזור. עיריית הרצליה ביחד עם החברה להגנת הטבע מנסים לשמר את האקו פארק ולהנגיש אותו לציבור הרחב. התכנון הינו להקים במקום מרכז מבקרים קהילתי עם מגוון רחב של מסלולים שיתאימו לטיול של כל המשפחה, ולשמר את אקו פארק אפולוניה כריאה ירוקה ומסדרון אקולוגי לאורך חופה הצפוני של העיר. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אקו פארק אפולוניה. הכניסה אל הפארק היא דרך רחוב נתיב הל”ה בהרצליה.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק עירוני הרצליה – בשטחו של הפארק העירוני תוכלו למצוא שלל אטרקציות, מסלולי הליכה, שלולית חורף ופארק צפרות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

משק הפארק – בסמוך לפארק הרצליה נמצא משק הפארק המציע חוויה של קטיף עונתי ומגוון פעילויות נוספות לילדים: סדנאות, מופעים משתנים ועוד. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק רעננה – פארק עירוני בשרון – פארק רעננה הוא פארק עירוני ענק באזור השרון, שמציע מגוון אפשרויות בילוי לכל המשפחה. הפארק הוא מטופח ומושקע מאוד, ובמרכזו אגם מים יפיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

פארק מנחם בגין – פארק ענק שאפשר לבלות בו שעות ארוכות ויש בו גם מגוון אטרקציות לכל המשפחה ובמיוחד עם ילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. בפארק אפשר להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור המעניין של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון‎ – גני יהושע, לאורך נחל הירקון, מהווים אפשרות בילוי נהדרת ומפתיעה, עם שלל אטרקציות לכל המשפחה. למידע על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

האגם האקולוגי בפתח תקווה – בשטח של יותר מ 14 דונם בלב העיר פתח תקווה תוכלו למצוא את האגם האקולוגי והפארק הגדול – פארק עירוני לכל המשפחה שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ואזורי פיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ירקון – מתחם מקורות הירקון של רשות הטבע והגנים – שבילי הליכה מסודרים שעוברים בין בריכות נופרים, לצד שטח גדול לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.