Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הר בנטל ובית הקפה קופי ענן - התצפית המרהיבה של הגולן

הר בנטל נמצא באזור צפון רמת הגולן והוא אחד האטרקטיביים והמתויירים באזור ותכף תבינו למה. מדובר בהר געש כבוי שמתנשא לגובה של כ-1,150 מטרים מעל פני הים, והוא שוכן לצידו של הר אביטל שהוא גבוה אפילו קצת יותר (אליו לא תוכלו לעלות מאחר והוא מוגדר כשטח צבאי). בין שני ההרים הגבוהים מסתתר עמק שהתצפית אליו מהר בנטל היא מדהימה.

בנוסף לתצפית היפה אל העמק, ההר הגבוה מאפשר תצפית פנוראמית רחבה על רמת הגולן, החרמון, ואל שטחי סוריה הקרובים לגבול. בימי ראות טובה תוכלו לראות אפילו את חיפה. מדובר באחת מנקודות התצפית היפות בארץ.

בפסגת הר בנטל תפגשו גם מוצב צבאי ישן שאינו פעיל כיום אבל משמש כאטרקציה, בעיקר לילדים שיכולים להכנס ולטייל בתוכו (כדאי להביא פנסים). במקום ישנו מתקן הסבר קולי שבלחיצה עליו תוכלו לשמוע הסבר קצר על ההיסטוריה של המקום ועל הנופים המשתקפים ממנו. מומלץ מאוד להקשיב! בפסגה קיים בית קפה קטן ומפורסם ששמו “קופי ענן”.

בימי החורף הקרים בהם צפון רמת הגולן זוכה למנת שלג מכובדת, גם הר בנטל זוכה להיצבע בלבן. על פסגת ההר נערם שלג שהופך את המקום לאטרקטיבי ויפהפה אפילו יותר מימים אחרים. אנחנו ממליצות מאוד להגיע לכאן לפחות פעם אחת בעונה המושלגת כדי להנות מהיופי.

כמה פרטים שכדאי לדעת: מהחנייה של הרכב ישנה הליכה של מספר דק’ בודדות בכביש סלול אבל היא בעליה קלה (לא משהו מסובך מדי). אפשר להגיע למקום גם עם עגלה. הכניסה חופשית ללא תשלום.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

טיול לאורך כביש 98 חוצה רמת הגולן – כביש 98 חוצה רמת הגולן מספק לנו לא מעט נקודות עניין: מסלולי הליכה, מעיינות, תצפיות, אטרקציות, מורשת קרב וארכיאולוגיה רבת שנים… למידע מלא על הטיול לחץ כאן.

אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז – במרכז רמת הגולן מזרחית לרכס חזקה תוכלו למצוא את אנדרטת הנגמ”ש התאנה והארז. הסיפור שעומד מאחורי האנדרטה הזו מספר את סיפורים של חיילי גדס”ר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הפארק הוולקני אביטל הפארק מציג בצורה חוויתית תופעות טבע וולקניות אשר מלמדות על הגיאולוגיה וההיסטוריה הגעשית של המקום. הר אביטל נמצא בצמוד להר בנטל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תצפית מאגר בנטל במרום גולןבקיבוץ הוקם גן קטן ויפהפה, שלא נגזים אם נאמר שהוא נראה כמו גלויה. הגן משקיף אל עבר מאגר בנטל וחוות הרוח בעמק הבכא. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת הזיכרון עוז 77 – בעמק הבכא היפהפה הוקמה אנדרטה לזכר קרב הבלימה שהתרחש כאן במלחמת יום הכיפורים. למקום יש סיפור מורשת מעניין ומספר טנקים שנותרו כאן כאילו הזמן עצר מלכת. הנוף מכאן הוא מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן – כשהמצפן מאבד את הצפון – נקודת עניין שנמצאת בין מאגר עורבים למרום גולן שנקראת פלאומגנטיזם היא תופעה מעניינת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הג’ובה הגדולה ביער אודם – תופעת טבע מדהימה – מכתש ענק עם מסלול הליכה נגיש, שסביבו שלטי הסבר על המקום והתופעה שיצרה אותו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר במספר נקודות משמעותיות שהוא עבר בחייו, המעבר ביניהן הוא בנסיעה עם הרכב. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.