Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מעיינות במרכז והסביבה

מרבית מקורות המים השווים והמושכים באמת נמצאים אי שם בצפון הארץ, אבל לא תמיד בא לנו לנסוע כל כך הרבה זמן ולעמוד בפקקים. קמתם בבוקר עם חשק להגיע למקור מים אבל לא בא לכם ים או בריכה? הפוסט הזה במיוחד בשבילכם אם אתם נמצאים במרכז המדינה. קבלו רשימה של מעיינות ומקורות מים בלב המדינה – במרחק כלום נסיעה ממרכז הארץ!

עין נילי

עין נילי, הידוע גם כ”עין בר” או “עין גיל”, הוא מעיין קטן וקסום השוכן בנחל תנינים, בתחומי רמות מנשה. המעיין נובע כל השנה, ומימיו הצלולים (אך לא ראויים לשתייה) נאספים בבריכה קטנה ומוקפת בצמחייה ירוקה. המעיין נמצא בסמוך למושב גבעת נילי מכאן הוא קיבל את שמו. מעיין קטן תחת צל העצים – פינה יפהפייה וקסומה לעצירה והתרעננות קצרה. אם אתם מחפשים מעיין קטן שנראה כאילו הוציאו אותו מהאגדות זה בדיוק המקום. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין נילי - נחל תנינים - צילום יאיר שוהם
עין נילי - נחל תנינים - צילום יאיר שוהם

עין אביאל ועין עמיקם

נחל תנינים זורם לאורך כ-25 ק”מ מרמות מנשה ועד לים התיכון. הנחל ידוע בנופיו המרהיבים, במעיינות הצלולים ובצמחייה הירוקה. עין אביאל, המכונה גם “עינות אביאל” או “עין ירדנה” ועין עמיקם – קבוצה של מעיינות קטנים השוכנת לאורך נחל תנינים. המעיינות נובעים כל השנה, ומימיהם הצלולים נאספים בבריכות קטנות ומוקפות בצמחייה ירוקה. המקום מושך אליו מטיילים רבים, הן משפחות עם ילדים והן זוגות רומנטיים וחבורות צעירים. ניתן להגיע בקלות יחסית ברכב, ויש גם אפשרות להגיע רגלית או באופניים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין עמיקם נחל תנינים בית עלמין אלונה
עין עמיקם נחל תנינים בית עלמין אלונה

עין צור

עין צור הוא מעיין נקבה יפהפה השוכן בלב רמת הנדיב. המעיין נובע כל השנה, ומימיו הצלולים זורמים בבריכה קטנה. סביב המעיין ישנם שרידי מבנים עתיקים, ביניהם בית מרחץ רומי מרשים. הביקור בעין צור עם ילדים הוא מושלם, חוויה נהדרת לתת לילדים ללכת בתוך הנקבה במים הרדודים וטבילה בבריכה הסמוכה. אל המעיין ניתן להגיע בהליכה קצרה מהרכב או בצליחת מסלול “שביל המעיין”. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי תל אפק

תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בנקודת טבע בין היפות שיש באזור המרכז. ברוב המקומות בפארק ניתן לטייל עם עגלה אך אם תרצו לעשות את המסלול המלא רצוי להגיע עם מנשא. הכניסה חינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים. אומנם לא מדובר על מעיין אבל בהחלט מדובר על בריכות שרשוך שרשות הטבע והגנים בנו בתוך תחום הגן הלאומי, יש כאן כמה בריכות בעומקים שונים תחת העצים – מושלם לימים החמים! למידע מלא על המקום לחצו כאן.

מקורות הירקון בית לאה

לאורכו של נחל הירקון יש המון נקודות טבילה נהדרות, אחת מהן היא סמוך לבית לאה. בית לאה הוא למעשה המבנה ההיסטורי שתראו כשתגיעו לכאן שמכונה בית הפרדס. המבנה נותר עומד כאן מאז המאה ה 19, שתפקידו באותם ימים היה לשאוב מים מן הירקון לצורך השקיית הפרדסים והשטחים החקלאיים הסמוכים. נקודת המים לצד בית לאה נהדרת למי מכם שרוצה להגיע גם עם ילדים קטנים לטבילה במים הצוננים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין ורד

בסמוך לגן לאומי תל גזר ליד כרמי יוסף נובע עין ורד לאחר הגשמים היישר אל תוך בריכה עגולה שנמצאת בחלק העליון של נחל גזר. מדובר על מקום קטן ומקסים עם מים שקופים שלא נשארים איתנו לחודש הקיץ החמים ולכן הוא ייבש בתקופה זו לכן מומלץ לבדוק מה מפלס המים טרם ההגעה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין יובל

עין יובל נמצא סמוך לקיבוץ רבדים והוא מקום קסום לבילוי בסביבת מים. המקום נמצא בשפלת הארץ ליד קיבוץ רבדים. המים זורמים כאן יוצרים כאן בריכת שכשוך קטנה עם מים קרירים. עין יובל מוכר גם בשם מעיין תימנה מאחר והוא נוצר במסלול הזרימה של נחל תימנה. המקום הוא פינה קטנה שמתאימה למי שמחפש בילוי קצר או פיקניק שמשלבים בילוי לצד במים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.