Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעיין עין הנציב: פיסת גן עדן בעמק המעיינות

לאחר למעלה משנה שהמקום היה סגור לשיפוצים לטובת הנגשתו לציבור והפיכתו לגן לאומי, במהלך חודש אפריל 2024 כשבוע לפני חול המועד פסח צפוי להיפתח מעיין עין הנציב המשודרג. המעיין שנמצא בשטח גן לאומי עין יהודה שבתוך קיבוץ עין הנציב, יהיה פתוח לציבור ברישום מראש בלבד דרך האתר של רשות הטבע והגנים. זאת במטרה לשמור על כמות המבקרים ולמנוע עומסים רבים.

בתוך שטחו של קיבוץ עין הנצי”ב בעמק בית שאן נמצא מעיין עין יהודה או בשמו המוכר יותר עין הנצי”ב והוא חלק מגן לאומי עין יהודה. את שמו השני הוא קיבל כמובן על שם הקיבוץ בו הוא נמצא. המעיין הוא אחד מהיפים והמיוחדים ביותר שיש באזור עמק המעיינות ואנחנו לא נגזים אם נאמר שהמקום הזה נראה כמו גן עדן. עד לשנת 2023 המעיין היה נובע אל בריכה אחת גדולה ועמוקה באיזור פראי וטבעי. בעקבות עומס מבקרים שנוצר במקום הוחלט על הפיכת המקום לגן לאומי ולהסדיר את הנגשתו לציבור הרחב.

מי המעיין מגיעים מנביעת מים טבעית ומשם הם זורמים אל בריכות שנבנו בעומקים שונים כאשר העמוקה מבין כולן עומקה כ 3 מטרים. יש כאן בריכת שכשוך מושלמת עם ילדים קטנים וגם בריכה נוספת שנסתרת יותר בצד המזרחי של הגן הלאומי. המים בבריכות צלולים וצבעם כחלחל מרהיב שספק אם ראיתם עוד כאלה בארץ.

ממבואת הכניסה ישנו שביל הליכה נגיש במלואו שמוביל את המבקרים עד לבריכות, עוד בכניסה יש שירותים ומזנון. בצד הדרומי של גן לאומי עין יהודה הוקמה חורשה גדולה ומוצלת הכוללת שולחנות פיקניק. צריך לקחת בחשבון שעל פי ההסכמים עם הקיבוץ בו המעיין נמצא ובשל אופיו הדתי הכניסה למעיין לא תתאפשר בשבתות וחגי ישראל.

שעות פעילות עין יהודה

חשוב לציין כי לא תתאפשר כניסת כלבים לגן לאומי והדלקת אש אסורה בכל רחבי המקום. הכניסה לגן לאומי ברישום מראש דרך האתר של רשות הטבע והגנים. שעות פעילות של עין הנצי”ב: שעון קיץ א’ עד ה’ 08:00-17:00 ושישי 08:00-16:00. שעון חורף א’ עד ה’ 08:00-16:00 ושישי 08:00-15:00. שימו לב כי הכניסה האחרונה היא עד שעה לפני סגירה. כאמור – המקום סגור בשבתות וחגים. למי מכם שמחפשת לשלב ביקור בעגלת קפה, דעו שממש בסמוך לגן לאומי עין יהודה ישנה עגלת קפה עיינה, עגלת קפה כשרה שמציעה למבקרים תפריט מגוון של שתייה קלה, חמה וקרה כולל מאפים מתוקים, כריכים ועוד.

דרכי הגעה לעין הנציב

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי עין יהודה או עין הנציב. לבאים מכביש 90 יש לפנות לכיוון מזרח לכביש מספר 6678. משם נוסעים על פי השילוט לכיוון קיבוץ עין הנצי”ב. נכנסים אל תוך הקיבוץ ומיד כאשר חוצים את השער הצהוב יש לפנות שמאלה אל חניית העפר שהוכשרה לטובת רכבים לצד הכניסה לגן לאומי עין יהודה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

פארק הצפרות ומרכז מבקרים מקור החסידה – כפר רופין – בעמק בית שאן על גבול ישראל ירדן נמצא קיבוץ כפר רופין. קיבוץ קטן שהוקם כחלק מישובי חומה ומגדל ובו הוקם פארק צפרות ומרכז מבקרים מקור החסידה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, לאורך המסלול עוברים בין נקודות עניין כולל גשרים ועתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית שאן – גן לאומי בית שאן מציג את שרידי העיר הקדומה ומספר את ההיסטוריה של בית שאן הרומית והביזנטית. בית שאן היא אחת הערים העתיקות והשמורות בישראל. . למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל נוף גאון הירדן – שביל נוף גאון הירדן מתחיל את דרכו ממבואת משטרת גשר וממשיך דרומה עד לקיבוץ טירת צבי. שביל נוף המיועד כולו לרוכבי אופניים וחלקו גם לרכבים פרטיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק החושים ובריכת גדעונה – לצד בריכת גדעונה, שנמצאת במרחק הליכה של דקה מהרכב, תוכלו ליהנות גם ממסלול טיול נגיש וקליל שמתאים לכל המשפחה, שיוביל אתכם אל חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין מודע – בריכה טבעית גדולה וסביבה פינות צל ושולחנות פיקניק רבים. מבין המעיינות היפים והאטרקטיביים של פארק המעיינות. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחצו כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת מנביעה טבעית בתחומי פארק המעיינות. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

גן השלושה – שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה. מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז, שטחי דשא תחת העצים, מפלוני מים ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה של פארק מים מקסים בטבע. בשטח גני חוגה בריכות מים, מתקני שעשועים לילדים ואפשרות גם ללינה. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.