Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע וגן לאומי תל דור

רכס כורכר בין חיפה לקיסריה, תל ובו יש אתר עתיקות והוא נקרא תל דור או בשמו הנוסף חרבת אל בורג’. העיר דור שימשה בעבר כעיר נמל, מיקומה של העיר הפך אותה לאחד מהנמלים החשובים בארץ ישראל באותה תקופה ונקודת מסחר חשובה. בטיול בשמורה תוכלו לקבל שיעור היסטוריה, נופים, פריחה מרשימה בכל העונות ובאזורים בהם מותר גם אפשרות לטבילה חופים המרהיבים.

העיר דור הייתה עיר נמל קדומה וחשובה מאוד בימי הכנענים ועד לתקופה הרומית. חפירות ארכיאולוגיות ראשונות שנעשו בתל דור שנות ה 20 בתקופת המנדט. החפירות חשפו מקדש לאל הים פוסידון ובהמשך השנים גילו כאן גם ארמון מהתקופה ההלניסטית, שברי פסיפס בסגנון הלניסטי, שרידי רחובות ומבנים מהתקופה רומית וגם את שערי העיר הקדומים. למעשה טיול בשמורת הטבע וגן לאומי תל דור יכול להתחיל מכמה מקומות, אתם יכולים לבחור אך לעשות את המסלול, יש כאן מסלולים ארוכים, חלקם נגישים וחלקם למיטיבי לכת, להלן פירוט של המסלולים:

מסלולי טיול בתל דור

דרך הכניסה הרישמית של גן לאומי תל דור בסמוך לנחשולים: כאן יוצא מסלול מעגלי שאורכו המלא הוא כ 2 ק”מ בלבד בסימון שבילים צהוב ואז אדום. רמת הקושי של המסלול הוא קל עד בינוני זאת בשל העובדה שכל כולו חשוף לשמש. מתחילים את המסלול במסלול הצהוב, חלק זה אורכו עומד על כ 850 מטרים והוא נגיש בצורה מלאה. חלק זה עובר על רכס הכורכר בין נקודות תצפית על המפרצונים של תל דור. בסוף החלק הנגיש מגיעים אל מרפסת התצפית ממנה אפשר להמשיך עם הסימון האדום שיוביל אותנו בירידה מתונה אל עבר הליכה לצד המים. החלק האדום אורכו כ 1.15 ק”מ עד להגעה לנקודת ההתחלה. במהלך חלק זה עוברים בין בריכות טורקיז, עמוקות ורדודות, מפרצוני צדפים וחופי ים עוצרי נשימה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז : תל דור גן לאומי נחשולים.

דרך הכניסה משמורת הטבע חוף הבונים – מדובר על המסלול הארוך והוא מצריך 2 רכבים: בשביל להתחיל את המסלול בשמורת הטבע חוף הבונים אפשר להחנות את הרכב בבונים. סימון שבילים אדום לבן יוביל אתכם אל עבר טיול העובר בין: מפרץ הצדפים, גבעת הפרחים, המערה הכחולה, הספינה הטבועה עד לתל דור. המסלול הוא מעל 5 ק”מ בהליכה חשופה לשמש בחוף הים. לפירוט מלא על המסלול לחץ כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה משגעת – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – שמורת הטבע נחל מערות נמצאת על רכס הכרמל. האתר נחשב לאתר מורשת עולמית והוא מספק חווית טיול בין מערות שבהם חי האדם הקדמון לפני מאות אלפי שנים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין צור פארק הנדיב – עין צור הוא מעיין נקבה שנמצא ברמת הנדיב, בסמוך לעיר זכרון יעקב, ויש בו מים בכל השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים –  שמורת נחל תנינים משלבת טיול בין נופי טבע והיסטוריה ביחד. נחל תנינים הוא נחל איתן ויש בו מים בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוף אקוודוקט קיסריה – חוף אקוודוקט או בשמו הנוסף חוף האמה הגבוהה הוא חוף הרחצה של קיסריה. גולת הכותרת של החוף היא אמת המים שהקים הורדוס והיא מבין המרשימות שיש. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי קיסריה – גן לאומי קיסריה מציג את אחת מערי הנמל העתיקות והחשובות. בנמל קיסריה תוכלו להנות ממגוון בתי קפה, מסעדות, טיילת על שפת הים וטיול בין העתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק שוני – פארק ז’בוטינסקי – בדרך המקשרת בין בנימינה לזכרון יעקוב קרן קיימת לישראל הקימה את פארק ז’בוטינסקי או בשמו הנוסף פארק שוני. כאן תוכלו למצוא את האמפי תאטרון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חורבת מלח – חורבת מלח באור עקיבא מציגה אתר עתיקות שכדאי מאוד להגיע אליו בחורף או בסתיו כדי להינות מהפריחה המרשימה שיש כאן: נרקיסים, נוריות, רקפות ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל האחוזה – רמת הנדיב – שביל האחוזה הוא מסלול היוצא מכיכר ראשית השבילים לצד גני הזיכרון ברמת הנדיב – מסלול יפהפה ומלא בפריחה צבעונית בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק נחל חדרה – פארק נחל חדרה מקום יפהפה בו תוכלו לטייל לצד הנחל ועד לחוף הים. בפארק המטופח יש מדשאות, צל, גן שעשועים לילדים והטיול בו גם נגיש לעגלות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.