Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קברות המכבים יער בן שמן

אזור מודיעין נחשב כאזור שבו גרו החשמונאים, וממנו יצאה הקריאה של מתתיהו הכהן למרד ביוונים. המלחמות בין החשמונאים נמשכו שנים רבות ועברו בהמשך אל הדור הבא, יהודה המכבי שנהרג גם הוא. בסופו של דבר שמעון המכבי הוא זה שגבר על היוונים. כאן, ביער בן שמן, ישנה אמונה המספרת כי נמצא מקום קבורתם של המכבים. כיום, טיול במתחם הזה יחשוף בפניכם מערות חצובות בסלע, שיש האומרים שהן שרידי הקברים העתיקים. תוכלו לראות גם מכסי אבן גדולים וליד חלקם שלטי הסבר. 

האם אכן אלו קברות המכבים?

בשנת 1907 הגיעו לאיזור חניכי הגימנסיה מהרצליה כדי להדליק במקום לפידים לרגל חג החנוכה. הם אלה שנתנו למקום את השם “קברות המכבים” לראשונה. בשנת 1944 תנועת מכבי העולמית קבעה כי מכאן יזניקו את מירוץ הלפיד של תנועת הנוער “מכבי הצעיר”. השם “קברות המכבים” מאז ועד היום התגלגל ונשאר במקום בו הנס “רבים מול מעטים” קרה.

במתחם אותרו קברים מתהקופה הביזנטית, הם בנויים כפירים חצובים והם מגיעים לעומק של מטר וחצי. שמו הערבי של בית הקברות הוא “קובור סולטאן אל יהוד” בתרגום לעברית: “קבר מלך היהודים”, עובדה שחיזקה את האמונה שזה הוא אכן מקום קבורתם של המכבים. בעקבות סמל הגבורה שהמקום קיבל הוצבה כאן גם אנדרטה לזכרם של הנופלים במלחמת העצמאות ומערכות ישראל מאיזור מודיעין. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: קברות המכבים מבוא מודיעין.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק נאות קדומים – פארק נאות קדומים הוא פארק ייחודי שמכניס את המבקרים אל חוויה של טיול בין טבע וחקלאות, עם שילוב ייחודי מאוד בין עבר להווה. בפארק מסלולי טיול ופעילויות לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – אין ילד שלא אוהב פארקים על אחת כמה וכמה אם זה פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות – פארק ענבה הוא אחד כזה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת התיתורה במודיעין – טיול נגיש לכל המשפחה – גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכיאולוגייה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים, על כביש 1, יש מרכז מבקרים שייקח אתכם למסע מרגש מאוד בהיסטוריה של ישראל. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך אחד מהם תפגשו מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן, תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד היסטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.