Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה פורחים החצבים - מקומות מומלצים לראות את פריחת החצב

יש כאלה שקוראים לחצב “הפרח שמבשר את בוא הסתיו” אבל אם לומר את האמת החצב פורח כבר בחודש אוגוסט ואפילו יש ניצנים כבר בסוף יולי, בשיא החום של הקיץ הישראלי. לשמחתנו את החצב אפשר לראות לאורך חודשים ספטמבר – אוקטובר. החצב, צמח מרשים בשיא פריחתו ואם אתם באמת מצליחים לראות אותו בפריחה שיא זאת חוויה מדהימה. כמה עובדות מעניינות על החצב: גובהו נע בין 70-180 ס”מ, בחצב אחד פורחים כ 50-250 פרחים, כל פרח יש לו עלי כותרת לבנים ושישה אבקנים, סביר להניח שעל כל חצב תראו חרקים בגלל שהוא מלא בצוף והדבר הכי מעניין להכיר בחצב שהוא פורח מלמטה למעלה וכך ניתן לדעת באיזה שלב בפריחה הוא נמצא. 

אז איפה אפשר לראות את החצבים? למען האמת אפשר לראות את הפריחה שלו כמעט בכל מקום כי הוא מאוד שכיח לאורך כל המדינה בעונה הזו אבל יש מקומות מסוימים בהם אפשר לראות את הפריחה בצורה מרשימה יותר. אז איפה רואים? הערה חשובה: טרם הגעתכם למקום שבחרתם מומלץ לבדוק בדיווחי פריחה האם כבר החלה הפריחה באתר.

פריחת החצבים בצפון

טיילת החצבים

בדרום העיר קצרין, לצד נחל קצרין, נסללה טיילת נגישה לכל אורכה שבתקופת הפריחות היא הופכת למוקד עליה לרגל – ברוכים הבאים לטיילת חצבים. אורכה של טיילת חצבים הוא 1.2 ק”מ, היא עוברת לאורכו של נחל קצרין וצופה אל נוף מרהיב. בתקופות של פריחה הטיילת מקבלת יופי נוסף כשהיא מתמלאת בפריחה מגוונת ורבה מאוד – בסתיו יש כאן ריכוז גדול של פריחת חצבים, ובעונת האביב יש פריחה מגוונת של פרחים צבעוניים ומרחבי נוף ירוק משגעים שיקשטו את הטיול שלכם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל רקת

תל ארכאולוגי מקראי שכמעט עדין לא בוצעו בו חפירות ארכיאולוגיות מקיפות אך כן יש כאן ממצאים מתקופת הברונזה ועד לרומית. ממש מכאן תוכלו לקבל תצפית נוף על הכנרת שנפרסת אל מולנו. ממש כאן נובעים ארבעה מעיינות שנקראים “אל אלפליה”. תוסיפו לכל הטוב הזה את פריחת החצבים המרשימים שפורחים כאן אל מול נוף עוצר הנשימה.

גן לאומי יודפת העתיקה תל יודפת

בתל יודפת הייתה העיר הקדומה ששמה היה יוטבת שבסופו של דבר לאחר שיבוש השם ניתן לה השם יודפת. מקום מלא בהיסטוריה רבת שנים שחלקה מספרת גם על המרד נגד הרומאים ויוסף בן מתתיהו. בתל יודפת תוכלו למצוא מספר אופציות לטיול בדרגות קושי שונות, התל מוכר יותר בזמן תקופת פריחת החצב – באותו הזמן כל התל מקבל מראה מדהים של חצבים גבוהים ומרשימים עומדים איתנים אל מול הנוף עוצר הנשימה שכאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פריחת החצבים במרכז

שמורת הטבע חרבת קרתא

בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל מסלול קצר וקליל על רכס כורכר המשלב תצפית פנורמית נהדרת על כל האיזור, אורוות חצובות בסלע ובתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של צבעי פריחה. ממש עכשיו כשהחצב החל לפרוח תוכלו למצוא ממש כאן פריחה מרשימה מאוד לצד חרבת קרתא לאורך כל רכס הכורכר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל דור

רכס כורכר בין חיפה לקיסריה, תל ובו יש אתר עתיקות והוא נקרא תל דור או בשמו הנוסף חרבת אל בורג’. העיר דור שימשה בעבר כעיר נמל, מיקומה של העיר הפך אותה לאחד מהנמלים החשובים בארץ ישראל באותה תקופה ונקודת מסחר חשובה. ממש כאן אל מול הים הפתוח תוכלו למצוא את פריחת החצבים שתופסים כאן גובה רב מקו הנוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע אודים

בסמוך למושב אודים נמצאת שמורת הטבע אודים ובה יש תל מרשים שנותן נקודת תצפית מקסימה על כל האיזור, ממש כאן בימי הפריחה ישנם מאות חצבים שצובעים את התל בפריחה לבנה מדהימה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שלולית החורף בנתניה

בחלקה הדרומי של העיר נתניה נמצאת שלולית החורף שידועה גם בשם בריכת החורף או בריכת דורה. בריכה זו היא השנייה בגודלה מבין בריכות החורף של מישור החוף והיא גם אחת היפות והחשובות באזור. סביב הבריכה ניתן לטייל בין פיסות הטבע ולהתרשם מהחי והצומח שייחודים למקום הזה. ממש כאן תוכלו לפגוש את פריחת החצב במקבצים שפורחים סביב הבריכה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי אפולוניה תל אשרף

גן לאומי אפולוניה היא עיר נמל קדומה הנמצאת על רכס כורכר באזור חוף השרון, בסמוך להרצליה. מדובר באתר ארכיאולוגי מרשים המציג כיצד נראו החיים באזור השרון לפני שנים רבות. סיור בגן הלאומי משלב טיול בין עתיקות לבין נופים ותצפיות עוצרות נשימה. כל זה בשילוב פריחת החצב אל מול הים האינסופי. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל אפק שביל החצבים

בתוך גן לאומי תל אפק תוכלו למצוא את “שביל החצבים” שהכשירה רשות הטבע והגנים, כאן תוכלו למצוא מאות חצבים. מעבר לחצבים תוכלו למצוא כאן גם בריכות שכשוך, אגם מלאכותי, מבצר אנטיפטריס ומסלולים נוספים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פריחת החצבים בירושלים

גבעת התנ”ך בירושלים

בלב קו פרשת המים של ירושלים כאשר בצד אחד יש את עמק רפאים ומצד שני את נחל קדרון תוכלו למצוא את נקודת פריחת החצבים מבין היפות שתראו – גבעת התנ”ך היא אחת משש הכיפות האחרונות שנותרו ללא בנייה בעיר ירושלים, משמע – טבע בתולי בלב העיר! יש כאן ריכוז מרשים של חצבים ובשאר עונות הפריחה יש את כאן גם את הכלניות, נוריות, בן חצב סתווני ועוד.

פריחת החצבים בדרום

שמורת כרמיה

בין קיבוץ כרמיה לקיבוץ מרדכי תוכלו להגיע אל שמורת כרמיה שבעונת הסתיו זהו אחד מהמקומות שתמצאו בו את ריכוז הפריחה מבין הגדולים שיש בדרום של החצב המצוי. בנוסף לזה אם תחליטו להמשיך לטייל כאן תוכלו למצוא גם שרידים של מתקנים חקלאים מבני מגורים שננטשו מאז מלחמת העצמאות. למידע מלא לחצו כאן.

שביל החצבים בעיר ערד

בנחל טוביה שנמצא בסמוך לעיר ערד תוכלו למצוא את שביל החצבים, שביל קצר, חשוף לשמש כולו אבל מספק לנו נקודת מבט נהדרת אל פריחת החצבים בלבד המדבר. אורך המסלול סביב 2.5 ק”מ בסימון שבילים שחור ואז ירוק.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

טיולי משפחות על פי איזור בארץ

מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום
מצפה יפתח
לטיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
לטיולים במרכז
טיול מעגלי בסטף למשפחות
לטיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
לטיולים בדרום