Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית לאה – פינת מים מפתיעה על גדות הירקון

לאורך 28 ק”מ בלב ליבה של מדינת ישראל זורם לו נחל הירקון והוא הנחל הגדול ביותר במערכת נחלי החוף של ארץ ישראל. נחל הירקון זורם בלב אזור גוש דן והוא מתפתל בין הישובים והערים, בדרכו הוא מספק לנו המון פינות ישיבה נהדרות. למעשה מהנקודה המזרחית ביותר שנמצאת בגן לאומי הירקון תל אפק ועד לנקודה זו במפל שרונים יש מגוון פינות נהדרות להתרעננות שאחת מהן היא בית לאה. דרך אגב, תוכלו למצוא כאן גם סימון דרך של שביל ישראל שעובר פה.

בית לאה הוא למעשה המבנה ההיסטורי שתראו כשתגיעו לכאן שמכונה בית הפרדס. המבנה נותר עומד כאן מאז המאה ה 19, שתפקידו באותם ימים היה לשאוב מים מן הירקון לצורך השקיית הפרדסים והשטחים החקלאיים הסמוכים. לכן הוא גם קיבל את השם “בית הפרדס”. את השם בית לאה קיבל המקום לאחר מספר שנים בעקבות כתובת שרוססה על המבנה באזורי שנות ה 90. 

אל נקודת המים הסמוכה תוכלו להגיע עם הרכב, בנסיעה בדרך עפר נוחה העוברת בסמוך למועצה אזורית דרום השרון. הליכה קלה וקצרה מהרכב תוביל אתכם אל גדת הירקון המוצלת עם מספר נקודות ישיבה מסביב למקור המים. עם השנים יצרו המבקרים עמדת טרזן לקפיצה אל המים שייתכן ותראו אותה כשתגיעו לבקר. חשוב לציין כי עד היום מדובר באיזור שבו יש המון שטחים חקלאיים פרטיים, ואין להיכנס או לדרוך בשטחים אלו.

מבית לאה ניתן לצאת למסלולי הליכה באורכים שונים לאורך תוואי נחל הירקון: ניתן להגיע מכאן עד לטחנת אבו רבאח בהליכה נוחה שאורכה 2.3 ק”מ. ישנה אפשרות גם ללכת לכיוון כפר הבפטיסטים, לעבור גם בבית הבטון במסלול מוצל ונוח להליכה שאורכו 2.3 ק”מ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בית לאה מחוז מרכז. לבאים מצומת ירקון (כביש 5) יש לפנות לכביש 40 עד לצומת עדנים. מצומת עדנים יש להמשיך בנסיעה על כביש 40 כקילומטר נסיעה עד לפניה אל מועצה אזורית דרום השרון. לא להיכנס מעבר לשער, יש לפנות לדרך עפר שנוסעת מחוץ לגדר ועוקפת אותה עד להגעה לבית לאה.

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

טחנת אבו רבאח – גן לאומי ירקון מקורות הירקון – סביב טחנת אבו רבאח תוכלו למצוא פינות מוצלות לפיקניק לצד הנחל הזורם. נקודת התרעננות נהדרת למי מכם שמחפש מקום טבילה להתרעננות או סתם פינת ישיבה פסטורלית מיוחדת. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון  – הגן הלאומי של רשות הטבע והגנים שבו תוכלו לטייל במסלולי הליכה קצרים ומסודרים שעוברים בין בריכות נופרים, שטח גדול לפיקניקים וחניון לילה מסודר של רשות הטבע והגנים. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
המפל הנסתר במקורות הירקון – מפל שרונים – בלב אזור השרון נדיר מאוד למצוא מקורות מים, אך כאן תוכלו למצוא אחת כזו, כחלק ממקורות הירקון. המקום נקרא מפל שרונים ומוכר גם בכינויו המפל הנסתר. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
כפר הבפטיסטים – אזור כפר הבפטיסטים הוא מבין האזורים המקסימים של הירקון, הנמצא ממש סמוך למקורותיו. פינות טבע קסומות שאפשר להעביר בהן כמה שעות נפלאות באוויר הפתוח (הכניסה למים אסורה). למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
ספלאש שרונים – אטרקציות מים ייחודית לילדים – מתחם אטרקציות מים מושלם לילדים! האטרקציה נמצאת צמוד אל מתחם הקניות שרונים שבהוד השרון. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
גן לאומי ירקון – תל אפק – תל אפק מכונה בכינוי “הריאה הירוקה של גוש דן” ולמען האמת שאפשר להבין למה. מדובר בפארק טבע מושלם במרכז הארץ, שמתאים לבילוי לכל המשפחה ויש בו גם בריכות שכשוך לילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
האגם האקולוגי והפארק הגדול בפתח תקווה – בשטח של יותר מ 14 דונם בלב העיר פתח תקווה תוכלו למצוא פארק עירוני נהדר לכל המשפחה שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ואזורי פיקניק. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון‎ – גני יהושע השוכנים לאורך נחל הירקון מספקים אשפרות בילוי מפתיעה במיוחד עם שלל אטרקציות לכל המשפחה. נסיעה ברכב גולף או ברכבת ילדים, ביקור בגנים מטופחים מיוחדים, פיקניק על שטחי הדשא הגדולים ועוד. למידע נוסף ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מערות אפקה – מערות אפקה הן מפורסמות ומוכרות בעיקר בעקבות פריחת הנרקיסים המרהיבה שממלאת את האזור כולו בחורף, שמזמינה אליה מבקרים רבים שבאים לצפות ביופי. אבל מעבר לכך, מדובר בטיול קליל ומיוחד במיקום מפתיע, שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
הפארק האקולוגי הוד השרון – בשטח של כ 1,400 דונמים בלב העיר הוד השרון נמצא האגם האקולוגי הגדול במדינה. מסביב עוברים שבילי אופניים, טיילת מונגשת, תצפית על עופות נודדים ומקומיים ומגוון מרחבים להעביר יום שלם עם המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
פארק רעננה – פארק רעננה הוא פארק עירוני ענק באזור השרון, שמציע מגוון אפשרויות בילוי לכל המשפחה. הפארק הוא מטופח ומושקע מאוד, שבמרכזו אגם יפהפה ומגוון של אטרקציות לילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.‎
 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחצו כאן.