Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל מאיר בית שאן

שביל מאיר הוא שביל עירוני שמטרתו לחבר את בית שאן אל נחל חרוד. השביל מתחיל את דרכו בבית החינוך מאיר, עובר בנקודות עניין ובאתרי המים שבעיר בית שאן ומסתיים בפארק על גדת נחל חרוד. ניתן לשלב גם ביקור בגן לאומי בית שאן. שביל מאיר מסומן בצבעי סמל העיר בית שאן: כחול ירוק וצהוב. הכחול מסמל את המים והמעיינות הרבים שנובעים כאן באיזור העיר בית שאן, הירוק מסמל את מרחבי הטבע הפתוח והצבע הצהוב מסמל את העבר המאוד מפואר של מורשת העיר.

השביל מתחיל את דרכו בבית החינוך מאיר למדעים ולאומנויות בית שאן, ממשיך מערבה וחוצה את תעלת המים, מגדל המים, חוצה את טיילת ע”ש המלך חסן השני ומגיע לחווה חקלאית. מאז 1974 הוקמה כאן חווה חקלאית לימודית של משרד החינוך ובתי הספר של העיר מגיעים לכאן במטרה לבצע פעילויות וסנדאות חינוך. מכאן ממשיך השביל לכיוון צפון חוצה את רחוב שדרות הארבעה ומגיע עד לעיריית בית שאן ברחוב ירושלים הבירה.  מכאן ממשיך השביל צפונה לכיוון בית הקרח.

בית החרושת לקרח נבנה ב 1954 על ידי 4 מתושבי המקום. המקום קיבל את שמו “השב”ק” מדובר על ראשי תיבות של שמותיהם של המייסדים: הלפרין, שולמן, באנר, קישון. הם הקימו את המפעל בגלל המחסור של מקררים חשמליים והחום באיזור. כיום המפעל עדיין עובד ומוכר בלוקי קרח למפעלים והצבא. משם ממשיך השביל לכיוון צפון מערב על רחוב שאול המלך אל משטרת בית שאן. המבנה של משטרת בית שאן נקרא “מצודת טיגארט” – מדובר על שרשרת מצודות משטרה שהוקמו בארץ ישראל על ידי סר צ’ארלס טיגארט בתקופת המנדט הבריטי. בשנת 1940 הוקמה המצודה בבית שאן במטרה לשפר את המשטר והשמירה על הסדר האזרחי. כיום המבנה משמש כתחנת משטרת ישראל של בית שאן.

מכאן המסלול ממשיך ובמהרה מגיע לבית עומרי בית המשפט ופונה ימינה לכיוון צפון על רחוב שאול המלך אל פארק בית שאן נחל חרוד. מכאן ממשיך השביל מזרחה לכיוון תחום הגן הלאומי בית שאן אל עבר שדרת הדקלים, הסיגמה, הקרדו ובית המרחץ. גן לאומי בית שאן מציג את שרידי העיר הקדומה ומספר את ההיסטוריה של בית שאן הרומית והביזנטית. בית שאן היא אחת הערים העתיקות והשמורות בישראל. למעשה היא שמורה כל כך טוב, שטיול באתר העתיקות של בית שאן יגרום לכם להרגיש שחזרתם אחורה בזמן ושאתם מסתובבים ברחבי העיר העתיקה שעדיין עומדת. טיול בגן הלאומי משלב בצורה מיוחדת היסטוריה וטבע ומספק חווית טיול מעניינת ויפהפהייה. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל נוף גאון הירדן – שביל נוף גאון הירדן מתחיל את דרכו ממבואת משטרת גשר וממשיך דרומה עד לקיבוץ טירת צבי. שביל נוף המיועד כולו לרוכבי אופניים וחלקו גם לרכבים פרטיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק החושים ובריכת גדעונה – לצד בריכת גדעונה, שנמצאת במרחק הליכה של דקה מהרכב, תוכלו ליהנות גם ממסלול טיול נגיש וקליל שמתאים לכל המשפחה, שיוביל אתכם אל חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית יפהפהייה אל מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין מודע – בריכה טבעית גדולה וסביבה פינות צל ושולחנות פיקניק רבים. מבין המעיינות היפים והאטרקטיביים של פארק המעיינות. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחצו כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת מנביעה טבעית בתחומי פארק המעיינות. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

גן השלושה – שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה. מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז, שטחי דשא תחת העצים, מפלוני מים ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה של פארק מים מקסים בטבע. בשטח גני חוגה בריכות מים, מתקני שעשועים לילדים ואפשרות גם ללינה. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.