Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עין יראון - רמת יראון

בגליל העליון לצד קיבוץ יראון ישנו מסלול הליכה מעגלי ברמת יראון הבזלתית לצד שרידי כפר ערבי, נופים ומעיין מרענן – עין יראון. אורכו של המסלול המלא הוא 4.1 ק”מ אך למי מכם שרוצה להגיע רק למעיין עין יראון ילך כ 2 קילומטר הלוך חזור. אם תגיעו לכאן בתקופת האביב תוכלו להנות מרמה ירוקה ופורחת. את הרכב נחנה בחניית עפר במקביל לכביש 899. למי מכם שרוצה לבקר רק במעיין ניתן להגיע עם הרכב בנסיעה זהירה.

לאחר חנית הרכב ועוד בתחילת המסלול תוכלו לסטות מעט מהדרך כדי לראות שריד של בית הספר הבריטי שהיה פעיל בימי המנדט הבריטי ושימש כבית ספר לבנים של הכפרים סאלחה, פארה, עלמא וריחניה. המבנה הוא מבנה ארוך עם המון פתחי חלונות והוא השריד היחיד שיש מהכפר שהיה כאן ועליו הוקם קיבוץ יראון. מכאן נמשיך בשביל חשוף לשמש כ 130 מטר דרומה עד לפניה שמאלה עם השביל בהליכה נוחה כ 850 מטר עד להגעה לעין יראון. עין יראון נמצא דרומה מהשביל והוא מעיין הנובע בתוך מבנה בטון, הכניסה אליו מהתקרה של המבנה והוא ממש לא מתאים לכל אחד. סביבו יש עצי אקליפטוס ותאנה.

למי מכם שרוצה להמשיך למסלול הארוך נמשיך בשביל מזרחה כ 400 מטרים עד לעיקול שמאלה (צפונה). מכאן נמשיך ללכת בהליכה כאשר למרגלות רמת יראון יש את מפגש הנחלים נחל אביב דישון, בהמשך הדרך אפשר לראות את הר דישון, הר ריחן ועוד. מכאן נותרה לנו הליכה של עוד כ 1.6 ק”מ בשטחים חלקאים ונוף עוצר נשימה עד למעבר בשער חלקאי שיוביל אותנו לתחילת המסלול. כדי לגיע לתחילת המסלול תוכלו ללחוץ כאן לנקודת וויז או לנסוע על פי ההסבר: לבאים מכיוון ברעם יש לנסוע על כביש 899 עד להגעה לכניסה לקיבוץ יראון, מהכניסה יש לנסוע עוד כ 300 מטרים עד לפני ימינה לכרם יראון שם יש את חניית העפר. 

קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

נחל אביב דישון – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים והוא מתחיל את זרימתו בהר מירון ונשפך בסופו אל נהר הירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הדו קיום – שביל דלתון גוש חלב – שביל הדו קיום נמצא בגליל העליון והוא מקשר בין המושב היהודי דלתון לבין הכפר הערבי גוש חלב. אורכו של השביל הוא 2.5 ק”מ והוא נגיש לכל אורכו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון – לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין ערבות – נחל דישון – נחל דישון הוא הגדול שבנחלי הגליל העליון אורכו 26 ק”מ, לאורך הנחל יש לא מעט מעיינות אך כולם נשאבים מלבד אחד שמוחזר לטבע ע”י מקורות – עין ערבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת כ”ח, מצפור יפתח ונקיקי יפתח – בנקודה הצפונית של המדינה, כמעט בסוף הגליל העליון תוכלו למצוא 3 מקומות מעניינים: נקיקי יפתח, תצפית יפתח ומצודת כ”ח. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל קדש – תל קדס – התל הוא מבין הגדולים בגליל העליון ולמרגלותיו נובע עין קדש. הגן מכיל שני אתרים כחלק מהמסלול, מדרום מערב לכביש הצפון רואים ואפשר להגיע אל תל קדש, מצפון מזרח לכביש אפשר לראות את המקדש הרומאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגמון החולה – אגמון החולה הוא פארק צפרות שנמצא בעמק החולה. הפארק משמש כתחנת נדידה עבור מינים רבים של ציפורים והוא מעניין במיוחד בתקופות הנדידה. הפארק מתפרס על פני שטח גדול של כ-9 ק”מ ולכן ההתניידות בו היא בד”כ לא רגלית (אם אתם ממש רוצים, אף אחד לא יעצור אתכם). בכניסה לפארק ישנה עמדה להשכרת אופניים או רכבלים חשמליים שישמשו אתכם לטיול חוויתי ועצירה בתחנות שונות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה –שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא אולי מפורסמת בעיקר בשל סיפור ייבוש הביצות בשנים הראשונות לקום המדינה. כיום היא משמשת כמרכז נדידה ענק עבור עופות וציפורים ממינים שונים המגיעים לכאן מכל קצוות העולם ומדובר בשמורה פשוט מקסימה. אנחנו ממליצות להגיע לכאן בין אם אתם חובבי צפרות ובין אם לא מאחר ומסלול ההליכה הוא באמת יפה ומיוחד. אם אתם מגיעים עם ילדים, זו בהחלט אטרקציה עבורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – בין שדה נחמיה לכפר בלום, בצמוד לגשר יוסף, תוכלו להיכנס אל אחת הדרכים היפות באזור – טיילת עמי – שמוכרת גם בשמה טיילת הירדן. הטיילת, כפי ששמה מרמז, עוברת כולה לצד נהר הירדן וזה עיקר הקסם שלה. טיילת עמי מספקת לנו טיול מושלם כשנהר הירדן זורם לצידנו, המסלול הוא נגיש, ההליכה בו נוחה והוא מתאים לטיול עם עגלות לכל אורכו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.