Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנדרטת חטיבת ראם חטיבת 179 רמת הגולן

במרכז רמת הגולן על כביש 87 בין צומת קצביה ואנדרטת עוצבת סער לחורבת חושנייה הוקמה אנדרטת חטיבת ראם – חטיבה 179. ביום שבת ה 6/10/1973 תקפו הסורים מכיוון מזרח וחטיבת 179 בפיקודו של אל”מ רן שריג שהו במחנה פילון לאחר גיוס בזק. שלושת הגדודים היו: גדוד 266 בפיקודו של סא”ל עוזי מור, גדוד 96 בפיקודו של ישראל לוין וגדוד 278 בפיקודו של יוסי עמיר. שלושת הגדודים לאורך ארבעת הימים הראשונים של מלחמת יום הכיפורים לחמו ובלמו את הכוחות הסורים בקרבות עקובי דם בכל האיזור בו האנדרטה הוקמה.

סביבה האנדרטה נמצא תל צבאח שם נתקלו לראשונה הכוח של החטיבה לראשונה בכוחות סורים. מרגע שחטיבת 179 פגשו את הסורים הם בלמו אותם ובכך לא הצליחו הסורים להתקדם לכיוון הכנרת. ביום החמישי של המלחמה החטיבה כבר החלה במתקפת נגד ונכנסה אל שטחה של סוריה והייתה כוח הטנקים הצה”לי הראשון שהגיע לק”מ ה 101. חטיבה 179 לחמה במשך 19 ימים ברצפיות והיא זו שהגיעה למרחק של כ 35 ק”מ מדמשק שזה 101 ק”מ מקהיר. במלחמת יום הכיפורים איבדה החטיבה 84 לוחמים בדרגות ותפקידים שונים.  

האנדרטה הוקמה במסגרת 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. במתחם האנדרטה אפשר למצוא רחבת חנייה גדולה, לצידה ישנו עץ זית מצידו אחד 2 אבנים עליהם כתוב את סיפור החטיבה ואת סימלה, מצידו השני ישנו טנק שהוצב כאן כחלק מהאנדרטה. מהאנדרטה אפשר לצפות לכיוון מערב ולראות את הכנרת והרי הגליל, לכיוון צפון אפשר לראות את קו התלים של צפון רמת הגולן: בנטל, אביטל, שיפון ויוסיפון. לכיוון מזרח אפשר לראות את השטחים הפתוחים לכיוון חושנייה וסוריה ולכיוון דרום אפשר לראות את השבשבות של חוות הרוח סביב תל פארס. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אנדרטת עוצבת ראם רמת הגולן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עין אורחה ותל ג’וחדר – ברמת הגולן אפשר למצוא המון בריכות קצינים ששימשו את הקצינים הסורים לטבילה במי המעיינות הצוננים של רמת הגולן, אחת מהן היא עין ג’וחדר עין אורחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל סאקי – אנדרטת הזיכרון בתל סאקי לזכרם של 32 הלוחמים שנפלו בקרב על התל במלחמת יום הכיפורים. המקום הפך לאתר מורשת קרב ולסמל של גבורה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר בנטל ושוקו בבית קפה קופי ענן – מבין הנקודות שאסור לפספס ברמת הגולן, נקודת תצפית על כל צפון רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשנים האחרונות קיבל שדרוג מומלץ לבקש לצורך פיקניק או טיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון יער דליות – מסלולים ופיקניק – בדרום רמת הגולן בצומת דליות ישנו חניון יום ולילה של קק”ל – חניון דליות. מבין החניונים הגדולים שתמצאו ברמת הגולן מכאן ישנם מסלולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות עדן – עין סלוקיה – עינות עדן הם מקור המים ממנו שואבת חברת “מי עדן” את מי השתייה המגיעים אלינו בבקבוקים בסופו של דבר. מקור השם סלוקיה נלקח מכפר יהודי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.