Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי פארק בית שאן

גן לאומי בית שאן מציג את שרידי העיר הקדומה ומספר את ההיסטוריה של בית שאן הרומית והביזנטית. בית שאן היא אחת הערים העתיקות והשמורות בישראל. למעשה היא שמורה כל כך טוב, שטיול באתר העתיקות של בית שאן יגרום לכם להרגיש שחזרתם אחורה בזמן ושאתם מסתובבים ברחבי העיר העתיקה שעדיין עומדת. טיול בגן הלאומי משלב בצורה מיוחדת היסטוריה וטבע ומספק חווית טיול מעניינת ויפהפהייה. 

מיד עם הכניסה נכנסים לאחד המקומות היפים בפארק – התאטרון הרומי העתיק והגדול שמונה כ-7,000 מקומות ישיבה. התיאטרון כולל שלושה גושי מושבים אך רק הגוש התחתון שרד. יש מספר כניסות לתאטרון דרך קמרונות בזלת מרשימים מאוד. כאשר תעמדו בתוך התאטרון תוכלו לקבל נקודת תצפית מדהימה כמעט על כל שטח הגן הלאומי. מאחורי הבמה היה מתרומם בעבר קיר תפאורה שהגיע לגובה של כ 20 מטרים. מכאן ממשיכים במסלול וצועדים ברחוב הראשי והארוך ביותר של העיר העתיקה – רחוב פלאדיוס או בשמו הנוסף רחוב העמודים. אי אפשר לפספס את תוואי הרחוב שאורכו 150 מטרים והוא חצה את העיר מהתאטרון עד לתל. רק כאשר תצעדו ברחוב תוכלו להבין עד כמה העמודים פה מרשימים מאוד – כיום תוכלו לראות כאן רק חלק מהעמודים ששרדו.

בצד המערבי של הרחוב אפשר לראות את הסיגמה, רחבה שבניה כחצי עיגול ובה היו חדרים שרוצפו במגוון פסיפסים של צמחים, בעלי חיים והמון כתובות ביוונית. מכאן אפשר להמשיך במסלול ולעבוד לצד הרחוב הצפוני ומיד לפנות לרחוב סילוואנוס מהתקופה הרומית. לאורך הרחוב אפשר לראות בצורה ברורה את טור העמודים שהיה חלק מאולם גדול. מכאן אפשר להתחיל לטפס אל ראש התל – תל בית שאן. בתל בית שאן נחשפו לא פחות מ 20 שכבות, כל שכבה=תקופה. גילו כאן מקדשים מהתקופה הנענית, מבני ציבור, מבני מגורים, בית מושל מתקופת השלטון המצרי, מצודה, מקדש לזאוס מהתקופה הרומית, כנסיה ועוד. מראש התל הגבוה, שבו שכנה בית שאן המקראית, ניתן לראות את נופי העיר ואת המעיינות שסביבה. נחל חרוד עובר צפונית לתל וזורמים בו מים בכל ימות השנה (הרחצה אסורה), ניתן לצאת לטיול לאורך נחל חרוד בשביל בין הגשרים.

במועדים מסוימים ובתקופות חופשה וחגים במיוחד, מתקיימות באתר הדרכות ופעילויות לילדים על ידי רשות הטבע והגנים. בנוסף מדי שנה מתקיימת בפארק פעילות מיוחדת מאוד שנקראת “לילות שאן” – מיצג אור קולי מרהיב שלא רואים הרבה כמותו. מדובר במופע פירוטכניקה אור קולי המקרין את ההיסטוריה של העיר על גבי המיצגים עצמם. המופע המיוחד בחושך על שרידי העיר העתיקה הוא חוויתי ומרשים מאוד. 

חלקים נכבדים מהפארק נגישים לטיול עם עגלות, אך במקומות מסוימים יש מדרגות. הכניסה אל פארק בית שאן היא בתשלום או  בחינם לבעלי מנוי מטמון של רשות הטבע והגנים. יש לקחת בחשבון שאזור בית שאן חם מאוד בעונת הקיץ ולכן בעונה זו מומלץ להגיע בשעות המוקדמות של הבוקר או בשעות אחה”צ במידה והאתר פעיל. לפני הגעתכם לגן לאומי בית שאן נמליץ לכם להתעדכן באתר הרשמי של רשות הטבע והגנים – לאתר רשות הטבע והגנים לחצו כאן . כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי בית שאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שביל נוף גבעת המורה רמות יששכר – שביל נוף גבעת המורה – יששכר או בשמו הנוסף שלוחת הצבאים עובר בדרך חקלאית שהוסדרו בה חניוני יום לזכרם של דמויות שפעלו באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל נוף גאון הירדן – שביל נוף גאון הירדן מתחיל את דרכו ממבואת משטרת גשר וממשיך דרומה עד לקיבוץ טירת צבי. שביל נוף המיועד כולו לרוכבי אופניים וחלקו גם לרכבים פרטיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק החושים ובריכת גדעונה – לצד בריכת גדעונה, שנמצאת במרחק הליכה של דקה מהרכב, תוכלו ליהנות גם ממסלול טיול נגיש וקליל שמתאים לכל המשפחה, שיוביל אתכם אל חורשת גדעון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מפלי קניון הבזלת נחל חרוד – אחרי הגשמים אתם יכולים להגיע לנקודת תצפית יפהפהייה אל מפלי קניון הבזלת שזורמים כאן בעוצמה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין מודע – בריכה טבעית גדולה וסביבה פינות צל ושולחנות פיקניק רבים. מבין המעיינות היפים והאטרקטיביים של פארק המעיינות. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה עד למעיין לחצו כאן.

עין שוקק – בריכה יפהפייה שנוצרת מנביעה טבעית בתחומי פארק המעיינות. מדובר בבריכה די גדולה שעומק המים בה מגיע עד 1.5 מטר, המים בה נקיים וצלולים וזורמים בכל ימות השנה. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

גן השלושה – שמו הנוסף והיותר מוכר הוא הסחנה. מה עוד אפשר לומר על המקום הזה ולא נאמר? בריכות בצבע טורקיז, שטחי דשא תחת העצים, מפלוני מים ובעיקר מקום נהדר להעביר בו יום שלם או אפילו לעשות קמפינג. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

גני חוגה – אל מול נוף הרי הגלעד תוכלו להגיע לפיסת גן עדן קטנה של פארק מים מקסים בטבע. בשטח גני חוגה בריכות מים, מתקני שעשועים לילדים ואפשרות גם ללינה. למידע מלא על המקום כולל דרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.