Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק וולקני הר אביטל – רמת הגולן

אין אחד שלא יודע (או אולי כן?) על כך שרמת הגולן כולה היא הר געש אחד גדול. הרי לא סתם יש כאן המון אבני בזלת…  אז איפה הכי מגניב לחוות חוויה של פארק וולקני אם לא ברמת הגולן? הפארק הוולקני אביטל ממוקם בצד המזרחי של הר אביטל שהוא הר געש רדום שהוא חלק מקו התלים של רמת הגולן. הפארק נבנה על גבי איזור שהיה בעבר מחצבה ישנה שננטשה, ובשנים האחרונות נחשפו במקום תופעות מרהיבות אשר מלמדות בצורה מדויקת על הגיאולוגיה וההיסטוריה הגעשית של המקום. הר אביטל נמצא בצמוד להר בנטל – למידע מלא על תצפית הר בנטל לחץ כאן

אל הפארק ניתן להגיע עם רכב עד לחניה הצמודה או לרדת ממצפה קונטרה שבשביל נגיש להולכי רגל. בתוך הפארק יש שביל נגיש לעגלות ובכל פינה בפארק תמצאו הסברים ואיורים המספרים על המקום ועל הנקודה בה אתם עומדים כרגע. מדהים לא פחות לראות את המקום גם בלילה כיוון שהוא מואר בצורה מיוחדת, במיוחד ההרי געש הקטנים שנבנו בלב הפארק ועליהם יש מייצג אור המלמד על פעילותם. שעות הפתיחה של הפארק: ברגל: בכל ימות השבוע כולל שבתות וחגים. רכבים: בין השעות 10:00-16:00 (יש מצבים שזה משתנה) הכניסה ללא עלות. על מנת להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז  – פארק וולקני אביטל. אם תרצו להגיע למסלול ההליכה ממצפה קונטרה רשמו בוויז: “מצפה קוניטרה- רונן“. נוסעים דרך כביש 91 ואחרי קיבוץ עין זיוון פונים לכביש 98 עד שתראו את שלט הפנה אתכם לפארק או לחניה בתצפית קונטרה כמה מטרים קדימה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

אנדרטת כוח נתי ברמת הגולן – מצפה כוח נתי – כח נתי היה גדוד בשריון בזמן מלחמת יום הכיפורים וכיום בנקודה המתצפתת על אזור הלחימה תוכלו למצוא אנדרטה לזכר הכח. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המפקדה הסורית בקוניטרה – מאז סוף מלחמת יום הכיפור ועד היום עומד לו מבנה המפקדה הסורית בקוניטרה נטוש. עם הזמן הפך לסמל כאשר סופח לחלק משביל אלי כהן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן – כשהמצפן מאבד את הצפון – נקודת עניין שנמצאת בין מאגר עורבים למרום גולן שנקראת פלאומגנטיזם היא תופעה מעניינת. בואו לבקר ב – אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול לאורך כביש 98 חוצה רמת הגולן – כביש 98 חוצה רמת הגולן מספק לנו לא מעט נקודות עניין: מסלולי הליכה, מעיינות, תצפיות, אטרקציות, מורשת קרב וארכיאולוגיה רבת שנים… למידע מלא על הטיול לחץ כאן.

אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדס”ר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר בנטל ושוקו בבית קפה קופי ענן – מבין הנקודות שאסור לפספס ברמת הגולן, נקודת תצפית על כל צפון רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הג’ובה הגדולה ביער אודם – תופעת טבע מדהימה – מכתש ענק עם מסלול הליכה נגיש סביבו עם שלטי הסבר על המקום. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – לשמחתנו רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים כל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשבנים האחרונות קיבל שדרוג מומלץ לבקש לצורך פיקניק או טיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.