Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תל קליל והאמבטיה בנחל קליל

בצד המזרחי של עמק החולה בסמוך לכפר סאלד נמצא אתר ארגיאולוגי תל קליל ולצידו נביעה שנשפכת ישירות לאמבטיה. כן כמו שקראתכם – אמבטיה. תל קליל הוא תל עם היסטוריה רבת שנים, בעבר כאשר נחפר אותרו כאן שרידים מהתקופה הכלכוליתית וממש כאן הוקם קיבוץ כפר סאלד המקורי לפני מלחמת העצמאות, לאחר המלחמה התמקמו בצד המזרחי של התל. מראש התל ישנה תצפית ישנה על הרי נפתלי, עמק החולה והרי רמת הגולן.

לצד התל זורם נחל קליל בתוואי נחל קליל בסמוך לתל ישנו צינור המזרים מים מנחל קליל ישירות לאמבטיה שהוצבה כאן. כן, אמבטיה. המקום לא מתאים לביקור עם ילדים קטנים כיוון שהאמבטיה נמצאת בלב הצמחיה הירוקה בהליכה בדרך לא מסודרת. למי מכם שיבחר להיכנס לתוך האמבטיה יהנה מזרימה חזקה של מים ישירות על הגב – מסאז’ מושלם. האיזור שבו האמבטיה נמצאת הוא מעין שטח פרעי בו המטיילים שביקרו בו לפניכם בנו נדנדות ופינות חמד לישיבה. יש כאן זרימה מרשימה שיוצרת פלג מים רחב – שימו לב כי יש כאן לא מעט ברק שמסתובב באיזור. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: תל קליל. כדי להגיע לאמבטיה מחנים בסמוך לעץ והשילוט של תל קליל וצועדים צפונה עם שביל הג’יפים, עוברים מעבר בקר והולכים נגד הזרם של הנחל לכיוון צפון ולאחר מספר דקות הליכה מגיעים לאמבטיה.

באופן כללי, מדובר באזור שהוא אחד היפים והמומלצים לטיולים בכל הארץ. אז אם אתם כבר פה, הנה רעיונות למקומות נוספים שיש באזור המדהים הזה:

  1. הטנק הסורי ההפוך בבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  2. שמורת הטבע החולה של רשות הטבע והגנים – למידע מלא לחץ כאן
  3. אגמון החולה של קרן קיימת לישראל – למידע מלא לחץ כאן.
  4. שמורת נחל עיון מפל התנור – למידע מלא לחץ כאן.
  5. שמורת הטבע נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן.
  6. שמורת הטבע תל דן – למידע מלא לחץ כאן.
  7. אנדרטת אסון המסוקים בשאר ישוב – למידע מלא לחץ כאן.
  8. גן לאומי מבצר מצודת נמרוד – למידע מלא לחץ כאן.
  9. תצפית מפל סער – למידע מלא לחץ כאן.
  10. מסלול עין דבשה – למידע מלא לחץ כאן.
  11. מסלול עין תינה-  למידע מלא לחץ כאן.
  12. פינות ישיבה במתחם גן הצפון – נחל שניר – למידע מלא לחץ כאן. 
  13. טיילת עמי – למידע מלא לחץ כאן.
  14. השביל התלוי של הבניאס – למידע מלא לחץ כאן
  15. גבעת האם  – תל אבו חנזיר – למידע מלא לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.