Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה מטיילים בסתיו בישראל – פריחת החצב, ציפורים נודדות והשלכת!

הסתיו כבר פה מה שאומר שאם אתם תצאו לטייל תוכלו לפגוש את כל מה שהוא מביא איתו: את פריחת החצבים, פריחת הסתווינית, החבצלת, החלמונית, הציפורים הנודדות מעלינו ואת צבעי השלכת המטריפים! בשביל לעשות לכם את החיים קלים יותר, לקחנו את כל מה שמאפיין את הסתיו וסידרנו לכם המלצות מצפון לדרום. מה שאתם צריכים לעשות, זה רק לבחור לאן ללכת כל המשפחה לעוד חוויה בטבע!

פריחת החצבים

החצב, צמח מרשים בשיא פריחתו ואם אתם באמת מצליחים לראות אותו בפריחה שיא זאת חוויה מדהימה. החצבים לרוב גבוהים מאוד עם פרחים לבנים וכאשר תטיילו סביבו תוכלו לשמוע את זמזום הדבורים. אז איפה אפשר לראות את החצבים? למען האמת אפשר לראות את הפריחה שלו כמעט בכל מקום כי הוא מאוד שכיח לאורך כל המדינה בעונה הזו אבל יש מקומות מסויימים בהם אפשר לראות את הפריחה בצורה מרשימה יותר, כמו: תל יודפת, תל עכו, לאורך קו החוף משמורת הטבע הבונים ועד לשמורת הטבע והגן הלאומי תל דור, נאות קדומים, תל חדיד, יער בן שמן, גבעת התנ”ך בירושלים, נחל שורק  – לכל הרשימה המלאה לחצו כאן.

פריחת הסתיו

בעונת הסתיו אפשר להנות משלל פריחה צבעונית של הסתוונית הסגולה, החבצלת הלבנה והחלמונית הצהובה. יש מספר מקומות שמומלץ להגיע אליהם על מנת להנות מכל היופי הזה בצורה קצת יותר מרוכזת אך אל תופתעו אם פתאום תראו את הפריחה גם במקומות שלא ציפתם. הינה כמה המלצות מצפון לדרום:

רכס חזקה

או בשמו הנוסף רכס בשנית ברמת הגולן מספק לנו זווית לטווח קצר על החלמונית וסתווינית התשבץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה הר מירון

בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למעשה אם אתם מחפשים מקום עם נוף פנורמי אמיתי, שביל הפסגה בהר מירון מספק את זה ובגדול. מסלול שביל הפסגה בהר מירון תמצאו את הסתווינית, וביער בירה בסמוך למלון “בית בגליל” תמצאו את פריחת החלמונית הצהובה. למידע מלא על מסלול שביל הפסגה ודרכי הגעה לחץ כאן.

רמת הנדיב

בזכרון יעקוב באיזור רמת הנדיב ישנה פריחה מעניינת שמתחזקת אחרי הגשם הראשון של החבצלת הלבנה. למידע מלא על פארק רמת הנדיב ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע דור הבונים ותל דור

במישור החוף איזור שמורת הטבע הבונים ועד לגן לאומי תל דור, רכסי הכורכר לאורך חוף הים של תל אביב שם תמצאו את חבצלת החוף. יער ראש העין יש את “שביל פרחי הבר” של אפשר לראות את פריחת חבצלת קטנת הפרחים.

שמורת החלמוניות ירוחם

שמורת חלמוניות ירוחם שאפשר לראות איך הצבע הצהוב פורח בעוצמה – ניתן לעשות את המסלול מנחל רביבים אל רכס ירוחם וחזרה (סימון שבילים שחור ואז כחול). יער להב בו יש את “עמק החלמוניות” מסלול מעגלי בסימון שבילים צהוב – למידע מפורט על המסלול לחץ כאן.

ציפורים נודדות

יש מישהו שעדין לא יודע שהמיקום של מדינת ישראל הוא מאוד חשוב לנדידת הציפורים? אם כן אנחנו שמחות מאוד להדגיש זאת. תחשבו שהציפורים אשר נודדות מאירופה לאפריקה ובחזרה עושות אצלנו את עצירת המנוחה. בדרך כלל זמני הנדידה בתקופת הסתיו סביב חודשים אוגוסט עד דצמבר, תחשבו שמעל ראשנו עוברות חצי מיליארד ציפורים בתקופה הזו. איזה ציפורים תוכלו לראות? נחליאלי, שקנאים, חסידות, ברווזים, אווזים, אנפות ועוד… אז איפה אפשר לראות אותם? יש מספר אתרי צפרות בארץ שאפשר לצפות בנדידה הזו:

אגמון החולה של קק”ל

פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. מדי שנה עוברים בפארק למעלה מ 500 מיליון עופות וציפורים. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ ולכן ההתניידות בו היא בד”כ לא רגלית (אם אתם ממש רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם). בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבלים חשמליים שישמשו אתכם לטיול חוויתי ועצירה בתחנות שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה של הרט”ג

שמורת הטבע החולה היא שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא אולי מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות בשנים הראשונות לקום המדינה. כיום היא משמשת כמרכז נדידה ענק עבור עופות וציפורים ממינים שונים המגיעים לכאן מכל קצוות העולם ומדובר בשמורה פשוט מקסימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עין אפק

עין אפק משמרת נופי ביצה שאין רבים כמותם בארץ. הפארק בנוי כך שניתן לשלב בצורה נהדרת גם טיול קליל וגם פיקניק בסופו. הפארק מוקף מדשאות, ספסלי פיקניק ופינות חמד בהן ניתן להתמקם מתחת לעצים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מרכז הצפרות מקור החסידה כפר רופין

מרכז הצפרות “מקור החסידה” בכפר רופין הוקם כחלק מרשת מרכזי הצפרות בישראל בשיתוף פעולה בין קיבוץ כפר רופין למרכז הצפרות הישראלי. מרכז הצפרות כולל מרכז מבקרים ופארק צפרות. מרכז המבקרים הוקם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל

לאורך כל חוף הכרמל תוכלו למצוא המון בריכות דגים ונקודות בהם אפשר לצפות בנדידה, אך כאן בבריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל תמצאו ריכוז גדול יותר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון חפר ומצפור ויקר

שני אתרי מצפור מקסימים שמאפשרים לכם מפגש קסום עם הטבע, במספר דק’ נסיעה מהעיר.  שניהם באזור השרון, בסמוך לנחל אלכסנדר. הם די קרובים אחד לשני (נסיעה של כ-15 דק’), אך הם שונים מעט בחוויה שהם מציעים. הראשון מאפשר חוויות טיול צפרות בפארק גדול ומרשים והשני מספק תצפית מקסימה וקצרה בשיא עונות הנדידה. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

התחנה לחקר ציפורי ירושלים ע”ש נילי ודוד

התחנה לחקר ציפורי ירושלים על שם נילי ודוד היא אתר הטבע העירוני הראשון מסוגו בארץ, ומהווה מוקד משיכה למאות אלפי ציפורים צבעוניות ואלפי מטיילים וקבוצות בכל עונות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק לכיש

פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. מצידו האחד של הפארק גן חיות קטן ובקצהו השני פארק שעשועים מפורסם. לטעמנו מדובר במקום שהוא פיסת טבע מרעננת ומתאימה לכל הגילאים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הצפרות אילת

הידעתם שגם אילת נמצאת כחלק חשוב בעולם של הציפורים הנודדות? פארק מקסים שמתאים לכל המשפחה עם נקודות תצפית על הציפורים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

שלכת

אם יש טיול שאנחנו מאוד אוהבות אלו טיולי שלכת, הצבעים שהטבע מקבל גווני צהוב, כתום ואדום, העלים שנושרים בעוצמה ובעיקר הרגשה של התחדשות הטבע. לשמחתנו יש לא מעט מקומות שאפשר לראות את פלא השלכת, קבלו רשימה מצפון לדרום:

יער אודם ברמת הגולן

בחורף הכל כאן לבן מהשלג ואפשר למצוא כאן פטריות כאילו מהאגדות, באביב יש כאן את פריחת סחלבי חורש ובסתיו השלכת כאן פשוט מדהימה ומזכירה את חו”ל לגמרי. יש כאן את האלה ארצישראלית, עצי אלון, הלבנה הרפואי, היערה איטלקית ועוד ועוד… למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קיבוץ מרום כולן

אם תכנסו אל תוך הקיבוץ בתקופת השלכת אנחנו מבטיחות שלא תרצו לעזוב. לאורך כל שטח הקיבוץ יש כאן עצי עשן, גפנית, אדר הסוכר, מילה פנסלבינית, אלון, שזיף ועוד… כל אלו נותנים לנו את צבעי השלכת לצד נופי הגולן. בסמוך לקיבוץ תוכלו להגיע אל הר בנטל ולראות מהתצפית את הקיבוץ ואת כל האיזור. למידע מלא על הר בנטל ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון – הבניאס

אפשר להגיע ולראות את השלכת של עצי הדולב הגדולים ולקבל מחזה מרהיב של הנחל הכי צלול ויפה בישראל בשילוב עם העונה הכי קסומה לטייל בה. לנחל חרמון יש מגוון רחב של מסלולים וכניסות אנא מכם בדקו לפני ההגעה מה הכי נוח לכם. למידע מלא על נחל חרמון ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע תל דן

נחל דן הוא אחד הגדולים והחשובים במקורות הירדן. המים מגיעים אליו מהחרמון וזורמים בנחל בכל ימות השנה. שמורת תל דן סמוכה לקיבוץ דן שבצפון הארץ והיא אחת היפות בארץ. בשמורה יש מספר מסלולי הליכה המתאימים לכל המשפחה וגם עיר מקראית מן העבר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

לאורך נחל שניר חצבני

ישנם מקומות לאורך הנחל שאפשר למצוא את השלכת בשיא העוצמה. למשל, אם תלכו בסמוך (לא בתוך) שמורת הטבע שניר של רשות הטבע והגנים באיזור מסעדת דג על הדן, תקבלו את השלכת בשיא יופיה.

שמורת הטבע נחל עמוד

מה אפשר לומר על שילוב של נחל זורם, טחנות קמח, אמות מים, בוסתנים וכל זה בצבעי השלכת! המסלול שמורת הטבע נחל עמוד מספק לנו אחלה חוויה האמת לאורך כל עונות השנה. בחלקו הצפוני של נחל עמוד ישנה זרימה כל ימות השנה ואפילו אפשר לטבול בבריכות השכווי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים

גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו הנקרופוליס שהוא אתר מערות הקבורה המרשימות של העיר. מדובר במיצג ארכיאולוגי היסטורי גדול ומצד שני, חוויה לילדים שיכולים לטפס או לרדת לתוך המערות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל כזיב

בנחל כזיב האגדי יש את עצי הדולב המזרחי השילוב של הנחל הזורם כל ימות השנה וצבעי השלכת נותן הרגשה שלרגע אתם לא בישראל. מגוון רחב של מסלול יש לנחל הזה וחשוב מאוד לבדוק לפני שמגיעים מה הכי נוח לכם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד

עצי הדולב שיש בגן הלאומי מספקים לנו מחזה מטריף של נשירת העלים עם הצבעים הכי יפים שיש, תטיילו כאן בתקופת השלכת ותרגישו שאתם בתוך סרט. יש כאן מסלול הליכה בין חורשת הדולבים לצד נחל כסלון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני בירושלים

בין שבילים הגן הבוטני בירושלים תעברו בין עצי ספיון השעווה, רימון מצוי, אלה סינית, מיני מילה, ליקווידמבר לבני ועוד… כל אלו יתנו לנו את המחזה היפה של שילוב הצבעים חום, אדום, צהוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הסטף הר איתן

כאן תוכלו לראות את השלכת של אלה ארץ ישראל והכל נצבע כאן בצבעי כתום, צהוב ואדום על רקע הרי ירושלים ונחל שורק. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

טיולי משפחות על פי איזור בארץ

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מצפה יפתח
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום