Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשימת מעיינות מומלצים בעמק המעיינות והגלבוע

מועצה אזורית עמק המעיינות נמצאת בבקעת בית שאן, ממנה אפשר לראות את הרי הגלעד והירדן. בכל איזור המועצה האיזורית תוכלו למצוא המון מקורות מים מנחלים ועד מעיינות, לא סתם המקום קיבל את שמו “עמק המעיינות”. כאן תמצאו את נחל הקיבוצים, נחל עמל, נחל חרוד, נחל יששכר ואת נחל תבור. הפעם נפרט לכם על המעיינות שאסור לפספס בביקור בעמק.

עין נזם – חונזיר

בלב השדות של קיבוץ שדה אליהו קיים מעיין יחסית גדול, עומקו סביב 2 וחצי מטר והוא אחד היפים פה באיזור כי הוא “בתולי”. הגישה אל המעיין מאוד נוחה, אפשר להגיע עם הרכב ממש עד למים. המקום לא עולה כסף. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

המפלים הלבנים

בדרך אל עין הנצי”ב וטירת צבי תמצאו את המפלים הלבנים שנמצאים בתוך סבך עצים כך שלא ניתן לראות אותם מהכביש. יש כאן גזעי עץ ענקים שניתן לשבת עליהם בזמן שהמים זורמים ויוצרים בריכות קטנות לשכשוך. שימו לב כי לא תמיד המפלים האלו זורמים כיוון שהזרמת המים מגיעה מחברת מקורות שלפעמים עוצרת אותם. ניתן להגיע עם הרכב כמעט עד למפלים ויש צל תחת העצים. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין הנציב

נכון לאפריל 22 המקום סגור ובשיפוצים. בסמוך לקיבוץ עין הנצי”ב אל מול הרי הגלעד ליד בקעת בית שאן, אתם יכולים למצוא את מעיין עין יהודה או בשמו המוכר יותר עין הנצי”ב. אתם בטח יכולים להבין מדוע הוא קיבל את שמו השני עין הנצי”ב, הסיבה היא שהוא נמצא בתוך שטחי הקיבוץ. המקום לא עולה כסף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין צמד

מים שנובעים ישירות מבטן האדמה ומוזרמים על פני השטח בעזרת צינור גדול, המים הזורמים מהצינור יצרו בריכה רדודה, שקופה ונעימה שאפשר לשבת בה כמה שעות טובות. בסמוך לבריכה יש עצי אקליפטוסים שנותנים קצת צל. שמו הנוסף של עין צמד הוא מעיין המסיל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין מודע

מדובר בבריכה טבעית די גדולה וסביבה שולחנות פיקניק רבים. היתרון הגדול של המיקום שניתן להגיע ישירות לבריכה ולא דרך הכניסה הראשית של הפארק. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחץ כאן.

עין שוקק

בריכה יפהפייה שנוצרת גם היא מנביעה טבעית. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. בשנים האחרונות שופץ השטח סביב הבריכה וכעת המקום אפילו עוד יותר מזמין ונעים. תוכלו לשבת סביב הבריכה, להתמקם לכמה שעות ואפשר גם לעשות על האש. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת הטחנה

בריכה נמוכה שהמים מעין שוקק מגיעים אליה דרך המסלול הרטוב. יש כאן המון עצים שנותנים צל, יש ספסלי פיקניק וזה מקום נהדר להעביר בו כמה שעות. אם תרצו להגיע לכאן יש לכם את האופציות של פארק המעיינות או ברגל אך ההליכה היא סביב ה 20 דקות בשביל חשוף לשמש. המקום לא עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

חניון נחל הקיבוצים

נחל הקיבוצים מתחיל בכניסה לפארק המעיינות ומסתיים בחניון נחל הקיבוצים בתוך בריכה גדולה בעומק של 1.2 לערך. אפשר להגיע לשבת סביב הבריכה ולהעביר כאן את היום או שאפשר לעשות את המסלול הרטוב של נחל הקיבוצים. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

עין מגדל

את מי נחל הקיבוצים מקבלים מעין מגדל או בשמו הנוסף עין נחמן, בסמוך לעין מגדל נובע גם עין חומה שהמים שלו נשאבים בצורה מלאה. בכניסה לפארק המעיינות הליכה של מספר דקות בודדות ואתם מגיעים לפינה קסומה עם מי טורקיז ושקופים. החיסרון היחיד – אין צל תביאו איתכם צל וגם מתנפחים לקטנים. מכאן ניתן להתחיל לעשות את המסלול הרטוב של נחל הקיבוצים. השמות עין מגדל ועין חומה ניתנו למקום בגלל סמיכות ל “חומה ומגדל”. המקום לא עולה כסף. 

מאגר חמדיה

בצפון עמק בית שאן ליד קיבוץ חמדיה יש את מאגר המים חמדיה, קחו בחשבון כי המים כאן עמוקים ומומלץ להגיע עם מזרון ים או כל מתנפח אחר. באמצע המאגר ישנו מגדל שאפשר לטפס עליו ולקפוץ ממנו. מחנים מאוד קרוב למים כמה דקות בודדות של הליכה ואתם כאן. (חשוב לציין כי המקום לא מתאים עם ילדים קטנים). המקום לא עולה כסף. 

גן השלושה

שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה, מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז שמתמזגות עם השמיים, שטחי דשא תחת העצים, מפלונים שנותנים הרבה של חול ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

גני חוגה

אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה או יותר נכון גדולה – מעיינות “חוגה” – פארק מים בטבע. למי שמכיר את איזור בקעת בית שאן יודע אומנם כי בתקופת הקיץ חם פה מאוד, אך לשמחתנו האיזור כולו התברך בכמות אדירה של מעיינות טבעיים לטבול בהם. המקום עולה כסף. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחץ כאן.

בדרך לעמק המעיינות עוצרים ב...

עין יזרעאל

מעיין שנובע למרגלות הגלבוע, ויוצר בריכה טבעית גדולה ויפה. המקום מקסים ונסתר בתוך החורש הטבעי כך שמהכביש פשוט בלתי אפשרי לדעת על קיומו. בפעם הראשונה שגילינו את המקום בהחלט הופתענו ומאז אנחנו מגיעים לפה פעמים בשנה לבילוי של כמה שעות או כעצירה בדרך ליעד אחר. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

בריכת גדעונה

בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. המקום לא עולה כסף.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מעיין חרוד

גן לאומי מעיין חרוד הוא אחד הפארקים המקסימים בהם ביקרנו, וביקרנו בהרבה. מדובר בפארק נופש למרגלות הר הגלבוע שלכל אורכו זורם פלג מעיין הנובע ממערה אליה ניתן להגיע בטיול קצרצר. בנוסף, המקום מאפשר לינת קמפינג מסודרת וחווייתית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל בין הגשרים – מסלול נגיש העובר לצידו של נחל חרוד, כאן גם תוכלו לחוות את מפלי חרוד מקרוב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת גדעון ובריכת גדעונה – בצמוד לגן לאומי מעיין חרוד שנמצא באיזור הגלבוע, תוכלו להנות ממסלול נגיש, רטוב וקליל שמתאים לכל המשפחה – חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שאן – בואו לחזור חזרה אחורנית בזמן. למדיע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית עוצרת נשימה על מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.