Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע גבעות גד

בדרום שפלת יהודה בסמוך למושב אמציה נפרסת שמורת הטבע גבעות גד. השמורה מציעה מספר מסלולי טיול יפהפיים שעוברים בין תצפיות, פריחה מגוונת ונופים מרשימים. מומלץ מאוד לבקר בשמורת גבעות גד בתקופת האביב, אז כל הגבעות כאן ירוקות והכל מסביב מתקשט בפריחה מרשימה וצבעונית: נרקיסים, רקפות, כלניות, עיריות, פרגים ועוד. רוב החורש שתפגשו במהלך הטיול כאן הוא חורש ים תיכוני. תפגשו כאן לא מעט מאלת המסטיק, אשחר ארץ ישראלי, עצי חרוב ועוד. השמורה היא למעשה גבולו הדרומי של החורש הים התיכוני ממש כאן בשפלת יהודה. האיזור כאן כולו בנוי מגבעות מסלע קירטון ולכן ממש כאן אפשר למצוא לא מעט מערות ומחילות שנחפרו לטובת מגורים, חקלאות, אחסון וגם מסתור בעיקר מימי מרד בר כוכבא והמרד הגדול.

בצידה הצפוני של שמורת הטבע גבעות גד ואולי המקום הכי מזוהה עם השמורה היא גבעת גד שגובהה מגיע ל 412 מטר מעל פני הים ובפסגתה נמצא קבר שייח עלי. משם אפשר לקבל נקודת תצפית יפה על אתר הארכאולוגיה שנמצאים בתחומי שמורת הטבע גד: חורבת חורפה, תל חרקים, חורבת זיתא, מערות חזן ועוד. אם הגעתם לכאן עם רכב פרטי ניתן לעלות בנסיעה זהירה עד לראש הגבעה אבל מי שרוצה יכול לצאת למסלול הליכה רגלי המטפס על הגבעה ויורד חזרה. אורכו של המסלול כ 2.5 ק”מ, מתחיל בסימון שבילים כחול העולה לדבר שייח עלי, יורד ממנו עם סימון שבילים ירוק ומסתיים עם השחור שמוביל אותנו חזרה לאוטו.

נחנה את הרכב בצומת סימון שבילים שחור כחול, כאן נצעד כ 1.2 ק”מ במגמת עליה עד לקבר. משם תוכלו להנות מנוף עוצר נשימה: מהצד הצפוני תוכלו לראות את הרי יהודה, הרי חברון והעיר ירושלים, ומהצד השני תקבלו תצפית אל מישור החוף והנגב. קבר שייח’ עלי שנמצא בראש הגבעה נבנה אי שם בתקופה הערבית ואף נמצאו כאן ממצאים המעידים על הרחבתו בתקופה הממלוכית. סביב הקבר אותרו שרידי מבנים חקלאיים, בורות מים, מחילות מסתור, מערות פעמון ועוד. מכאן נצעד במגמת ירידה כ 500 מטרים עד לצומת סימון שבילים ירוק שחור, נפנה כאן עם השחור שמאלה. מכאן נותר לנו לצעוד כ 600 מטרים עד להגעה חזרה לרכבים. כדי להגיע תוכלו ללחוץ כאן לנקודת בוויז.

מערות גינתה סכר אדוריים ויער אמציה

בסמוך לשמורת הטבע גבעות גד נמצא יער אמציה. ביער אמציה שמתוחזק על ידי קק”ל כולל בתוכו שתי נקודות עניין קרובות אחת לשנייה: מערות גינתה וסכר אדוריים. יער אמציה שקיבל את שמו בעקבות המושב הסמוך – אמציה שנקרא על שם אמציה בן יואש שהיה מלך יהודה. הוא ניטע על ידי קק”ל ובליבו עובר תוואי נחל אדוריים. הביקור ביער אמציה מומלצת בעיקרון בחודשים ינואר – מרץ כי כאן אפשר למצוא מרבדי כלניות אדומות, רקפות סגולות וגבעות ירוקות עוצרות נשימה לצד סכר אדוריים שמתמלא לאחר הגשמים. למידע מלא לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גן לאומי תל לכיש – גן לאומי תל לכיש שוכן על תל מיוחד ומעניין שמציג את שרידה של העיר הקדומה מתקופת המקרא, ובו תצוגה מיוחדת של כיסאות המלכים בממלכת יהודה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גבעות מרר – גבעות מרר נמצאות באזור דרום מישור החוף, דרומית לעיר רחובות, והוא מקום מושלם לטיול משפחתי קצר, חוויתי ומעניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל צפית – דרומית לכפר מנחם תמצאו את גן לאומי תל צפית בו תוכלו לצאת לטיול מקסים בין נופים ומערות. תל צפית על שם הכפר הערבי תל א-צאפי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל עזקה פארק בריטניה – פארק בריטניה שנמצא בשפלת יהודה ובאזור עמק האלה משתרע על פני כ 40 אלף דונם. בחלקו הצפוני של הפארק תוכלו למצוא את תל עזקה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת בורגין פארק עדולם – צרפת – בחורבת בורגין שבפארק עדולם תוכלו לצאת לטיול קליל עם אטרקציה של מערות זחילה, נוף משגע ופריחה מגוונת. הפארק יפהפה ומאוד מומלץ לטיול משפחתי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חרבת מדרס – פארק עדולם – צרפת – אתר חורבת מדרס נמצא בפארק עדולם שבאזור שפלת יהודה. המקום מציג שרידי עיר עתיקה שבה נתגלו מעל 50 מערות ובורות. הטיול כאן משלב טבע, היסטוריה וגם אטרקציית מערות מיוחדת ולכן הוא מהווה אופציה נהדרת לטיול עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – מערת הנטיפים בת מליוני השנים היא תופעת טבע מיוחדת ומרהיבה בישראל שכדאי לכם להכיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית גוברין –  עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. הגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, בין תחנות שמסומנות במפת האתר אותה תקבלו בכניסה אל הפארק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

טיול מעיינות בירושלים – ירושלים מלאה במעיינות הנובעים במהלך כל השנה, הנה כמה מעיינות מומלצים לביקור.  למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים  – בין הבתים של העיר מבשרת ציון ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע פורה וסובב מאגר פורה – שמורת הטבע פורה ממוקמת באיזור שפלת יהודה ואפשר לטייל בה בכל עונה, אך העונה היפה של השמורה היא בזמן פריחת הכלניות בתקופת פסטיבל דרום אדום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין התעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא פארק יפהפה עם מסלולי טיולים קצרים, נקודות מוצלות לפיקניק, וכל זה לצד הסיטורייה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.